Side 11 av 12

Legg innLagt inn:04 mai 2003 17:39
av MR2turbo
Har tenkt på det samme med plassering av IC for å bruke 2stk, jeg og.. Men som sagt så lar jeg ting være som det er i sommer..
Bra at du får gjort det før treffet, da.. :)
Christian skrev:Markus :Hva slags prosjekt skal du til med?
Bolt on oppgradering, eller skamdyr oppgradering :wink:
det blir nok av sistnevnte typen ;)
Går nok meget grundig til verks når jeg først setter i gang..
Tror ikke at det blir sånn enormt med hk av det etter vinteren men på litt lenger sikt kan det nok ta litt av.. :P :P

Legg innLagt inn:05 mai 2003 21:47
av Christian
Skal i allefall slutte å støtte meg til ting jeg finner på internett, enten har de aldri vært på rulla med bilen sin, eller så skryter de hemningsløst! :?
Manglet 11hk for å passere 300hk, kommer nok forbi på en kald dag, men det står jo ikke på noen papir :(
Dette var på ei "treig" rulle, så det er mulig at jeg scorer noe høyere på en akselerasjons rulle...? Siden alt er sinnsykt varmt før jeg er på 5000rpm.
Har ikke mer enn 1,10kg trykk, men tenningsbank lurer rett rundt hjørnet...bare jeg får skaffa litt penger igjen så blir det kanskje litt Nos :wink: *Sikle*

Men alt er ikke ille da, bilen er blitt rimelig kjapp den :)

Legg innLagt inn:05 mai 2003 21:56
av CelicaTurbo
synes det er bra med nesten 300hk jeg da :) Men hvordan var det med bensinmengde og slikt nå da?

Legg innLagt inn:05 mai 2003 21:56
av chris
Tenker den fløtter på seg ja ;)

Men skal ikke se bort i fra at folk overdriver noe sinnsykt når de nevner hestekrefter i bilen sin. Veldig lett å si til f.eks. folk man aldri møter, men prater med på nett: "jeg har bla bla bla og xxx hk"..
Han som hadde den Audi 1,8T som jeg kjørte fra, har begynt å skryte av at han har over 300 hk i den. Og jeg vet at han ikke har gjort noe med bilen siden jeg flytta derfra.. :P

Legg innLagt inn:05 mai 2003 22:09
av Christian
Gti pumpa greier seg egentlig bra den, men vi ble enige om å koble til walbro pumpa også, siden den jo faktisk sitter på plass allerede :roll:
Det er en lokal cosworth gjeng i nærheten hvor enkelte skrøyt på seg helt opp i 450-500hk, den sprekeste bremsa 330 :wink:

Joda, bilen går godt den, men hadde håpa på -litt- mer :)

Legg innLagt inn:05 mai 2003 22:13
av chris
Ja, mange lyver så det renner... :?

Lurer på om det er i ferd med å utvikle seg til å bli sånn det er i lyd-bransjen? "ekte" og "falske" watt.. "ekte" og "falske" hestekrefter..
F.eks. at man kjøper ett sett med pc-høyttalere til 199,- som er oppgitt med 2x250 watt utgangseffekt, og virkeligheten er 2x4 watt. :roll:

Legg innLagt inn:05 mai 2003 22:17
av Christian
Var innom Krb på litt trøsteshopping da, fikk tak i mer silliconslanger :)
Skal bytte ut ifra turboen, veivhus utluftinga, ei vacuum styring og alle de tynne trykkslangene til map sensoren etc. Blir snacks det :wink:

Legg innLagt inn:06 mai 2003 00:21
av MR2turbo
Har og hørt at alle blir litt skuffa når de er på dyno første gang.. Men jeg syns det var meget bra jeg, Christian.. :) Merket du god forskjell før og etter Uni-chipen?

En dag jeg får tid og råd har jeg lyst til å få kjørt et par "run" jeg og for å se hvordan jeg ligger an, før jeg setter i gang med no stort..

Var forresten på Street-legal og så en 1500hk Ford Granada på søndag.. I den er det sånn ca passelig med hk.. :P

Legg innLagt inn:06 mai 2003 06:42
av Christian
Den første gangen jeg var på dyno var jeg mer skuffa :wink:
Chip'en funker bra den, ca 40hk ekstra tenker jeg, de siste 10 ifra det økte trykket.

Edit : 1500HK i en granada! :shock: Er vel ikke akkurat mye bakkekontakt på den?

Legg innLagt inn:06 mai 2003 12:52
av Amund
sist jeg hørte om den granadan, var det "bare" 800 hester i den..

for det er vel den med twin turbo, boss 302 v8 det er snakk om?

Legg innLagt inn:06 mai 2003 14:04
av Morten
Bilen tilhører Magnor Mydland på Moi. Tror han bygde ny motor i fjor høst/vinter. Speakeren på stevnet sa at denne Granadaen var den personbilen i Norge som var registrert med størst motorvolum! Mener han sa 11/12 liter :!: Tar ikke omregningen i hodet men mener at en 357cid tilsvarer ca.5,7liter så da er det bare å regne.... Tror 1500hk skal stemme, men husker ikke om det er før eller etter NOS... :roll:

Legg innLagt inn:06 mai 2003 14:11
av Erlend
Synd å bruke så mye penger på en Granada :P :P :P Skulle jeg lagt så mye penger i motor skulle det iallefall vært en fet bil :mrgreen:

Legg innLagt inn:06 mai 2003 14:55
av Goose
Christian skrev:Gti pumpa greier seg egentlig bra den, men vi ble enige om å koble til walbro pumpa også, siden den jo faktisk sitter på plass allerede :roll:
Det er en lokal cosworth gjeng i nærheten hvor enkelte skrøyt på seg helt opp i 450-500hk, den sprekeste bremsa 330 :wink:

Joda, bilen går godt den, men hadde håpa på -litt- mer :)
Christian: Jeg tror ikke du har noe å skamme seg over.
nesten 300 gamp er jo bra det.
Tror at det er mange her i OGN som vil ha så mange hester...

Men selvsagt, man har passe nok hester når man føler det selv og ikke nå andre sier at det er mer enn nok...

Uansett, tror den lille mr2'n din flytter seg litt... :wink:

Legg innLagt inn:06 mai 2003 15:49
av Amund
Morten skrev:Bilen tilhører Magnor Mydland på Moi. Tror han bygde ny motor i fjor høst/vinter. Speakeren på stevnet sa at denne Granadaen var den personbilen i Norge som var registrert med størst motorvolum! Mener han sa 11/12 liter :!: Tar ikke omregningen i hodet men mener at en 357cid tilsvarer ca.5,7liter så da er det bare å regne.... Tror 1500hk skal stemme, men husker ikke om det er før eller etter NOS... :roll:
er nok den samme bilen da ja.. 350 er 5,7l og 351 er nesten 5,8l. skulle vel bli gode 600cid da.. :roll:

Legg innLagt inn:06 mai 2003 16:51
av Christian
Goose skrev:
Uansett, tror den lille mr2'n din flytter seg litt... :wink:
Det gjør den :)