TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• PÃ¥ tide med en ny mÃ¥ling :)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

Har DU noengang mistet førerkortet?

Jepp, såklart!
13
27%
Nei, har bare fått fartsbot
20
41%
Ingen av delene, har unngått jævlene så langt
16
33%
Jeg kjører aldri over fartsgrensa
Ingen stemmer
0%

#20330  av megetlei

Glemte å si at mange fotobokser har blinket til meg, men har ikke hørt noe.
Noen som vet hvor lang tid det kan gå fra man blir fotografert til det blir bråk?

#20336  av sindrejl

72 i 50 sone, resulterte i en bot på 4000 tusen som jeg ennå nedbetaler.. svært behjelpelig og hyggelig politimann som brukte 5-10min på å snakke med meg hovedsaklig for å forklare meg hvordan jeg skulle nedbetale bota. Han skjønnte meg visstnok hvorfor jeg kjørte litt fort .. :?

og så en teit bot for 103 i 80'en.. Trodde det var 90 jeg ;)

Dem påstod jeg hadde kjørt minst 110 da, men... hadde bare 103 på målingen :P resultat: 3000kr

#20405  av KK-ma70

Har fått 2 bøter på mine 4år med kortet. 67/50 på boks=2500kr og 93/70 i laser=3000kr. Det kipe var at det skjedde med bare 1uke mellomrom for 1måned siden og selfølgelig med Supran... Har kjørt igjennon flere kontroller men da holder de enten på å rigge opp eller plukke ned... Litt flaks skal man jo ha.

#20693  av Turbo 4x4

jeg ble stoppa av sivilpurk i 82 i 60-sone og fikk 2000,- i bot.. det var 2 ar siden..
Og i mai så gjorde jeg det igjen men litt fortere- 136 i 80-sone.. det ble 6mnd uten lappen (med litt hjelp av jobben) og 18 dager i buret.. skal sone om 9 dager... og lappen får jeg igjen om 1mnd og 11 dager...

#20694  av cameleon

Buret er bra :P . Var der en liten stund selv, men ikke pga bilkjøring. Men det er ikke spes ille bak murene egentlig. Hadde et finere rom der enn hva jeg har til vanlig. hadde tv, playstation2, god varm seng å ligge i pluss at snuten var veldig trivelig. Fikk til og med dagpenger (men det var ikke mye å skryte av da hehe) nok penger til røyk :P. Det morsomme er at folket hilser på meg når jeg går i byn, og mamma sier "hvem og hva var det for noe??" hehe..

#20695  av kennethx

Why am I not surpriced?

Jeg kjører aldri over fartsgrensa 0%

#20697  av cameleon

Tar ikke sjansen på å kjøre for fort jeg. Koster alt for mye og mye mas :wink:

#20707  av memo

holder meg alltid på fartsgrensa...

...og vel så det... :twisted:

en fartsbot, 75,noe i 60 sone på ei laaaaang strekke og en forbikjøring..
snittmåling
1800,- i bot

har og fått bot for feilparkering...500 spenn...
de gikk visst ikke på unnskyldninga mi at jeg var handicappet :cry:

når purken selv sier jeg er stein gærn, burde vel det være bra nok?! :P

-m

#20708  av Erlend

Er definitivt akselerasjonen som gjør det for meg :) Synd at jo lengre du har den herlige følelsen av aksing, så er du raskt høyt oppe i fart... en liten bieffekt det der, når man kjører på vanlige veier :?

#21277  av NISMO

Jeg har dessverre vert 10 mnd. uten lappen, måtte ta den om igjen og fikk 8000,- i bot og måtte betale 4000,- i saksomkostninger :roll:
92 i 50 sone :roll:

Hadde nesten nettopp kjøpt meg 200sx S13 :evil:

#21331  av CS

I går fikk jeg 3000,- i bot for snitt på 101 i 80 sone. Bil: Nissan MK1222 (Lastebil)

Har ellers til nå hatt flaks. Hver gang jeg har kommet borti kontroll så har jeg hatt biler foran meg.

#21364  av Kenny

FIkk 4000 for snitt på 109 i 80 sone.. Hadde griseflaks.. kjørte om kapp med en celica gti (kompis) med MR2'n, lå langt foran celican i ca 170 da han i celican så blålysa bak seg, så slakket han av, og det gjorde jo dumme meg også... De hadde filmet oss og hele pakka, men fikk ikke se filmen... :( kunne mistet lappen en stund der...

#21858  av Christian

De hadde filma dere, men dere kunne ikke få se videoen? :x Høres ut som om dere burde nekta der synes jeg...

#21911  av MR2turbo

Christian skrev:De hadde filma dere, men dere kunne ikke få se videoen? :x Høres ut som om dere burde nekta der synes jeg...
Enig med deg Christian, høres ut som at de ikke hadde film...

#21955  av chris

MR2turbo skrev:
Christian skrev:De hadde filma dere, men dere kunne ikke få se videoen? :x Høres ut som om dere burde nekta der synes jeg...
Enig med deg Christian, høres ut som at de ikke hadde film...
Litt av det samme som da jeg ble stoppa etter å ha kjørt forbi noen biler, men lå under fartsgrensa hele veien. Politibilen stoppa meg, og var fryktelig "PÅ" og småaggressiv og forbante kjøringa mi og alt mulig, og påstod han hadde målinger på så og så mye... helt til jeg ville se målinga. Da hadde han ingenting...