Side 3 av 4
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:16 mar 2010 23:22
av bose
mailman1 skrev:problemet er gjerne at han har fått beskjed om ikke å gi ut dokumentasjon. Og at han får haugevis av henvendelser som han oppfatter nesten som trakassering. 
Hvem er det isåfall som har gitt han denne beskjeden? Er det Toyota Norge som er imot ombygging av kjøretøy?Eurpa? Eller fra øverste hold i Japan? Jeg personlig tror at denne "striden" er internt i vårt land,
Går jo evnt ann å høre på utenlandske forum, om hvordan ting blir løst? I England så har dem vel egne offentlige organer som tar seg av sånne ting? (Der de får godkjent kit-car bygg osv)
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:16 mar 2010 23:46
av Sven
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 00:36
av stianøverland
nei tenkte faktisk en prat

hehe, tror neppe det hjelper å banke dritten utav han
men de som har fått dette til ? hvorfor er ikke de mer behjelpelige med å dele ut papirer ?
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 02:01
av bose
De som har fått det godkjent har fått TÜV papirer på det, noe mann må til tyskland å få ordna. Og hvert TÜV dokument, følger kun sin respektive bil/produkt.
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 07:46
av mailman1
bose skrev:De som har fått det godkjent har fått TÜV papirer på det, noe mann må til tyskland å få ordna. Og hvert TÜV dokument, følger kun sin respektive bil/produkt.
tyskland er vel løsningen ved mange ombygginger som trenger enkeltgodkjenning. Det er vel ved typegodkjenning Toyota ikke vil du skal bygge om en billig bil til en toppmodell

Men hvorfor bryr di seg di selger jo slitedeler, og det er ikke akkurat som dem som bygger om GTI til Turbo hadde kjøpt en ny Toyota avensis isteden hvis dem ikke får papirer!

Men men.
Er det virkelig så vanskelig å få papirer fra toyota at di ikke engang vil gi ut papirer som viser hvor mye diverse originaldeler tåler av effekt. ? SVV (BT) trenger jo sånne ting for å kunne gjøre jobben sin. (hvis en snakker om effektøkning da) Det er dette Egil ikke vil ? Eller vil han bare ikke noenting.. ?
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 13:31
av stianøverland
han vil verken dele ut papirer eller informasjon om mr2 n/a eller turbo.
nærmeste jeg har kommet, er delelistene fra romnes. hvor det står spesifik info om hver av bilene, men ikke på samme måte som delelister, så disse er ubrukelige
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 14:04
av sindrejl
informasjon er de vel pliktige til å dele ut..?
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 15:35
av mailman1
de er vel strengt tatt ikke pliktig å gjøre noenting. ?
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 18:31
av stianøverland
helt riktig, de er ikke pliktige til noen verdens ting. men de må ta konsekvensene mtp kundeforhold ol.
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 20:04
av mr2storbrua
sindrejl skrev:informasjon er de vel pliktige til å dele ut..?
De har aldri solgt MR2 MK2 i norge, dette tror jeg er en av hovedgrunnene til at de er så vanskelige...
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 20:27
av Mr_Storbrua
Hva med å snakke med f.eks. importøren av toyota i danmark, sverige, tyskland.. Altså for å få papirer som dokumenterer at alt er liket på en gti og turbo (fra samme revisjon) bortsett fra motor og drivverk..
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 20:36
av celicat23
stianøverland skrev:helt riktig, de er ikke pliktige til noen verdens ting. men de må ta konsekvensene mtp kundeforhold ol.
Toyota Norge driter fint i alle som er interessert i motor. De vil kun ha gamle gubber og kjerringer som kjører auris med minste motor som kunder

Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:17 mar 2010 21:28
av Johnnyboy
Toyota Norge driter fint i alle som er interessert i motor. De vil kun ha gamle gubber og kjerringer som kjører auris med minste motor som kunder 
Kunne ikke vært mer enig,
Men tror kanskje det hadde faktisk vært best å henvede seg i sverige/dannmark ang papirer som Mr_Storbrua sa, Mulig de er litt mer sammarbeidsvillig en her i noge ( ikke at det skal mye til da )
Hadde vært rart om toyota norge ikke kunne ha godkjent papirer ifra eks Toyota dannmark. som eks bekrefter at bremsene til mr2 gti er lik som på turbo modellen.
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:18 mar 2010 10:39
av mailman1
Hmm. Papirer fra våre naboland burde jo nesten være enda bedre, da disse landene kanskje importerte di respektive bilene. ? Så lenge du begrunner det med at Toyota Norge ikke har erfaring med bilen det er snakk om.
Re: mr2 ulovlig ombygget turbo - tatt i kontroll ?
Legg innLagt inn:18 mar 2010 11:36
av stianøverland
ÆRE NON DÆNSKER HÆR ??
hehe, noen som kjenner noen i våre naboland som kunne vert behjelpelige med denne infoen ?
