Side 3 av 3

Legg innLagt inn:21 okt 2003 01:09
av Erlend
Kunne godt tenkt meg en mk3 jeg :) Finnes etter hvert mye gøy til den, med et widebody-kit, hardtop og Celica VVTL-i-motor, TRD-fjærer og litt lett stripping av bilen, så har du en evig bra bil som tar det meste av turbo-biler i svingene. (Trenger nesten ikke bremse, hvis du er god nok med linjevalg og slikt)

Legg innLagt inn:21 okt 2003 01:59
av MR2turbo
Jeg har kjørt mx5 noen ganger og syns at det er en kjempefin bil å kjøre.. :) Men føler litt mere for å cruise enn å kjøre fort i den..
Og får du gjort litt med utseende, feks senking fete felger og en pen vinge så er de fine og, syns jeg ;)

Legg innLagt inn:22 nov 2003 19:05
av aWeX
For 100.000 får du vel en original MR2 GTI, eller f.eks den blå MX5`en til lars (som nå er solgt)
Hvis noen vil ha deg til å kjøpeen MR2 i stedet for Miataen, så vil jeg si at de har røyka sokkene sine en gang for mye.
Jeg har selv hatt gleden av å prøve den aktuelle MX5`en, og den heller utvilsome gleden av å prøve en helt original MR2 GTI.
MX5`en var helt dødsrå å kjøre, den gikk VELDIG godt og hadde sinnsykt bra kjøreegenskaper. Den har blitt påkostet masse, og skal du ha en MR2 som går like bra, må du nok koste på den enda mere enn MX5`en er blitt påkostet. Jeg sier ikke at MR2 er en dårlig bil, selv om jeg ble skuffet over den jeg prøvde. Dette var riktignok en tidlig modell (før oppdateringen), og jeg håper de nyere utgavene er bedre. Jeg hadde på den tiden en 86` Prelude 2.0 16v (137hk), og jeg hadde ingen problemer med å blåse fra mr2`en til kompisen min. Skulle jeg hatt en MR2, ville jeg uten tvil kjøpt en MR2 Turbo. Eller kanskje en MK1 med 4a-gze :D

Som sagt , MR2 er sikkert en bra bil, men ikke akkurat my cup of tea.

Legg innLagt inn:22 nov 2003 22:10
av @lpher
aWeX skrev:For 100.000 får du vel en original MR2 GTI, eller f.eks den blå MX5`en til lars (som nå er solgt)
Hvis noen vil ha deg til å kjøpeen MR2 i stedet for Miataen, så vil jeg si at de har røyka sokkene sine en gang for mye.
Jeg har selv hatt gleden av å prøve den aktuelle MX5`en, og den heller utvilsome gleden av å prøve en helt original MR2 GTI.
MX5`en var helt dødsrå å kjøre, den gikk VELDIG godt og hadde sinnsykt bra kjøreegenskaper. Den har blitt påkostet masse, og skal du ha en MR2 som går like bra, må du nok koste på den enda mere enn MX5`en er blitt påkostet. Jeg sier ikke at MR2 er en dårlig bil, selv om jeg ble skuffet over den jeg prøvde. Dette var riktignok en tidlig modell (før oppdateringen), og jeg håper de nyere utgavene er bedre. Jeg hadde på den tiden en 86` Prelude 2.0 16v (137hk), og jeg hadde ingen problemer med å blåse fra mr2`en til kompisen min. Skulle jeg hatt en MR2, ville jeg uten tvil kjøpt en MR2 Turbo. Eller kanskje en MK1 med 4a-gze :D

Som sagt , MR2 er sikkert en bra bil, men ikke akkurat my cup of tea.
Sikker på at den mr2'en du prøvde var helt i vater da? ;-)
En kompis av meg som hadde nøyaktig sånn prelude som du nevner, og den hadde problemer med å henge på meg da jeg hadde min Celica GTi...med samma motor som mr2'en ;-)

@lpher

Legg innLagt inn:22 nov 2003 23:23
av sindrejl
og det er igjen kjent at en mr2 går bedre enn den celicaen med samme motor :)

Legg innLagt inn:22 nov 2003 23:25
av chris
aWeX skrev: Jeg hadde på den tiden en 86` Prelude 2.0 16v (137hk), og jeg hadde ingen problemer med å blåse fra mr2`en til kompisen min.
Da var det enten noe galt med sjåføren av mr2'en, eller noe galt med mr2'en i seg selv. ;)

Legg innLagt inn:22 nov 2003 23:27
av chris
sindrejl skrev:og det er igjen kjent at en mr2 går bedre enn den celicaen med samme motor :)
akkurat det jeg skulle til å skrive ;) Har jo småkappa litt med frank, som har mk6 cab, 2.0 liter og 175 hester. Jeg kjører jo i fra han. Men han tar meg nok høyere opp i fart vil jeg tro, siden han tross alt har litt mer hester.

Legg innLagt inn:23 nov 2003 19:19
av supratt
Drar litt ifra meg opp til 80-90 ja, det er jo grunnet to ting: :(
Forhjulsdrift og den åpenbare grunnen at Caben veier tross alt ca.200kg mer. :wink:

Caben setter seg liksom ikke på samme måten under aksellrering opp til 50-60. Det blir liksom bare "børning". :cry:

Digger Caben, men ELSKER bakhjulsdrifta og momentet til SafranSupraen. Pluss at den virkelig setter kraften ned i bakken under aksellrering. TRY ME :twisted: :twisted:

Legg innLagt inn:23 nov 2003 19:51
av chris
supratt skrev:Drar litt ifra meg opp til 80-90 ja, det er jo grunnet to ting: :(
Forhjulsdrift og den åpenbare grunnen at Caben veier tross alt ca.200kg mer. :wink:

Caben setter seg liksom ikke på samme måten under aksellrering opp til 50-60. Det blir liksom bare "børning". :cry:

Digger Caben, men ELSKER bakhjulsdrifta og momentet til SafranSupraen. Pluss at den virkelig setter kraften ned i bakken under aksellrering. TRY ME :twisted: :twisted:
Jeg har ingen planer om å prøve meg mot Supra'n nei. Må være hvis jeg får låne Supra'n til Alf det da :D

Legg innLagt inn:23 nov 2003 19:56
av Mr2 Mk2
chris skrev:jeg har ingen planer om å prøve meg mot Supra'n nei. Må være hvis jeg får låne Supra'n til Alf det da :D
hehe,det hadde vært artig å se! :D ring meg når dere har avtalt tid og sted da,dette må jeg bare få med meg :twisted: (Bare ikke Alf ser dette da)