Side 13 av 16

Legg innLagt inn:18 mar 2003 00:51
av Amund
Ikke for å fornerme noen, men GIS3 NSX'en tar GIS2 supra'n i 0-201 m... Dersom det er noen her som har sett Getaway in stockholm filmene?

Kanskje NSX har bedre egenskaper på svingete veg, (midtmotor), men ville uten tvil hatt en supra!

Legg innLagt inn:18 mar 2003 00:52
av chris
ja, NSX'en drar Supraen der. Men jeg vet dog ikke hva som er gjort med NSX'en da..
Fordelen med Supra er at det er så mye bedre plass innvendig. Og i hvert fall Alf sin har MEGET pent interiør.

Legg innLagt inn:18 mar 2003 00:53
av CelicaTurbo
NSX'en er nok best på bane men ellers tror jeg nå at Supraen herjer gaten mest..

Legg innLagt inn:18 mar 2003 00:59
av Amund
chris skrev:ja, NSX'en drar Supraen der. Men jeg vet dog ikke hva som er gjort med NSX'en da..
Fordelen med Supra er at det er så mye bedre plass innvendig. Og i hvert fall Alf sin har MEGET pent interiør.
Supran er jo ikke akkurat helt orginal den hellar da.. :wink: men så vidt jeg husker fra GIS3 dvd'ens ekstra materiale, så var NSX'en tilnermet orginal. Stort sett bare effekt anlegg og filter tror jeg. :roll:

Legg innLagt inn:18 mar 2003 01:02
av chris
Ca 300 hk da med andre ord.. og Supraen har 450..

Legg innLagt inn:18 mar 2003 01:03
av Amund
Men når du ser på den filmen, så tar jo supran kraftigt innpå på slutten av de 201 metrene. så kanskje supran hadde en dårlig start?..

Legg innLagt inn:18 mar 2003 01:07
av Goose
er ikke NSX lik blåst opp MR2 :wink:

med andre ord, litt feil kopi av orginalen... :roll:

Legg innLagt inn:18 mar 2003 01:08
av Amund
Goose skrev:er ikke NSX lik blåst opp MR2 :wink:

med andre ord, litt feil kopi av orginalen... :roll:
har sett på det ja...

Legg innLagt inn:18 mar 2003 01:12
av @lpher
CelicaTurbo skrev:NSX'en er nok best på bane men ellers tror jeg nå at Supraen herjer gaten mest..
I rettferdighetens navn så nevnte NSX eiern noe i samme retning ;-)
jeg tror også at det er ganske nære sannheten....

...og må vel selv innrømme at jeg synes interiøret i Supran er mer
'anvendbart' ...ihvertfall til 'vanlig bruk'...whatever that is? ;-)


@lpher

Legg innLagt inn:18 mar 2003 10:04
av Morten
NSX er konstruert av samme fyr som senere konstruerte McLaren F1 :!: Han har uttalt at NSX er tidenes best konstruerte gatebil (dette sa han selfølgelig FØR han laga F1'en så klart :D ). Vitner om at bilen er bra.

Legg innLagt inn:18 mar 2003 10:42
av chris
Bilen ER rå, ingen som helst tvil om det. Fett utseende, ganske lik MR2 egentlig, bare litt større og flatere. Og like dårlig plass innvendig :D
Nå er ikke McLaren F1 og NSX helt sammenlignbart, men det er jo noen år, og prisklasser, mellom de :P

Alf: Anvendbart til vanlig bruk, sier du. Betyr det bedre plass, eller? :P Nå har ikke alle Supraer det inventaret som du har, skulle jeg tro.. :)

Legg innLagt inn:18 mar 2003 13:32
av @lpher
chris skrev:Bilen ER rå, ingen som helst tvil om det. Fett utseende, ganske lik MR2 egentlig, bare litt større og flatere. Og like dårlig plass innvendig :D
Nå er ikke McLaren F1 og NSX helt sammenlignbart, men det er jo noen år, og prisklasser, mellom de :P

Alf: Anvendbart til vanlig bruk, sier du. Betyr det bedre plass, eller? :P Nå har ikke alle Supraer det inventaret som du har, skulle jeg tro.. :)

Enig der...NSX'en er rå...mer kompromissløs enn Supran ihvertfall ;-)

Det jeg mener er at NSX'en er foreksempel at den er mildt sagt trasig å komme seg inn og uttav...veldig trangt i coupeen...stiv til daglig bruk...
Altså ikke en bil som jeg ville brukt til daglig...mens Supran på den annen side er laget slik at den er anvendelig til daglig bruk også....lavere støynivå...mye større coupe...bagasjerom..bakseter...og masse annet som gjør livet lettere for eierne ;-)


@lpher

Legg innLagt inn:18 mar 2003 22:26
av bose
Jeg har planer om å kjøpe meg en NSX med kompressor (ca 450 gamp)
Når jeg blir rik.

Legg innLagt inn:18 mar 2003 22:43
av @lpher
bose skrev:Jeg har planer om å kjøpe meg en NSX med kompressor (ca 450 gamp)
Når jeg blir rik.
Men...Bose da...? ....blasfemi? ;-)

Har lett litt etter Supra TT vs NSX tester....fant blant annet denne
Road & Track testen:

http://www.mkiv.com/publications/road&t ... 100_09.jpg

Ser ikke ut som den er noe hottere på veien enn Supran ihvertfall ;-)

@lpher

Legg innLagt inn:18 mar 2003 22:52
av Goose
@lpher: skal du trimme supran til 10 seconds car? :D