Side 3 av 4
Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:09 sep 2008 21:38
av ArildM
Finnes ingen originale 4AGTE men på linken over står absolutt alt du trenger å vite om hva du må gjøre alt etter hvor mye du vil hente ut av hk.
Det skal gå fint med opp til 200hk på en overhalt 4AGE av nyere type, etter det må en del innmat byttes.
Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:09 sep 2008 22:00
av Pgus
ArildM skrev:Finnes ingen originale 4AGTE men på linken over står absolutt alt du trenger å vite om hva du må gjøre alt etter hvor mye du vil hente ut av hk.
Det skal gå fint med opp til 200hk på en overhalt 4AGE av nyere type, etter det må en del innmat byttes.
Nja... 4a-gze tåler en GOD del mer uten å bytte innmat... Men da må kompressoren byttes til noe større, eller erstattes med turbo
Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:10 sep 2008 15:16
av SanAndre
Sendte forøvrig enda en mail til Egon i Danmark. Han sier han selger rear cut Mr2 4agze med HKS knaster - bananmanifold - storremskive ca180hk til 17000dkr, noe som blir ca. 19000 norske. Han nevner også at han har lagd turbomotor før med ca. 350HK, men da måtte jeg regne med å bruke over 35000 før jeg var ferdig...
Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:10 sep 2008 19:29
av ArildM
Du vil ikke angre om du kjøper det rear cuttet der nei

Kunne nesten ha tenkt meg det selv

Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:10 sep 2008 21:17
av SanAndre
Men når han sier rear cut, får man med alt man trenger av girkasse, ledningsnett, clutch etc.?
Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:11 sep 2008 01:01
av k_one
SanAndre skrev:Men når han sier rear cut, får man med alt man trenger av girkasse, ledningsnett, clutch etc.?
Vanligvis så får man jo det, men det beste er vel å spørre Egon om eksakt hva som følger med

Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:11 sep 2008 19:28
av SanAndre
k_one skrev:SanAndre skrev:Men når han sier rear cut, får man med alt man trenger av girkasse, ledningsnett, clutch etc.?
Vanligvis så får man jo det, men det beste er vel å spørre Egon om eksakt hva som følger med 
Jeg forstår, da tar jeg å sender en mail

Er utrolig lysten på å sette i gang med et slikt prosjekt, har fått en på jobben til å hjelpe meg med frakt og det som trengs utover det

Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:12 sep 2008 18:54
av SanAndre
k_one skrev:SanAndre skrev:Men når han sier rear cut, får man med alt man trenger av girkasse, ledningsnett, clutch etc.?
Vanligvis så får man jo det, men det beste er vel å spørre Egon om eksakt hva som følger med 
Alt man trengte av deler fulgte med sa han

Nå sitter jeg her å vurderer om jeg skal ta en tur ned i egen person for å hente det selv, hadde jo vært en suvren helgetur

Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:13 sep 2008 01:44
av k_one
Jeg sier
go for it! 
Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:13 sep 2008 09:03
av James
4a-gze må være en av de beste invisteringene til en mr2 mk1 og er vert hver krone! ...huff, merker jeg savner gamlebilen min nå...

Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:13 sep 2008 10:12
av Amund
Veit om ein ferdigbygd MK1.5 tilsalgs, 1988 modell

(nei, det er ikkje min)
Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:13 sep 2008 10:12
av ArildM
Slike ord setter i gang sparefondet mitt igjen

Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:13 sep 2008 17:22
av SanAndre
Amund skrev:Veit om ein ferdigbygd MK1.5 tilsalgs, 1988 modell
(nei, det er ikkje min)
Det er vel ikke den som ligger ute på autodb, med mazda lykter og et utrolig stygt selvlaga bodykit?

Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:13 sep 2008 17:41
av Pgus
Hva med EU godkjenning?
Hva gjør man hvis BT stopper deg langs veien evt. dersom en blir involvert i en ulykke med 3s-gte? <
Re: Turbomotor i mk1
Legg innLagt inn:13 sep 2008 19:03
av James
Pgus skrev:Hva med EU godkjenning?
Hva gjør man hvis BT stopper deg langs veien evt. dersom en blir involvert i en ulykke med 3s-gte? <
da har man kan man ha et problem...