Side 11 av 12

Legg innLagt inn:20 mar 2006 18:43
av sleeper
hvilken type kjølevifte brukte du og hvordan festet du den?

Legg innLagt inn:16 apr 2006 22:18
av GT4-R
Spal har jag för mig viftaren heter

Legg innLagt inn:16 apr 2006 22:18
av GT4-R
Bilde

Mr2a javisst inte mycke rätt där eller:)

Legg innLagt inn:17 apr 2006 00:10
av sleeper
hm.. det der var en rar mr2! :wink:

Legg innLagt inn:18 apr 2006 00:58
av GT4 CS
Om jeg ikke husker helt feil har denne mr2 også 4wd. Mulig jeg er helt på jordet nå :lol:

Legg innLagt inn:19 apr 2006 01:14
av cs2451
GT4 CS skrev:Om jeg ikke husker helt feil har denne mr2 også 4wd. Mulig jeg er helt på jordet nå :lol:
ja og det var snakk om 4 seter? :lol:

Legg innLagt inn:07 mai 2006 14:08
av GT4-R
Bilde


DP färdig

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Intercooler rör sätts ihop just nu.

Legg innLagt inn:08 mai 2006 08:56
av sleeper
noen plan på når denne skal ut og kjøre eller?

Legg innLagt inn:13 mai 2006 08:23
av GT4-R
Den håller påatt mappas idag lördag.Dag två i mappningen:)

Legg innLagt inn:13 mai 2006 16:24
av sleeper
hvordan virker det da?

Legg innLagt inn:14 mai 2006 13:22
av GT4-R
Har nu kört bilen en liten sväng bara.
Problem 1

Jag har fått fel spridare än då, dessa som sitter i är på ca 750cc Jag hade beställt 1080cc.
Dessa är inte beställda av JRM utan av alutech som delvis har byggt bränsle systemet.Så detta lär redas ut hur detta har gått till.

Spridarna är inte urmont så jag kan inte säga med 100% att det är fel.

Men enligt mapparen så ligger effekten på spridarna kring 750-780cc.Nu kör vi dessa spridare på ca 80%.

Problem 2

Wastgate fjädern är för klen, lär bytas orkar med nu endast 1,5bar med lite trix.

Hur som helst så gick det ej att mappa mer än då pga spridarna.


Nu till det roliga bilen går mycket mjuk och fint hela vägen upp i varv.Tomgången är grymt cool ojämn brutal och ca 12-1300rpm detta pga av respons systemet som går att aktivera.Det går att få en jämn och fin tomgång på men jag vill ju ha det där pang pang grejen.

Den laddar nu 1,5 börjar ladda högt 4200 för sen vid 5000 ha fullt ladd till 7 för att sen ha ca lägre vidare i varv.

Effekt nära 500 just nu.

En till sak som var mycket kul är väghållniingen på bilen är grym och då är den inte ens inställd med vinklar mm.Den kommer bli giftig, se upp Lövan.:)

Bromsarna kändes också helt ok.

Alla temp har varit bra.som den är nu så kan man bara ligga å pressa

Drivlinan har så hård nu det känns verkligen i hela bilen vid vxl och start.

Tyvärr kommer det inte att hinnas med att byta spridare ta bort racekatten fixa fjäder denna mappning.Detta får ske senare.
Kvar att göra nu är att snygga till det hela med sladdar brytare till launch als mm.

tänk om rätt spridare har varit i.. bara ha varit slitit bort racekatten och mappa vidare..


Bilde

Bilde

Bilde

Legg innLagt inn:14 mai 2006 13:31
av CelicaTurbo
Fine tall det der, men synd med dysene da! Hva er turtallssperren på motor da og får vi kanskje se noen dynografer også? ;)

Legg innLagt inn:14 mai 2006 13:53
av GT4-R
tror det var 8500 rpm ja det skulle vara kul att köra den på dyno

Legg innLagt inn:14 mai 2006 14:10
av sleeper
høres veldig bra ut!
blir moro og se no film fra den!

noen planer om og komme på tref i norge iløpet av sommeren?

Legg innLagt inn:14 mai 2006 14:10
av kennethx
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... t_dyno.htm


Kurve formen blir i allefall riktig, og det er et fint verktøy for å gjøre sammenligninger når du har gjort en endring på motor.

EDIT:

det finnes en litt nyere versjon enn den som ligger på siden der. Se vedlegg.