Side 3 av 12
Legg innLagt inn:11 feb 2003 09:45
av CelicaTurbo
en av 3S-GTE verdens tidligere misforståelser:
Folk så 100% duty-cycle på injektorene ved allt over 12-13psi på 2. gen 3S-GTE og trodde at bensinssystemet da jobbet maks. Grensen er nok litt høyere på 3. gen.
Sannheten er at ECU setter 100% duty cycle ved det trykket uansett behov hvilket fører til at motoren drukner totalt i bensin..
...så du får nok ordne et vis å kontrollere den bensinen på, unichip er nok en bra løsning om du ikke har tenkt å satse maks senere..
ellers så er 0.6 bar med VSV aktiv for lite trykk på 3. gen motor så jeg tror ikke denne var aktiv da? Men allt dette vet du jo..
så, hvordan få justert effekten for godkjenning nå da, når du får 238hk med kun 0.6?
Legg innLagt inn:11 feb 2003 18:46
av Christian
Det lurer jeg også på....skal kjøre bilen inn på verkstedet i mårra og kikke litt.
Ender nok opp med å operere litt på actuatorarmen tror jeg...
Den grensa går nok på 1,02kg
Var jo klar over at det ikke var mye å hente, men hadde ærlig talt trodd det var mer...
Jaja, bare å hive seg på igjen, neste gang skal det funke bedre

Legg innLagt inn:11 feb 2003 20:09
av CelicaTurbo
Du fikk jo en grei forbedring i dreiemoment da men ikke så mye som ventet, men det skulle også ført til flere hester iogmed at trykket nok er på sitt høyeste ved dreiemomentstoppen og da burde også bensinmengden i motoren være fetest? (altså mest hemmende?) Så da når du mister vinningen i dreiemomentet mot toppen av turtallet er det jo mulig at eksosen hindrer? Men du har vel effektanlegg ikke sant? og downpipe?

Hva er egentlig trykket ditt på toppen av turtallet?
Legg innLagt inn:11 feb 2003 21:53
av PwRmAd
Christian, har du en dynosheet fra benken?
Jeg ville heller gått for en aftermarked intercooler en wi, det er for mye trykkfall i den orginale ic, og kjølekapasiteten er mildt sagt rævva. Plassproblem? Finnes mange ic som passer inn i orginal plasseringen, og er gode for 350+ rwhp. Wi er også en god ting, en bra sikkerhet å ha, men en skikkelig IC og god tuning gir bedre resultater.
ps. hva gjorde du imellom pottene for å kjøle IC? litt forvirra jeg nå. hehehe
Legg innLagt inn:12 feb 2003 00:08
av Christian
Sto å øsa på ett eller annet stoff...aner ikke hva. Mulig det var kun vann. Han hadde kun mulighet til å kjøre inn kaldluft i fronten, noe som passa dårlig

(Sto bak bilen for å komme til IC enklest mulig)
Er det noen spesielle IC'er som utmerker seg? Mener å ha hørt at HKS får mye skryt, men aner ikke om den passer?
Kom med en fin en nå, så bestiller jeg i mårra
Har dynosheet, men ikke scanner, får gjort det senere i uka
Eksosen er 3" ferrita uten cat, men kjører org DP foreløpig, Co på 0,58...
Legg innLagt inn:12 feb 2003 00:10
av Christian
Trykket på toppen pleier å ligge på ca 0.8 tror jeg, litt +/-
Legg innLagt inn:12 feb 2003 09:14
av jumbo
Christian skrev:Co på 0,58...
Hva er grensa?
Måler de kun Co ved kontroll, eller er det andre parametre også?
Legg innLagt inn:12 feb 2003 17:45
av Christian
Veit ikke sikkert, men så lenge bilen er levert med cat skal vel Co være enda lavere?
Mener de måler en ting til, men husker ikke hva.
Uansett er det Co de går etter.
Legg innLagt inn:12 feb 2003 19:02
av erling
Dette fant jeg ut sist gang emnet var oppe:
-Krav til CO er under 0,5 på tomgang, under 0,3 ved 2000 o/min
-Krav til HC er under 50 for de med kat.
-Lambda-verdien skal være nærmest 1, med 0,03 i "slingringsmonn" (mellom 0,97 og 1,03)
Det er CO'en som er hovedsaken da, tror ikke de andre forandrer seg særlig med eller uten kat. Har han bygget eksosen slik at du enklelt kan sette på igjen kat'en?
Legg innLagt inn:12 feb 2003 19:11
av CelicaTurbo
hm, 0.8 i trykk ved toppen av turtallet er vel litt lavt med tanke på at du har effekteksos og 3. gen med CT20B turbo, jeg mener, min CT26 turbo på standard trang GT4 eksos klarer jo 0.7 på toppen og CT20B skal være mye bedre i turtallet..?
ellers var jo CO ikke langt unna grensen da

Legg innLagt inn:12 feb 2003 19:23
av Christian
Det ligger kanskje litt høyere, men ikke så mye...har andre ting å konse på når jeg kjører. Bare det blir skikkelig føre på flystripa igjen skal jeg sjekke skikkelig. (Glatt nå)
Har ikke noen enkel mulighet til å sette på cat nei...

Legg innLagt inn:12 feb 2003 21:27
av Christian
Har sjekka ut mye om WI og IC de siste kveldene, det er tydelig at stock IC ikke duger noe særlig, så denne bør nok vekk ja.
Etter det jeg kan se er HKS dyr og ikke av de beste, virker som om GReddy og Spearco er bedre...?
Det ligger en GReddy 13row på ebay til $810, men jeg finner ikke testresultater el. noe som viser hvor mye bedre den faktisk er...
Legg innLagt inn:13 feb 2003 04:02
av PwRmAd
Christian, jeg har en Greddy på lager som jeg kan selge deg for 5600 (800USD) +frakt og moms. Du trenger til genIII, det er en forskjell på genII og genIII pipingen.
email meg:
gtr500@onvol.net
Legg innLagt inn:13 feb 2003 08:56
av Christian
Mail sent

Legg innLagt inn:13 feb 2003 23:45
av CelicaTurbo
er ikke greddy sett på som det tryggeste og beste valget stort sett? Ganske populær er den ihvertfall
ellers, selv om du har "litt mer" enn 0.8bar med din bil synes jeg fremdeles at det er rart etter de inntrykk jeg har fra andres storyer om CT20b og 3. gen motor, men det har stort sett hvert med downpipe også da..