TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Det er da man føler man har kul bil... :D:D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#17706  av Dalan

@lpher skrev:
Erlend skrev:3000GT er jo rett og slett en teknologisk Tour de Force fra Mitsubishi, 4hjulstrekk, 4hjulsstyring, aktive spoilere og oh-so-many teknologiske hjelpemidler - ABS,TRC osv... Liker best biler uten så mye førerhjelp, men er jo litt moro og da 8)
Mitsu forhandleren i Trondheim har en 94 modell på lager som har stått siden den var NY!!! ..hva gir du meg da!? ;-) Snakk om 'tap på lager' ;-)

@lpher
Stått siden den var ny?
Kan ikke være altfor mange km. på baken på den da ;)
Kunne jo kanskje vært et kupp nå :?:

#17744  av @lpher

Dalan skrev: Stått siden den var ny?
Kan ikke være altfor mange km. på baken på den da ;)
Kunne jo kanskje vært et kupp nå :?:
Yupp...flunka ny...de har ikke klart å selge den....i følge en av selgerne deres hadde det faktisk ganske nylig kommet inn et reelt bud på den...men høvdingen hadde
avslått....go figure ;-)

@lpher

#17786  av chris

Nypris på 1.2 mill... skulle jo være litt å spare på en som har stått på lager i så mange år..

#17800  av @lpher

chris skrev:Nypris på 1.2 mill... skulle jo være litt å spare på en som har stått på lager i så mange år..
1.2 mill?! ...det har den jo aldri vært verdt da! ;-)
Da lurer jeg virkelig på hvor mye den teoretiske nyprisen på Supran var?

Men cluet var at sjefen ikke ville selge den for 'going rate'
Han tror vel sikkert den blir til gull etterhvert ;-)

@lpher

#17809  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:Nypris på 1.2 mill... skulle jo være litt å spare på en som har stått på lager i så mange år..
1.2 mill?! ...det har den jo aldri vært verdt da! ;-)
Da lurer jeg virkelig på hvor mye den teoretiske nyprisen på Supran var?

Men cluet var at sjefen ikke ville selge den for 'going rate'
Han tror vel sikkert den blir til gull etterhvert ;-)

@lpher
Twinturboen ja (finnes vel ikke uten), har/hadde nypris på 1.2 mill.. seriøst. Helt sykt. Teoretiske nyprisen på supra ja.. sikkert ikke billig :twisted: Men tror ikke MR2 mk2 hadde vært spesielt billig heller, men hadde såklart ikke kommet i nærheten av millionen da :D

Kanskje han har tenkt å vente så lenge at de begynner å bli sjeldne :D

Hva var "going rate" på den forresten?

#17822  av Mr2 Mk2

chris skrev:Kanskje han har tenkt å vente så lenge at de begynner å bli sjeldne
De er jo ganske sjelden i Norge da...Men det er en rød her i Bergen som dukker opp på de fleste treff,knall den :D
Sist redigert av Mr2 Mk2 den 22 sep 2003 22:28, redigert 1 gang totalt.

#17843  av CelicaTurbo

flott den ja, men det er vel ingen twinturbo? Det er også en hvit en og den er heller ingen twinturbo.. Med 220hk og så mye vekt så blir ikke bilen så forferdelig kjapp da, men sikkert fint moment i 3.0 liter uansett :)

#17845  av chris

CelicaTurbo skrev:flott den ja, men det er vel ingen twinturbo? Det er også en hvit en og den er heller ingen twinturbo.. Med 220hk og så mye vekt så blir ikke bilen så forferdelig kjapp da, men sikkert fint moment i 3.0 liter uansett :)
Er twinturbo på den jeg så som stod nybilpris: 1.2 mill her i trondheim i hvert fall :) og atskillig mer enn 220 hester.

#17850  av CelicaTurbo

joda, den ja, jeg snakket om de to jeg kjenner til her i Bergen jeg, deriblant den røde som Jostein nevnte :)

#17852  av chris

CelicaTurbo skrev:joda, den ja, jeg snakket om de to jeg kjenner til her i Bergen jeg, deriblant den røde som Jostein nevnte :)
Trodde kanskje det bare fantes med twinturbo jeg, men nå har jeg lært noe nytt i dag også :D

#17855  av @lpher

chris skrev:
CelicaTurbo skrev:joda, den ja, jeg snakket om de to jeg kjenner til her i Bergen jeg, deriblant den røde som Jostein nevnte :)
Trodde kanskje det bare fantes med twinturbo jeg, men nå har jeg lært noe nytt i dag også :D
3000GT VR4 heter så vidt jeg vet TwinTurbo utgaven...og jeg frykter at 1.2 mill som nypris er en 'førpris' som ikke hører hjem i dette universet :)

Må huske på at vi snakker om 1994 kroner her....theres a big difference :)

Det er flere 3000GT i landet enn du tror ;-)

De eneste jeg husker nyprisene i norge på er:

1991 Celica GTi 355.000,- ferdig.reg. levert oslo
1991 Celica GT4 550.000,- ferdig.reg. levert oslo

...og 1992 modellene var prisen opp ca. 7-10%

Man kan vel på sett og hvis anta at mr2 hadde omtrent samma prisnivå som Celica GTi? Slik som de har i dag?

Men uansett hvor mye jeg vrir å vender på det så finner jeg ingen nypris på supra mkIV i norge...DET hadde vært morro å visst...for meg ihvertfall ;-)

@lpher

#17859  av erling

Det var nå noen som skrøt på seg at det i 1993 ble solgt en ny RX7 FD3 for 1.3 mill. her til lands. Skulle absolutt tro 3000 VR4 var inærheten prismessig.

Når jeg tenker meg om, var det vel kanskje han skalla barne-tv-onkelen i Autofil som sa det. Kanskje ta det med en bøtte salt da.. :wink:

Men Mitsu'en ser tung ut å dra rundt en bane.. Husker fra 1. japsetreffet, en svart en som jobba og sleit rundt svingene. Understyrte og kava på. Jeg stod en god stund og fulgte med på de fleste i sjikanen ved pitlane. Det var faktisk Markus og en NSX som var smidigst gjennom, og hadde høyest fart. Ganske tydelig forskjell oxo.. :)

#17864  av MR2turbo

erling skrev:Men Mitsu'en ser tung ut å dra rundt en bane.. Husker fra 1. japsetreffet, en svart en som jobba og sleit rundt svingene. Understyrte og kava på. Jeg stod en god stund og fulgte med på de fleste i sjikanen ved pitlane. Det var faktisk Markus og en NSX som var smidigst gjennom, og hadde høyest fart. Ganske tydelig forskjell oxo.. :)
Husker Misthu'en ja :) Og så husker jeg at det gikk unna i sjikanen ;) Jeg skulle bare holdt ut flere runder :mrgreen:

#17931  av Erlend

Husker Gatebil sommeren 2001, sto vel 3 3000GTer rett innenfor porten. Iallefall en av dem var merka Dodge Stealth, som den ble solgt som i USA.

Litt off topic, men prata med en fra Manchester når jeg var i Skottland forleden, han sa at han betalte 500 pund i året i forsikring på en Vauxhall Nova som han brukte som jobbebil, og samme selskapet skulle visst bare ha 270 pund i forsikring på en Mitsubishi Galant VR4 (ca 250 bhp visstnok)... litt av noen tilstander :P

#17935  av chris

Tror vi er nødt å flytte utenlands jeg.. Pakker sammen hele TS-OGN med medlemmer, og fløtter utenlands :D :D