TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• senkefjær eibach 30/30mm lexus is200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #284002  av QuiNlan

Hva er egentlig utvalget i ET45, 44, 43, 42? De fleste felgene jeg har kikket på og syns ser bra ut er jo ET20-40.
 #284003  av galx

Ikke enkelt å finne riktig felg nei..og i tillegg finne riktig innpress - forstår godt hva du mener. Har skrevet det før til deg QuiNlan, anbefaler at du går for ET45, da slipper du problemer i ettertid.

Det er et litt begrenset utvalg, men ikke mer enn for andre biltyper. :wink:
Jeg søkte og fant blandt annet inne på Streetdesign.no sine sider. Der var både oversiktlig, stod pris og innpress.

Bestilte mine felger gjennom adekk.no dem har agentur på stort sett alt av felger/dekk som andre får tak på til gode priser.

Sider du kan se på er:

felgimport.no
purewheels.no
bilprodukter.no
motorsenter.no
e18dekksenter.no
hafnor.no
 #284143  av QuiNlan

galx skrev:Ikke enkelt å finne riktig felg nei..og i tillegg finne riktig innpress - forstår godt hva du mener. Har skrevet det før til deg QuiNlan, anbefaler at du går for ET45, da slipper du problemer i ettertid.

Det er et litt begrenset utvalg, men ikke mer enn for andre biltyper. :wink:
Jeg søkte og fant blandt annet inne på Streetdesign.no sine sider. Der var både oversiktlig, stod pris og innpress.

Bestilte mine felger gjennom adekk.no dem har agentur på stort sett alt av felger/dekk som andre får tak på til gode priser.

Sider du kan se på er:

felgimport.no
purewheels.no
bilprodukter.no
motorsenter.no
e18dekksenter.no
hafnor.no
Hah, takk for tips, og linker. Masse snæx. Har funnet ut at de felgene jeg først hadde lyst på leveres i 7,5x18, men jeg har funnet noen andre. Samme produsent, men jeg er usikker på om jeg skal ha crom, sølv, eller svart.
Bilde
Bilde
Bilde

Disse selges vanligvis i 8x18, 8,5x18 og ET40, men jeg har sett de med ET45.
 #284177  av galx

Tja.. det kan jo hende at de sølvmatte også hadde blitt veldig bra. Ikke krom.
Koksgrå bil..kan bli mye sort/mørkt til slutt. Dekkene er jo også sorte..
Designen på felgene kommer litt bort med så mye mørkt.. :cry:
Vi gjorde nettopp et forsøk på en helt ny mercedes c-klasse som er mørk koksgrå, vi prøvde sorte felger og sølvmatte felger. Sistnevnte ble utvilsomt best :)
 #284181  av galx

Kanskje vi bare lager en ny tråd om felger :?: :?: Hehe..
Jeg starter opp en tråd hvor vi kan finne litt snacks til hverandre, design, pris, erfaringer, farger, meninger/synsinger og innpress osv.. Tiden er jo inne til å tenkefelger og dekk nå :mrgreen:

Følg med :)
 #284354  av DanielJ

QuiNlan skrev:Kjøpte senkefjører til den forrige bilen min, Primera. Cobra senkefjører, det er det forjævligste jeg har vært borti. Uten slike gummiputer man får kjøpt hos biltema, bånnet demperene i ett sett. Disse gummiputene varer ikke evig heller, og med litt kvass kjøring gikk det fort ett par stk. Opp med bilen, sette i nye. Nei, det var et mareritt jeg kunne klart meg foruten.
Kan bekrefte at TTE fjerene er vanvittig bra! Jeg og Galx var på tur til Hemavan i påska. veien der er vel litt kjent for å være jæv... humpete, og med brett, slalom ski, div. utstyr + full bil. demperne bonna ikke i det hele tatt!
 #285592  av jensi

Husk optisk firehjuls kontroll etter senking.Ellers spises dekka ekstremt fort på innsiden front.
Hadde min inne for justering hos Toyota. 3200 kroner.
Ny pris rekord for justering.
Jens
 #285606  av galx

jensi skrev:Husk optisk firehjuls kontroll etter senking.Ellers spises dekka ekstremt fort på innsiden front.
Jens
Det er jo helt vilt.. :?
Betalte i fjord sommer omtrent 1500,- for firehjulskontrollen. Ble utført hos Mekonomen.
 #285611  av Amund

jensi skrev:Husk optisk firehjuls kontroll etter senking.Ellers spises dekka ekstremt fort på innsiden front.
Jens
Forringene inne på bærearmen framme har det med å sette seg, og då er det et he#¤% å få stilt camberen framme. Det kan forklare den ekstra lange justeringstida...
Eg gav ein god F i om eg har nok negativ camber herifrå og til neste tusenår, dekka sliter eg fort ut uansett :roll:
 #285635  av Neo

syk pris :shock: .. jeg skal sette på TTE senk nå på lørdagen, og har 4 punktkontroll neste mandag.. har fått en pris på 2000 kr for kontrollen og lysjustering hos toyota :D ..