TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpt MR2!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#16308  av CelicaTurbo

så lenge det er positivt trykk i innsugsmanifolden så får jo motoren komprimert luft uten hensyn til om de fire ekstra innsugskanalene (tvis) er åpnet eller ikke.. trykk er jo trykk ikke sant? :)

#16315  av kennethx

tbergstad skrev:Min hugger til på ca 3000, og på 5000 drar den på enda mere for deretter å surne litt på 6000. Regner med dette ordner seg med ny eksos og luftfilter..
JA, over 6000 er der jeg dessidert merker forskjell med Aussie 3" anlegget på plass!!

Jeg mener, jeg traff turtalls sperren for første gang når jostein satt på ut til eikås forrige helg. Det var riktig nok nedover bakke også, det hjalp jo så klart på, men før så ble den så daff over 6000 at jeg bare giret og fikk bedre guff på neste gir. SLIK er det ikke lengre. Den bare trekker videre som en tulling helt til jeg treffer turtalls sperren! Så nå må jeg jo faktisk følge med litt :) Altså, høre dersom jeg ikke har høy musikk på, eller se på turtelleren om jeg har... Ikke så lett å "føle" lengre...

#16401  av MR2turbo

kennethx skrev: JA, over 6000 er der jeg dessidert merker forskjell med Aussie 3" anlegget på plass!!

Jeg mener, jeg traff turtalls sperren for første gang når jostein satt på ut til eikås forrige helg. Det var riktig nok nedover bakke også, det hjalp jo så klart på, men før så ble den så daff over 6000 at jeg bare giret og fikk bedre guff på neste gir. SLIK er det ikke lengre. Den bare trekker videre som en tulling helt til jeg treffer turtalls sperren! Så nå må jeg jo faktisk følge med litt :) Altså, høre dersom jeg ikke har høy musikk på, eller se på turtelleren om jeg har... Ikke så lett å "føle" lengre...
Sånn ble min og når jeg satt på 3" eksos.. :)

#17283  av PÃ¥l

Greit, da vet jeg hva jeg har i vente. Får bare spare opp litt pæng først...

#17284  av chris

153 replies og 2406 views på denne tråden :D

(måtte bare si det :D)

#17286  av kennethx

noen close denne tråden og slipp oss ut av smerte helvete!!! :shock:
Den har jo gått håpløst off topic

#17292  av chris

kennethx skrev:noen close denne tråden og slipp oss ut av smerte helvete!!! :shock:
Den har jo gått håpløst off topic
Haha! Men du MÅ ikke lese alt som står heller da :mrgreen:

#17334  av kennethx

Jo, MÃ… lese absolutt ALT. Det er en besettelse!! =p

#17340  av chris

kennethx skrev:Jo, MÃ… lese absolutt ALT. Det er en besettelse!! =p
Da sliter du med det samme som meg. Jeg hadde litt trøbbel da jeg kom hjem etter å ha vært 2 uker borte.. ble sittende en hel kveld bare med å lese gjennom alle postene.. tok jo flere timer !!

#17360  av Erlend

Hehe, var litt hekta jeg og en stund. Men etter jeg ble "Elite" så ble jeg raskt bedre :P

Off topic? Denne tråden handler jo fortsatt om Pål som har kjøpt MR2 ;)

#17362  av chris

Erlend skrev:Hehe, var litt hekta jeg og en stund. Men etter jeg ble "Elite" så ble jeg raskt bedre :P

Off topic? Denne tråden handler jo fortsatt om Pål som har kjøpt MR2 ;)
Begynner å bli noen poster siden jeg var Elite :P Blir ikke bedre jeg. avhengig :D

Den er jo forsåvidt on topic ennå denne tråden, er jo først NÅ den har begynt å skli ut, takket være oss :D

#18367  av PÃ¥l

Hehe 8)

Var kanskje litt unødvendig å fortsette på samme topicen, men det hadde symbolsk betydning for meg. Tøft at noen av dere som kom et halvt år etter at jeg kræsja faktisk har giddet å lese alt!

Greit, da lukker vi denne topicen, siden alt går greit osv osv osv.

Vil benytte anledningen til å takke alle som har holdt ut med meg og muntret meg opp den tunge tiden.

#33277  av Jonte

Lest igjennom alt dette nå jeg. Tok en god time :)

Gratulerer med Turbo Mr2 Pål, jeg har også lyst på. Får se hva jeg får råd til :)

Jeg blei veldig bekymra, lurer på om jeg tørr å kjøpe meg MR2, etter alt det som blir skrevet om uforutsigbarhet og hvor lett den slepper osv..

Og angående dette med å lære seg om bil og forstå alvoret.
Jeg kjørte som en tosk, hele tiden. Alltid. Helt til jeg kræsja min Golf 2 Gti 16v i en fjellvegg etter alt for stor fart i sving, sånn at ræva kom ut.. og ja..

Jeg trur man må ha noen skrekkopplevelser for å forstå alvoret med bilkjøring. Jeg har roet med ned betraktelig. Kjører sjeldent svinete nå. Før var jeg ekstrem.

#33279  av Mr2 Mk2

Må ikke misforstå det at den slipper lett da...Veiggrepet er helt utenom det vanlige :wink:

Hører mye om at når mk1 slipper så slipper det skikkelig og du har ikke sjangs til å rette opp...Vel min har sluppet skikkelig skummelt flere ganger emn har tatt meg inn igjen,men vært skummel nære :(

#33281  av sindrejl

hehe, du også må krasje for å lære jostein? ;)
Jeg blei veldig bekymra, lurer på om jeg tørr å kjøpe meg MR2, etter alt det som blir skrevet om uforutsigbarhet og hvor lett den slepper osv..
Er litt forskjell på revisjonene også der da Jonte.. f.eks på mk2 så er modellene etter 92 mye stivere og bedre enn 90-91 modellene og slipper ikke så raskt.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12