Side 11 av 12

Legg innLagt inn:11 sep 2003 11:04
av CelicaTurbo
så lenge det er positivt trykk i innsugsmanifolden så får jo motoren komprimert luft uten hensyn til om de fire ekstra innsugskanalene (tvis) er åpnet eller ikke.. trykk er jo trykk ikke sant? :)

Legg innLagt inn:11 sep 2003 12:05
av kennethx
tbergstad skrev:Min hugger til på ca 3000, og på 5000 drar den på enda mere for deretter å surne litt på 6000. Regner med dette ordner seg med ny eksos og luftfilter..
JA, over 6000 er der jeg dessidert merker forskjell med Aussie 3" anlegget på plass!!

Jeg mener, jeg traff turtalls sperren for første gang når jostein satt på ut til eikås forrige helg. Det var riktig nok nedover bakke også, det hjalp jo så klart på, men før så ble den så daff over 6000 at jeg bare giret og fikk bedre guff på neste gir. SLIK er det ikke lengre. Den bare trekker videre som en tulling helt til jeg treffer turtalls sperren! Så nå må jeg jo faktisk følge med litt :) Altså, høre dersom jeg ikke har høy musikk på, eller se på turtelleren om jeg har... Ikke så lett å "føle" lengre...

Legg innLagt inn:11 sep 2003 23:23
av MR2turbo
kennethx skrev: JA, over 6000 er der jeg dessidert merker forskjell med Aussie 3" anlegget på plass!!

Jeg mener, jeg traff turtalls sperren for første gang når jostein satt på ut til eikås forrige helg. Det var riktig nok nedover bakke også, det hjalp jo så klart på, men før så ble den så daff over 6000 at jeg bare giret og fikk bedre guff på neste gir. SLIK er det ikke lengre. Den bare trekker videre som en tulling helt til jeg treffer turtalls sperren! Så nå må jeg jo faktisk følge med litt :) Altså, høre dersom jeg ikke har høy musikk på, eller se på turtelleren om jeg har... Ikke så lett å "føle" lengre...
Sånn ble min og når jeg satt på 3" eksos.. :)

Legg innLagt inn:19 sep 2003 11:21
av Pål
Greit, da vet jeg hva jeg har i vente. Får bare spare opp litt pæng først...

Legg innLagt inn:19 sep 2003 11:42
av chris
153 replies og 2406 views på denne tråden :D

(måtte bare si det :D)

Legg innLagt inn:19 sep 2003 12:28
av kennethx
noen close denne tråden og slipp oss ut av smerte helvete!!! :shock:
Den har jo gått håpløst off topic

Legg innLagt inn:19 sep 2003 13:51
av chris
kennethx skrev:noen close denne tråden og slipp oss ut av smerte helvete!!! :shock:
Den har jo gått håpløst off topic
Haha! Men du MÅ ikke lese alt som står heller da :mrgreen:

Legg innLagt inn:19 sep 2003 23:19
av kennethx
Jo, MÅ lese absolutt ALT. Det er en besettelse!! =p

Legg innLagt inn:19 sep 2003 23:50
av chris
kennethx skrev:Jo, MÅ lese absolutt ALT. Det er en besettelse!! =p
Da sliter du med det samme som meg. Jeg hadde litt trøbbel da jeg kom hjem etter å ha vært 2 uker borte.. ble sittende en hel kveld bare med å lese gjennom alle postene.. tok jo flere timer !!

Legg innLagt inn:20 sep 2003 10:32
av Erlend
Hehe, var litt hekta jeg og en stund. Men etter jeg ble "Elite" så ble jeg raskt bedre :P

Off topic? Denne tråden handler jo fortsatt om Pål som har kjøpt MR2 ;)

Legg innLagt inn:20 sep 2003 10:56
av chris
Erlend skrev:Hehe, var litt hekta jeg og en stund. Men etter jeg ble "Elite" så ble jeg raskt bedre :P

Off topic? Denne tråden handler jo fortsatt om Pål som har kjøpt MR2 ;)
Begynner å bli noen poster siden jeg var Elite :P Blir ikke bedre jeg. avhengig :D

Den er jo forsåvidt on topic ennå denne tråden, er jo først NÅ den har begynt å skli ut, takket være oss :D

Legg innLagt inn:25 sep 2003 17:14
av Pål
Hehe 8)

Var kanskje litt unødvendig å fortsette på samme topicen, men det hadde symbolsk betydning for meg. Tøft at noen av dere som kom et halvt år etter at jeg kræsja faktisk har giddet å lese alt!

Greit, da lukker vi denne topicen, siden alt går greit osv osv osv.

Vil benytte anledningen til å takke alle som har holdt ut med meg og muntret meg opp den tunge tiden.

Legg innLagt inn:17 feb 2004 23:43
av Jonte
Lest igjennom alt dette nå jeg. Tok en god time :)

Gratulerer med Turbo Mr2 Pål, jeg har også lyst på. Får se hva jeg får råd til :)

Jeg blei veldig bekymra, lurer på om jeg tørr å kjøpe meg MR2, etter alt det som blir skrevet om uforutsigbarhet og hvor lett den slepper osv..


Og angående dette med å lære seg om bil og forstå alvoret.
Jeg kjørte som en tosk, hele tiden. Alltid. Helt til jeg kræsja min Golf 2 Gti 16v i en fjellvegg etter alt for stor fart i sving, sånn at ræva kom ut.. og ja..

Jeg trur man må ha noen skrekkopplevelser for å forstå alvoret med bilkjøring. Jeg har roet med ned betraktelig. Kjører sjeldent svinete nå. Før var jeg ekstrem.

Legg innLagt inn:17 feb 2004 23:50
av Mr2 Mk2
Må ikke misforstå det at den slipper lett da...Veiggrepet er helt utenom det vanlige :wink:

Hører mye om at når mk1 slipper så slipper det skikkelig og du har ikke sjangs til å rette opp...Vel min har sluppet skikkelig skummelt flere ganger emn har tatt meg inn igjen,men vært skummel nære :(

Legg innLagt inn:18 feb 2004 00:29
av sindrejl
hehe, du også må krasje for å lære jostein? ;)
Jeg blei veldig bekymra, lurer på om jeg tørr å kjøpe meg MR2, etter alt det som blir skrevet om uforutsigbarhet og hvor lett den slepper osv..
Er litt forskjell på revisjonene også der da Jonte.. f.eks på mk2 så er modellene etter 92 mye stivere og bedre enn 90-91 modellene og slipper ikke så raskt.