Er vel på tide med en liten oppdatering..
At dette tec 2 sprutet skal brukes på denne motoren forårsaker at hele det originale ledningsnettet til motorstyringen ble tatt ut og nytt ledningsnett måtte lages.
Utfordringene har stått i kø siden jeg begynte med dette.
Siden dette sprutet blir med direktetenning innebærer at den originale fordeleren taes bort og hullet måtte blokkeres..
Jeg fikk da maskinert en alu plugg med O-ring som er presset inn i hullet hvor original fordeleren stod, denne er låst med en låseskrue som vist på bildet.

En annen utfordring var å få sentrert og festet triggerhjulet utenpå det originale reimhjulet på veiven.
Her ble det dreiet en hylse for å sentrere triggerhjulet og det ble skrudd fast i reimhjulet med 4 skruer. Det tillates kun 0,2mm avvik til sensoren som skal lese på triggerhjulet så dette måtte gjøres presist.
Reimhjul er festet med ARP bolt såklart.

Stor takk til Jostein Skjærve på verktøy mekaniske, som er fantastisk dyktig til å løse slike utfordringer.
					
										
																										
            At dette tec 2 sprutet skal brukes på denne motoren forårsaker at hele det originale ledningsnettet til motorstyringen ble tatt ut og nytt ledningsnett måtte lages.
Utfordringene har stått i kø siden jeg begynte med dette.
Siden dette sprutet blir med direktetenning innebærer at den originale fordeleren taes bort og hullet måtte blokkeres..
Jeg fikk da maskinert en alu plugg med O-ring som er presset inn i hullet hvor original fordeleren stod, denne er låst med en låseskrue som vist på bildet.

En annen utfordring var å få sentrert og festet triggerhjulet utenpå det originale reimhjulet på veiven.
Her ble det dreiet en hylse for å sentrere triggerhjulet og det ble skrudd fast i reimhjulet med 4 skruer. Det tillates kun 0,2mm avvik til sensoren som skal lese på triggerhjulet så dette måtte gjøres presist.
Reimhjul er festet med ARP bolt såklart.

Stor takk til Jostein Skjærve på verktøy mekaniske, som er fantastisk dyktig til å løse slike utfordringer.









 
   . Trodde alle E7'ere kom med tannstang som A6'er og X6'ere. Hvorfor gjorde de forskjell på TE71 og KE70? Hadde vært forståelig hvis det hadde vært motsatt, men...
 . Trodde alle E7'ere kom med tannstang som A6'er og X6'ere. Hvorfor gjorde de forskjell på TE71 og KE70? Hadde vært forståelig hvis det hadde vært motsatt, men...












 Nå sitter jeg her da, godt brisen, og tenker..når du først har bytta alt annet omtrent, hadde det ikke gjort seg med en eksosmanifold med like lange rør og bedre flow? Eller spiller det ingen rolle? du som har bytta turbo og alt liksom?
 Nå sitter jeg her da, godt brisen, og tenker..når du først har bytta alt annet omtrent, hadde det ikke gjort seg med en eksosmanifold med like lange rør og bedre flow? Eller spiller det ingen rolle? du som har bytta turbo og alt liksom? 
 En støpt manifold er jo også vesentlig mindre utsatt for sprekking og trenger dermed mindre vedlikehold, noe som heller ikke alltid er så dumt i en gatebil/bruksbil.
  En støpt manifold er jo også vesentlig mindre utsatt for sprekking og trenger dermed mindre vedlikehold, noe som heller ikke alltid er så dumt i en gatebil/bruksbil.

