TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kan ikke starte min 4agze

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#139523  av Larsen

vet du hva... Du er du f... ikke langt unna! Det den blinker for er fordi den går normalt! Prøv å vri litt på fordeleren. Det er vanskelig å sette inn den i riktig posijon for hjulet har en tendens til å vri seg da du setter fordeleren på plass. Nesten sikker på at det er tenningen som står litt feil!

#139686  av monster11

hei tak skal du ha.er lige kommet hjem fra job måtte jobe fra 0600 til 2000.tror jeg kom til og ødelegge rotoren den satt dønn fast.
kan jeg bruke den fra min gamle motor?

#139687  av monster11

det så da godt nok vanskelig ut og skifte en fordeleren
må jo næsten ta ut motoren igen :(
for og se hvad man gør

#139733  av Larsen

nei nei! ikke gjør det! Men jekk opp høyre hjul og ta det av. Da kommer du til Drivhjulet som sitter på veivakselen. Bare sett på en 19 pipe og dra motoren med klokka til du ser den står på tdc merket som i instruksjonboka (siste merket av de tre). Hva ødela du på fordeleren. Hvis du ikke får den ut tar du av kam dekselet på eksos siden og dytter den ut innen ifra!

#139797  av monster11

den lille plast greje som snore rundt.
kan jeg bruke den fra en 4age motor?

#139825  av monster11

Larsen skrev:http://bilder.ts-ogn.no/contrib/BGB_ver ... %20BGB.pdf
på siden ig-26 står det hvordan du instalere fordeleren.
det stod som det skulle.
hvor får jeg kjøpt nyt fordelerluk og rotor (plast greje som snore rundt)
var på toyota men de hade ikke til min motor.

#139832  av Larsen

Tror du kan bruke samme rotor som alle andre 4age ene! Åsåfall bare å stikke på skraphandler å plukke fra en corolla. Skal djrkk opp litt rundt problemet...

#139839  av monster11

jeg prøvet for sjovt skyld og samle det igen.
og fylle benzin i der hvor den røde pil er. og så starte den i ca 30 sek. :D
der hvor den blå pil er var stoppet med noget svart dritt.
 #139861  av andre 1

så bra at du fikk startet den,bare se til at tenningen din er korekt nå slik at du ikke får tenningsbank!!!!!

#139953  av Larsen

virker som den ikke helt for nok bensin da... Sjekk også alt av tenning for dårlige kontakter, fant ut at det var ikke spesielt bra på min...

#139964  av monster11

hvorfor får den ikke for bensin.vad tror du det kan være for noget?
du snaket noget om en bensintrykksmåler hvor sitter den?
og hvordan kan jeg sjekke om den virker

#139978  av Larsen

Må kjøpe bensintrykksmåler, men før du gjør det så kan du gå over injektorer og kaldstarinjektoren. Se i 4age manualen, så får du sikker et hint om hva du skal se etter. Men prøv å rens alt av tenning først. Jeg hadde samme problemet i sted og da var det tenningen som var dårlig!

#139986  av monster11

for å rense tenningen er det bare og sprøyte wd-40 på det og blåse det tørt efter på?

#140005  av monster11

er der forskjell på sikringboks fra en 4age og 4agze? for den har jeg ikke skiftet
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9