TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Solgt Celica'n min:( Og nÃ¥ har den nye eieren knust den;(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#154067  av kennethx

Det som er litt rart er at om du tar motorsykkel lappen som 18 åring, så har du freldeles ikke lov å kjøre en tung motorsykkel med masse hestekrefter.

Hvorfor skal det være noe anderledes med bil? Jeg hadde en dritt bil som min første bil med 80hk. Og sjeleglad er jeg for det. Hadde jeg hatt CS'en som 18 åring hadde jeg helt sikkert kjørt meg i hjel. :?

Synes det burde vært innført en tilsvarende begrensning for biler som det er for motorsykkler. Spesiellt siden i dag er stadig flere unges tilgang på motorsterke biler større en noen sinne. Dette pga lav pris på importerte biler kombinert med at mange familier/ungdommer i dag er relativt ressurssterke.

Jeg finner det i allefall litt betenkelig at en 18 åring kan samme dagen som han har bestått førerprøven på personbil, sette seg inn i en Koningsegg CCR som han fikk av pappa, og kjøre helt lovlig. :roll:

EDIT:
Men det var kanskje en avsporing, uansett, kondolerer både tidligere og ny eier med bil skade. Kjipt er det uansett å krasje en bil, enten det var selforskylt, eller ikke.

#154071  av kennethx

memo, det siste innlegget ditt var godt over streken, og ble slettet

Ro ned, pust ut, slapp av, før denne tråden blir stengt, ok? :roll:

#154072  av TheStig

det var nok en spøk

#154073  av memo

:lol:

#154099  av Zepticon

MÃ¥ si meg enig med memo her...

Å stemple stakkaren som en idiot og grisekjører bare fordi bilen han kjørte er krasja er helt bak mål. Så vidt jeg kan lese er det ikke sak noe som helt om grunnen til krasjet, som da i utgangspunktet kan være hva som helst.

Sett at stakaren fikk valget mellom å kjøre på et barn med akebrett eller å parkere Celicaen i autovernet? For min del hadde valgt autovernet uten tvil, og da er det ikke noe hyggelig å lese sånnt som dette i etterkant.

Så skjerpings folkens å la folk forklare seg først. Eller vente til man har alle fakta på bordet!Alle gjør feil. og man er ikke idioter av den grunn. Men om man ikke lærer av de feilena man gjør, så kan man begynne å dele ut idiotstempler.

Kennethx har jo også et svært godt poeng. Slik jeg kjenner meg selv vet jeg at jeg ikke har taklet en bil med litt futt i enda. Har utrolig lyst på både celica gt4 og mr2, men tørr ikke kjøpe sånnt enda fordi jeg veit at det kommer til å gå en vei... og det er rett til helvette.
Men om noe sånnt skulle innføres i norge så tror jeg det hadde blitt et salig spetakkel :lol:

#154111  av B_Quist

Jøss! Det var da veldig gutter...Ante ikke dette skulle bli en så heftig diskusjon!

Gutten påstår han ble påkjørt av en som ikke holdt vikeplikten sin...Selv tviler jeg litt på denne historien med tanke på hvordan bilen ser ut.. Ser mer ut som et autovern som har vært innblandet her. Det fantes heller ingen lakkrester fra en annen bil..

Men men, den eneste som hvet det sikkert er vell gutten selv.

R.I.P Celica

#154117  av ToyThom

Uansett så synest jeg synd på den heldig/uheldige nye eieren av bilen, det er veldig synd at ting skal gå rett i dass, det derrekan skje med kem som helst. Når du begynner å føle deg trygg bak rattet er da du skal være mest OBS, derfor det er de voksne som kjører mest utfor på vinterføre fordi de tror de er konger bak rattet!

#154122  av cameleon

At en person ikke holdt vikeplikten ut i fra bildene er nok ikke heeelt sant. i så tilfelle så er det ganske utrolig at bilen faktisk har klart å trykke inn bilen heeelt likt hele veien i samme høyde. Det der er jo autoværnhøyde og slik bildene tyder, samt at den stripa som farer tværs over er helt lik. han har antageligvis holdt alt for stor fart og vært uheldig og dundra rett inni. Det er i alle fall min teori.

Er vel kanskje litt pinlig å innrømme at han har kræsja den selv liksom :wink: spesielt etter så kort tid.

#154123  av TurboKnut

B_Quist skrev:Jøss! Det var da veldig gutter...Ante ikke dette skulle bli en så heftig diskusjon!

Gutten påstår han ble påkjørt av en som ikke holdt vikeplikten sin...
Men men, den eneste som hvet det sikkert er vell gutten selv.

R.I.P Celica
Litt synd dersom det var høyreregel der...

Det har nok vært en relativt hard smell og god fart siden det er samme smell hele veien bakover. Jeg har luktet temmelig hardt på Autovern selv i en sving, og dersom du skal få SÅ mye skade fra et Autovern, så må du kjøre sidelengs inn i det i høy fart.

#154124  av sonvin

En kompis av meg som kjøpte bilen din, og de påstandene om at han har kun hatt lappen i 2 uker, og at han grisekjører osv, er helt feil. har vel hatt lappen i nærmere 1 år nå, og er ganske forsiktig i trafikken faktisk.

Var faktisk en gammel mann som ikke overholdte vikeplikta, samme karen hadde noen dager før rygget over et postkassestativ i nabolaget der han bodde, og det var sikker 1,5 m høyt og 3m langt.

Gamlingen hadde faktisk den mest orginale unnskyldningen jeg har hørt noen gang: Den der biln din var jo så tykje svart, hadde jo ikke sjans og se den:P

Til opplysning kjørt mannen en svær pickup av ukjent merke og det var 70 sone på stedet, og bilen skal kondemneres grunnet rammeskevhet. taksten var på nærmere 90k(celicaen)

#154129  av sigheri

Kjedelige greier, uansett hva som skjedde. :(

HÃ¥per det ordner seg for han da :wink:

#154133  av SiLvEr

Ja det var synd d derre Lars. Fine bilen. Bra d gikk bra med eieren da. Var jo såvidt jeg turde å ringe deg da jeg "fant" den bak verkstedet der :(

#154150  av TheStig

et til slag i trynet på alle kritikere her inne.. morsomt at noen er så tunglært

#154169  av Larsen

Er jo greit nok at han kræsjet, men vi må jo leve med høye forsikringspriser på grunn av sånne idioter...

#154170  av TheStig

haha, ja han har idiot som ble påkjørt. Forbanna mongo