Legg innLagt inn:17 sep 2004 10:47
Vil ikke akkurat si at den etterligner noen spesielle biler heller. Den er da ganske forskjellig ifra Ferrari 348 og øvrige Ferrarier på den tiden.
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://ts-ogn.no/phpBB3/
Anders gullstein skrev:Vil ikke akkurat kalle V12'ern i F50 for en pinglemotor heller jeg. Så de testa den på Top Gear en gang, det var da formel 1.Vell e ikke motorn i en f50 en F1 motor da? mene at dem brukte den i 91 eller noe i f1. men den e litt ombygd på grund av at den skal gatekjøres den har turtalls sperra på 14000 o/m vis æ ikke huske feil . men den kan ikke sammenlignes med nsx, F50 har et sinnyskt design, æ vill på stå at den kansje har et ut av di beste designene som e laga ever. Det går det ikke ant og nekte for. Nsx e rå den å. men den blir som liten gutt og regne. de 2 bilene er i 2 HELT forskjellige klasser. Ferrari e noe spesielt dem har laga reindyrka sportsbil i 50år. og er så klart en ut av de beste i verden på dette område, det koster penger og ha ferrari så det e kansje ikke noe for oss dødelige og kjøre. koste 80.000 og bytte registerreim på en 348, dette e vell kansje mer en æ og du e villig te og betale.
Erlend skrev:Hvis vi skal begynne å prate Ferrari ville jeg faktisk heller ha valgt en 360 Challenge Stradale eller den nye F430 fremfor F50Enig.Rett og slett pga jeg synes de to er penere... hehe
Anders gullstein skrev:Vell har et blad her. der står det at F50 motorn blei brukt i formel 1 på begynnelsen av 90tallet. nøyaktig år står ikke. står også at den når turtall opp i 14000 o/m men at den e plombert eller noe er på engelsk og e ikke verdenbeste i og oversette bildeler på engelskErlend skrev:Hvis vi skal begynne å prate Ferrari ville jeg faktisk heller ha valgt en 360 Challenge Stradale eller den nye F430 fremfor F50Enig.Rett og slett pga jeg synes de to er penere... hehe
F50 motoren er basert på formel 1 teknologi, men kommer nok ikke fra noe formel 1 bil. Den har et slagvolum på 4,3l for å oppnå noe mer dreiemoment til gatekjøring, mens formel 1 bilene på den tiden hadde 3,5 (eller var det 3,0 l, er ikke sikker siden det ble forandret midt på 90-tallet). Turtallsregistret er heller ikke i nærheten av formel 1. Er vel ikke mer enn 9000 topps.