Side 3 av 3

Legg innLagt inn:15 sep 2003 23:03
av erling
CelicaTurbo skrev:bruker ikke Preluden et passivt system da? Som egentlig vil si at hjulopphenger er slik at det er hjulene svinger når dem blir presset opp ved vektlasting i sving?
Kan ikke det være, det er godt synlig sving på bakhjula når bilen står parkert med sving på framhjula.

Legg innLagt inn:15 sep 2003 23:10
av @lpher
erling skrev:
CelicaTurbo skrev:bruker ikke Preluden et passivt system da? Som egentlig vil si at hjulopphenger er slik at det er hjulene svinger når dem blir presset opp ved vektlasting i sving?
Kan ikke det være, det er godt synlig sving på bakhjula når bilen står parkert med sving på framhjula.
Den styrer nå ihvertfall 'med' i høyere hastigheter...og 'imot' når du skal parkere etc. Im no mechanic...men...kan et passivt system gjøre dette tilfredstillende da?

@lpher

Legg innLagt inn:15 sep 2003 23:18
av chris
Var veldig aktivt på Mitsu'en til faren min i hvert fall.. to servomotorer osv.. vistes godt når man stod i ro og titta ut døra mens man svinga frem og tilbake :)

Men ja.. det svinger med i høy fart, og mot i lav fart.

Legg innLagt inn:16 sep 2003 08:28
av CelicaTurbo
ok, da er den nok aktiv som dere sier ja. Mente jeg hadde sett et sted at den var passiv via et sinnrikt system av stag og foringer.. men det er jo mulig det var en annen bil da :)

Legg innLagt inn:16 sep 2003 11:14
av chris
CelicaTurbo skrev:ok, da er den nok aktiv som dere sier ja. Mente jeg hadde sett et sted at den var passiv via et sinnrikt system av stag og foringer.. men det er jo mulig det var en annen bil da :)
Er en del semitrailere som har passivt system vet jeg :)

Legg innLagt inn:16 sep 2003 18:17
av CelicaTurbo
jeg leste det så klart angående en sportsbil så klart dummen :)