Vel.. jeg tok utfordringen som et "prosjekt", å få motoren til å se så orginal ut som overhodet mulig. Samtidig som jeg ville få lyden ned på et akseptabelt nivå.
Det jeg har gjort er:
*Byttet parklys fra hvite dioder til gule glødepærer
*Justert kammer og fjernet overlap (satt de i 0) for å få normal lyd fra motor.
*Laget en plombering som struper inn eksos fra 2,5" til 1,50" etter katalysator, dette reduserer lydnivået med minst 60% og tvinger eksosgassen til å akselrere slik at man eliminerer all "buldring" og får en lyd mer lik en vanlig familiebil.
*Satt på orginal innsugsmanifold
*satt på kullfilter
*gjemt alt uorginalt som f.eks tomgangsregulator osv på steder hvor de ikke lett kan ses.
*Lakkert det meste svart, som bensintrykksregulator osv.
*Lagt alt av ledninger i kabelstrømper og rør, tilsvarende orginalt.
*Satt på orginal cruise control
*Satt på katalysator
*Fjernet målere i A-stolpen og laget til med hurtigkoblinger for å bytte enkelt av og på.
Bilen gikk gjennom med glans. 0 feil. Eneste jeg fikk av negative kommentarer var at det var vanskelig å få løfta den opp pga den var så lav med tanke på sideskjørt osv. Så de måtte bygge opp med noen treplanker under hjula for å få den opp. Ble noen kommentarer om "plastikkbil" :p
Ellers var det bare lovord, som f.eks at alt så ut som om bilen var ny fra fabrikk og at det ikke var ofte de så en så gammel bil der det ikke var antydning til svetting fra motor engang..
Forøvrig ikke så rart siden motoren nylig er totalt nyoverhalt med alt av lager, pakninger osv.

Når man peiler olja så er den faktisk så ren at det er vanskelig å se på pinnen hvor langt opp det faktisk går, man må finne riktige lyset for å klare å se det siden olja er så gjennomsiktig lenge etter oljeskift.
