Side 107 av 107

Re: Magnes Blå 95 Mr2.

Legg innLagt inn:24 jul 2025 23:35
av magnesmurf
I kategorien nye deler som plutselig må anskaffes..
Frankenstein motorworks publiserte akkurat en artikkel om orginale dyser. Viser seg at de nyere dysene, som jeg selvfølgelig har, ikke har tilstrekkelig flow for å fungere med trimmede motorer. Så må få tak i bedre dyser. I tilegg til alt annet :roll:

FIkk bensinpumpe idag. Den passet hvertfall, så tydeligvis to vidt forskjellige pumper i samme bil, avhenig av om den er JDM eller US utgave.

Re: Magnes Blå 95 Mr2.

Legg innLagt inn:25 jul 2025 14:45
av ArildM
Hehe, så det stemte at det var snakk om noen andre dyser med litt mer atomisering og høyere trykk, men mindre flow. Så det var vel for de som ville trimme ganske nært grensene det gjalds for? Ikke sikkert de er så veldig vanskelige å få tak i de gamlere variantene? Men igjen er det vel US only, med mindre du finner noen motorer i Norge/EU som brukte samme dyser?

Re: Magnes Blå 95 Mr2.

Legg innLagt inn:25 jul 2025 21:40
av Makk
Høres ut som en mail til Wolfkatz for eksempel :D

Re: Magnes Blå 95 Mr2.

Legg innLagt inn:25 jul 2025 23:17
av magnesmurf
De gamle dysene er lett tilgjenglige.
125$ stykket fra amayama :roll:
Eller rundt 40$ stykk for brukte fra usa.

Må ha orginal dyser, da orginal ecu er mappet for de. Med ettermarkedsdyser må det bli ettermarkeds ecu. Og så vidt jeg vet finnes det ikke dykte nok tunere i norge til å mappe 2gr med 4 stk vvti kammer osv. Så ender nok opp med brukte dyser fra usa.

Re: Magnes Blå 95 Mr2.

Legg innLagt inn:26 jul 2025 07:16
av ArildM
Er nok den beste planen det :)
Får jo ganske mye utav disse uten å gå til egen motorstyring, samt jeg vil tro godkjenning blir verre med ettermarkeds ECU?

Re: Magnes Blå 95 Mr2.

Legg innLagt inn:26 jul 2025 14:41
av magnesmurf
Godkjenning er ikke noe problem lenger. Alt blir godtatt.
Men skal tross alt ha et skikkelig map som virker, og da er det ikke mange som er like dyktige på 2gr som Marc som driver Frankenstein Motorworks.

Skrudd inn ekstern oljekjøler i bilen. Igang med å lakkere toppdekslene. Byttte alt av slitedeler på reimside på motor, kappet vekk litt kanter så girkasse passer. Svinghjul montert.
Det går forover.
Motor har fått nye kammer og ventilfjærer, samt oppshimset oljepumpe hos DD preformance, som skaffet motoren.

Marc forsker mer og mer på 2gr, så han oppdager stadig nye forbedringer som burde vært gjort før denne motoren blir satt i bilen :lol:

Re: Magnes Blå 95 Mr2.

Legg innLagt inn:26 jul 2025 19:23
av ArildM
Har ikke og kommer neppe til å ha en 2GR bil, men videoene hann legger ut er såå gull å se.
Imponerende hvordan han nesten egenhendig har drevet frem 2GR og 2AR som moderne og gode swaps til Mk2 og Mk3.

Re: Magnes Blå 95 Mr2.

Legg innLagt inn:26 jul 2025 21:28
av magnesmurf
ArildM skrev: 26 jul 2025 19:23 Har ikke og kommer neppe til å ha en 2GR bil, men videoene hann legger ut er såå gull å se.
Imponerende hvordan han nesten egenhendig har drevet frem 2GR og 2AR som moderne og gode swaps til Mk2 og Mk3.
Ikke glem mk1 ;)
Både MArc, Paul woods og ikke minst nick bianco har gjort en super jobb med å modernisere motorvalg til mr2 :mrgreen:
Bare synd girkassevalg ikke er like utviklet :P
Der er det fortsatt bare e153 som egentlig er helt utgått mtp deletilgang, samt e35x kassene, som er nesten like utgåtte.
Skulle vært mulig å få tak i noe moderne der også.