Legg innLagt inn:09 sep 2005 22:31
det gjorde det ja 
Får skylde på at jeg er trøtt som en dupp

Får skylde på at jeg er trøtt som en dupp

Master skrev:Greit, jeg kjøper det at dette vidundermiddelet kanskje renser dyser osv slik at bensintilførselen blir mer korrekt og dermed effekt opp mot originalt nivå fra fabrikk. MEN at øking av oktantallet på en standard sugemotor uten bankesensor øker effekten tror jeg heller lite på...om dette midlet innholder store mengder med nitro så vil du definitivt få en efektøkning ,hvor heldig det er for maskinen er noe helt annet.
Oktantallet definerer bare bensinens motstand mot selvantennelse.
Tror vanlig dyserens har samme virkninga
2fastgt4 skrev:høres ut som en motsigelse å si at høyere oktantal fører til en lettere eksplosjon men ikke gir mere krefter.Det har ikke jeg sagt, fordi det er feil.
2fastgt4 skrev:noen som vet hva som gir en motor effekt her?Ja
2fastgt4 skrev:høyere oktan gir en lettere anntenelse som igjen sender stempelet ned med større kraftFeil. Det eneste oktantallet angir er bensinens motstand mot selvantennelse.
2fastgt4 skrev:med andre ord med bare høyere oktantal vil du få noe mere krefter,men ikke mangeFeil. Høyere oktantall gir IKKE mer effekt, gir IKKE høyere sylindertrykk eller temperatur, og det tilfører heller ikke noe mer belastning på motoren.
2fastgt4 skrev:i disse oktanboosterne er det også ofte andre ting som gjør eksplosjonen kraftigere får å få høyere ytelse.Dette skal jeg ikke argumentere mot. Da noen av disse kan inneholde nitro og andre stoffer som fører til høyere sylindertrykk/temp og dermed litt mer effekt.
2fastgt4 skrev:disse tingene er også grunnen til at man har forkjellig typer bensin og at et rutefly ikke kjører 95 oktanFeil. Feil. Grunnen til at vi har forskjellig type bensin er at 70-80% av alle bensinmotorer ikke er avhengig av den sikkerheten "høyoktanbensin" gir mot tenningsbank, og at det er billigere å utvikle "lavoktanbensin" som 95 her i Norge.
2fastgt4 skrev:på en vanlig bil som er fabriksjustert til å gå på 95 er det ikke noe problem å gå ned til 92 oktan men du vil få en noe svakere motor.Så lenge du ikke får tenningsbank, så er det samme effekt av hvilken som helst oktan bensin på den samme motoren. MEN, du kan kjøre mer trykk osv hvis du har høyere oktantall pga den økte beskyttelsen den har mot selvantennelse.
Men går du opp til 98 eller høyere så for du en bedre forbrenning mere krefter og mindre utslipp av giftigere stoffer.
2fastgt4 skrev:har du derimot en bil som er spesialjustert(chippa) til å gå på 98 oktan for max ytelse er det dumt å gå ned på oktantall pga tenningsbank.Helt enig
2fastgt4 skrev:på min egen bil så kan jeg kjøre ca 350hk med god margin på 98oktan og ca 1,4-1,5bar med oktan booster blir denne marginen mye større.Rart at du sier noe som dette etter alt annet selvmotsigende du har sagt i denne posten. Dette siste du sier er jeg helt enig i deg i. Bra du bruker høyere oktan på din trimma turbomotor for å få ned risikoen for tenningsbank, som jo er selvantennelse av bensin. Det gjør jeg også
Eller jeg kan øke turbotrykket til 1,7 bar og ca370hk og fortsatt ha bedre margin for detonering.
med autronicen kan jeg da også skifte tenningsprogram og bensin med hjelp av ett par tastetrykk og få en brattere kurve på tenninga.
Master skrev:LOL. rutefly med wankelmotor skulle jeg likt å settDamn, du kom meg i forkjøpet.. hehe
Wankelmotor er noe HELT annet enn en jetmotor. og selvfølgelig fungerer 100 oktanbensin på selv en Ford Sierra 2.0Lgir jo bare den beskyttelsen du (ehm..) trenger mot tenningsbank
Mazda har en bil som bruker samme motorprinsippet som du beskriver i denne "Dronen" din. Den kalles RX7 og RX8 samt at mange motorsykler har wankel. Disse trenger ofte høy oktan så det stemmer det du sier.
andre 1 skrev:om dette midlet innholder store mengder med nitro så vil du definitivt få en efektøkning ,hvor heldig det er for maskinen er noe helt annet.Virker som du kan litt om dette, hva er det med denne nitro-metanen ? og hva kan skje med motoren ?