TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica ST2000 prosjekt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#28458  av erling

Kult med gnikkemani. :D Det går jo veien detta. Bra arbeidslysten er der. :)

#28479  av Ole-M

Får håpe den er klar til å bli lufta litt til våren engang.
Tar den hvertfall med på treff så fort det er mulig.

Må gjøres litt før den kan få se skilter igjen;
bremse calippere foran på overhales
bremseforsterker må overhales
3-4 punkter må rustsveises
og såklart litt småting

#28659  av esp\en

Grattis med en skikkelig stilig bil!
Vurderer selv å kjøpe en '78 Celica (har ikke funnet ut noe om hvordan motoren og interiøret ser ut, men karosseriet ser helt strøkent ut).

Hadde vært ganske artig å hatt en klassisk bil å mekke på frem til sommeren.

#28700  av Ole-M

esp\en skrev:Grattis med en skikkelig stilig bil!
Vurderer selv å kjøpe en '78 Celica (har ikke funnet ut noe om hvordan motoren og interiøret ser ut, men karosseriet ser helt strøkent ut).

Hadde vært ganske artig å hatt en klassisk bil å mekke på frem til sommeren.
Takk takk :)

Selv synes jeg ikke '78- modellen er noe pen, men har heller aldri sett annet enn originale så kan hende de kan bli penere med litt hjelp.
Egentlig er jeg ikke noe stor fæn av '77 modellen heller :lol: Er ikke så glad i mustang-look'en på bakparten. Men de er pene nok og fronten er jo den samme kule som 70-76. Men de har potensial og er på god vei til å bli klassikere, så jeg klager ikke :D

#28703  av sindrejl

hmm digger mustang looken jeg :)

#28748  av esp\en

Hvor fant du din 77mod? Har selv lagt merke til hvor vanskelig det er å finne en mk1/mk2 i god nok stand.

#28764  av Ole-M

esp\en skrev:Hvor fant du din 77mod? Har selv lagt merke til hvor vanskelig det er å finne en mk1/mk2 i god nok stand.
Onkelen min ringte meg og spurte om jeg viste noe om gamle Celica'r, så sa han fettern hans hadde en stående som jeg kunne få hvis jeg ville.
:lol: Ren flaks med andre ord. Hadde akkurat bestemt meg for å ikke importere en '72 modell jeg fant i Sverige pga. prisen.

#31549  av Ole-M

Hmmmm... Glemmer å oppdatere denn tråden :D Slit å holde igang 2 tråder om prosjektet.
Skal prøve å få inn litt av det som har skjedd siden sist jeg postet noe her.
 #31550  av Ole-M

Har fått gjort litt de siste dagene ja.
Men ikke det jeg egentlig skulle ha gjort :mad: . Har prøvd å få av innsuget og eksosmanifolden de siste dagene, men har bare fått av forgasseren og fått 3 runde bolter og 4 knekte.
Gammal rusten drit som har satt seg fast overalt.

Men har tatt av varmedeksel fra eksosen (det dekselet innsuget skal trekke varm luft fra i kaldt vær). Pussa og lakket opp. På samme måten jeg hadde planer om å gjøre med hele eksosmanifolden :rolleyes:
Bilde
Og har lakkert det flotte brune fordelerlokket rødt.
Bilde
Også har jeg fått begynt å rense callipperene. For å få de klar til evt. renovering hos proffer.
Bilde Bilde
Ellers har jeg bare vasket litt skitt i motorommet, og pussa noe småtteri.
 #31551  av Ole-M

Litt montering av delene...
Bilde Bilde Bilde
 #31552  av Ole-M

Har hatt litt lite tid til bilen siste par ukene, litt lite å få gjort også egentlig.
Men har fått satt igang litt nå, og begynte å lakkere ferdig nedre del av luffilterboksen.
Den er nesten ferdig, skal bare ha et par strøk klaralakk til.
Bilde

Også var jeg en tur i Oslo istad, hos West Systems. Fikk kjøpt en CF-duk og epoxy, så nå skal jeg begynne å støpe litt carbonfiberplater. Må starte litt smått for å lære knepa først.
Løse duken og epoxy:
Bilde

#31553  av Ole-M

Originally posted by boXer
Må starte litt smått for å lære knepa først.
SÃ¥ har starte med et lite deksel idag.
Har gjort det enkelt og støper duken rett inn i plast-dekselet.
Grovpusset dekselet og renset det, så klippet jeg til en liten duk som jeg la over og klinte på med epoxy.
Rett etter første lag med epoxy, ser ikke helt bra ut her:
Bilde

Men når det har trukket seg inn, og begynt å stivne begynner det å likne noe. Klippet litt runt kantene og:
Bilde Bilde

Så tok jeg nettop et lite strøk i håp om at det blir litt bedre finish:
Bilde
Dette skal nå få herde over natten. Så må det klippes/kuttes, og sikkert pusses og poleres litt før det er ferdig.

#31554  av Ole-M

Har begynt på større saker nå. Gå litt oppover i vanskelighetsgrad og.
Har nå støpt og grovklippet mer midtkonsollplate, der radio skal sitte. Ser der det buler inn, det skal kuttes bort når en radio skal inn der.
Bilde
Skal pusses og klarlakkes så er det ferdig.
 #31555  av Ole-M

Måtte ta en liten prøvemontering.
Har fått kuttet til kantene, og kuttet ut plassen til radio.
Må bare borre et par flere hull til popnagler, også klarlakke.
Bilde
 #31556  av Ole-M

Da er vel den ene plata så og si ferdig.
Må finne noen passende skruer og borre 2 hull for å få festet den til resten av dash'n men.
Resultatet ble bra nok, men har et par skjønnhetsfeil om man skal pirke. Men så er det et panel som sikkert blir fingra litt på når det kommer radio og annet inn der uansett.

Bilde Bilde Bilde

Håper å få ferdig det lille dekselet ferdig imorra. Har drøyet en del etter at jeg nesten ødla den :)