TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Deres meninger om valg av Crome-lakk...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#133755  av ST182

Det er faktisk ikke mulig å se forskjell på denne chrome-effekt lakken og ekte chrome. Den effektlakken kalles Mirra Chrome og legger du en ekte chrome-felg og en Mirra Chrome felg ved siden av hverandre er det bortimot umulig å se forskjell på de.. Fordelen med å lakke i chrome-effekt er at det er billigere og uten prosesser som inneholder giftige metaller osv slik som man ikke kan unngå med vanlig kromming..

#133756  av egotrip

Hey st182

Jeg har som ErikG også lakket bilen min hos stylingkompaniet.
hvis jeg skal lakke bil igjen blir det ikke hos dem iallefall.

og har du snakket med dem angående lakkeringen? for når jeg var der sist gang, så sa Andreas ( sjefen ) at de ikke tok på seg chrome lakkering..

#133764  av ST182

Fått mail fra de for noen uker siden der de sier at de skulle ordne lakkprøver på den chrome lakken jeg ønsker i løpet av senhøsten\tidlig vinter. Så da går jeg utfra at de faktisk også lakker biler og ikke bare lager lakkprøver. :lol:

Men akkurat HVA er det du er misfornøyd med hos de da?

kenneth

#133781  av Larsen

men er vel en del ulemper og da :) . Blir fortere riper i lakken. Problemet er vel at for å kromme noe i det hele tatt (lakk el. ekte kromming) så må overflaten være 100%. Noe som kanskje er litt tidkrevende

#133783  av egotrip

ST182 skrev:Men akkurat HVA er det du er misfornøyd med hos de da?
Grunnarbeid, og pussing med alt for grovt papir.. = små riper under lakken synes igjennom .. jeg lakket bilen der i vinter å hentet den på kvelden.. bilen sto under lysrør og det var veldig vanskelig å se disse stripene da.. men gjett om jeg har gjort i ettertid.

så har du steinsprutene da .. bilen hadde jo en del av det på panseret. MEN tror du de pusset ned orntlig slik at små hakkene ble borte ? Nei..

La ikke merke til dette før et par dager etter jeg kom hjem. for å si det sånn jeg var jævlig gira etter å få bilen hjem. Bilen så jo strøken ut i lyset dernede. men det blei noe annet når jeg fikk sett den i dagslys..

Anyways, har nå lagt denne lakkjobben bak meg.. har vært der i ettertid å fått pusset ut noen ujevnheter i lakker ( en renne) osv. Gutta på SK er veldig service instillte... men lakking synes jeg dem ikke er så gode på.

Jeg ville Heller valgt noen andre til den jobben.

#133812  av BrennaRacing

Etter så mye hard kritikk så tror jeg ikke at jeg hadde turt å lakke bilen der. Men på en annen side så veit de jo selv at det ikke er så veldig mange biler i Norge med chrome lakk. Å hvis de da gjør en dårlig jobb så får nok veldig mange høre om det ettersom om at denne bilen blir en showbil og blir sikkert godt kjent etterhvert. Så jeg vil tippe at de kanskje er ekstra nøye når de skal gjøre en så spesiell jobb..

Det går jo an å si til dem at du er litt usikker på om du vil lakkere bilen hos dem på grunn av at du har hørt så mye negativt om dem. Så kan du jo se hva dem sier :D

#133974  av ErikG

Tror de egentlig driter i om de får kritikk. Siden de har såpass "lave" priser så vil alltid noen håpe at det ikke vil bli dårlig resultat og lakkere der allikavell. Virket hvertfall på meg som kritikk bare føyk forbi dem, inn det ene øret og ut det andre.

#135390  av ToyThom

Den blå var jo rå, men for meg blir det litt mye oppmerksomhet vist jeg sku ha den på min bil! Litt for gammel for sånt! :D
Kor mye koster det å hellakkere bilen min? Har tenkt svart istedenfor den fine hvit fargen som er original!!

#135431  av BrennaRacing

Tipper det vil koste mellom 10 og 20 lapper med kvittering :D