TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Utvecklingen gÃ¥r vidare.GT4-R

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #162094  av sleeper
 
hvilken type kjølevifte brukte du og hvordan festet du den?

 #166860  av GT4-R
 
Spal har jag för mig viftaren heter

 #166861  av GT4-R
 
Bilde

Mr2a javisst inte mycke rätt där eller:)

 #166877  av sleeper
 
hm.. det der var en rar mr2! :wink:

 #167108  av GT4 CS
 
Om jeg ikke husker helt feil har denne mr2 også 4wd. Mulig jeg er helt på jordet nå :lol:

 #167288  av cs2451
 
GT4 CS skrev:Om jeg ikke husker helt feil har denne mr2 også 4wd. Mulig jeg er helt på jordet nå :lol:
ja og det var snakk om 4 seter? :lol:

 #171441  av GT4-R
 
Bilde


DP färdig

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Intercooler rör sätts ihop just nu.

 #171613  av sleeper
 
noen plan på når denne skal ut og kjøre eller?

 #172954  av GT4-R
 
Den håller påatt mappas idag lördag.Dag två i mappningen:)

 #173034  av sleeper
 
hvordan virker det da?

 #173287  av GT4-R
 
Har nu kört bilen en liten sväng bara.
Problem 1

Jag har fått fel spridare än då, dessa som sitter i är på ca 750cc Jag hade beställt 1080cc.
Dessa är inte beställda av JRM utan av alutech som delvis har byggt bränsle systemet.Så detta lär redas ut hur detta har gått till.

Spridarna är inte urmont så jag kan inte säga med 100% att det är fel.

Men enligt mapparen så ligger effekten på spridarna kring 750-780cc.Nu kör vi dessa spridare på ca 80%.

Problem 2

Wastgate fjädern är för klen, lär bytas orkar med nu endast 1,5bar med lite trix.

Hur som helst så gick det ej att mappa mer än då pga spridarna.


Nu till det roliga bilen går mycket mjuk och fint hela vägen upp i varv.Tomgången är grymt cool ojämn brutal och ca 12-1300rpm detta pga av respons systemet som går att aktivera.Det går att få en jämn och fin tomgång på men jag vill ju ha det där pang pang grejen.

Den laddar nu 1,5 börjar ladda högt 4200 för sen vid 5000 ha fullt ladd till 7 för att sen ha ca lägre vidare i varv.

Effekt nära 500 just nu.

En till sak som var mycket kul är väghållniingen på bilen är grym och då är den inte ens inställd med vinklar mm.Den kommer bli giftig, se upp Lövan.:)

Bromsarna kändes också helt ok.

Alla temp har varit bra.som den är nu så kan man bara ligga å pressa

Drivlinan har så hård nu det känns verkligen i hela bilen vid vxl och start.

Tyvärr kommer det inte att hinnas med att byta spridare ta bort racekatten fixa fjäder denna mappning.Detta får ske senare.
Kvar att göra nu är att snygga till det hela med sladdar brytare till launch als mm.

tänk om rätt spridare har varit i.. bara ha varit slitit bort racekatten och mappa vidare..


Bilde

Bilde

Bilde

 #173295  av CelicaTurbo
 
Fine tall det der, men synd med dysene da! Hva er turtallssperren på motor da og får vi kanskje se noen dynografer også? ;)

 #173309  av GT4-R
 
tror det var 8500 rpm ja det skulle vara kul att köra den på dyno

 #173314  av sleeper
 
høres veldig bra ut!
blir moro og se no film fra den!

noen planer om og komme på tref i norge iløpet av sommeren?

 #173315  av kennethx
 
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... t_dyno.htm


Kurve formen blir i allefall riktig, og det er et fint verktøy for å gjøre sammenligninger når du har gjort en endring på motor.

EDIT:

det finnes en litt nyere versjon enn den som ligger på siden der. Se vedlegg.
Vedlegg
(998.68 kiB) Lastet ned 79 ganger
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12