TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toppen av Uflaks!! :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#109534  av Dviper

Kondolerer så mye.. Gråter med deg!!!!

Jeg ville ikke ha kjørt bil uten lappen.. skulle det skje no ( trenger ikke være di skyld) så får du skylden fordi at du ikke har lappen.. og forsikrings selskapet vil kjøre regress på deg.. Det skjedde iallefall med en kompis av meg...

Jeg ville gått i banken snakket med noen der å forklart det som har skjedd.. Tror de vil hjelpe deg vis du har et godt kunde forhold med dem..
Samme ville jeg ha gjordt med jobben.. kanskje de kan bruke deg til no annet...

Lykke til!!!!!!

#109539  av cappuccino

tror ikke du får hørt det nok , men kondolerer så mye. du må vel være den mest uheldige på forumet akkurat nå.

ikke no oppmuntring kanskje, men det finnes alltid et lys i den mørke tunellen.

kjørte uten lappen i 2 måneder uten at jeg viste det engang , pga at jeg ikke hadde fornyet det(etter mørkekjøringen og sånn) er kanskje ikke så ille det da, får på en måte hadde jeg jo lappen.

med din uflask hadde jeg hold meg til buss tror jeg :P . værste som kunne ha sjedd er å kjørt på en unge eller noe, vil ikke begynne å tenke på hva som hadde sjedd da.

#109547  av FireWalk

Da var jeg her igjen.. jeg har ikke fått blund på øyet i hele natt.. har bare ligget og tenkt.. Og jeg som skal på jobb kl 23:30 i kveld.. nattskift.. har ingen mulighet til å komme meg dit, og ingen som kan kjøre og hente meg midt på natta heller.. Må ringe sjefen og be om å få fri en ukes tid, mens jeg desperat prøver å få tak i advokat og greier.. for å se om det kan bli en ordning, noe jeg egentlig tviler på at det blir.. :(

#109550  av Goose

Det kan faktisk bli det.

Hvis du er avhengig av lappen så er stor sjans å få bare en helvetes bot men ikke miste lappen. Forrige jobben jeg jobbet i så var det en kar som mistet lappen men han var distribusjons sjofør. Han fikk tilbake lappen fordi manglende lapp ville han miste jobben og økonomien kans var nedkjørt. Du kan stå på ditt.Finn deg en advokat og få en ordning på dette.

A btw. Hørte at hvis man skal møte i forliksrådet med politiet så er det stor sjans at i vente perioden kan du fremdeles ha lappen.

#109556  av FireWalk

Goose skrev:Det kan faktisk bli det.

Hvis du er avhengig av lappen så er stor sjans å få bare en helvetes bot men ikke miste lappen. Forrige jobben jeg jobbet i så var det en kar som mistet lappen men han var distribusjons sjofør. Han fikk tilbake lappen fordi manglende lapp ville han miste jobben og økonomien kans var nedkjørt. Du kan stå på ditt.Finn deg en advokat og få en ordning på dette.

A btw. Hørte at hvis man skal møte i forliksrådet med politiet så er det stor sjans at i vente perioden kan du fremdeles ha lappen.
ja jeg hører flere sier dette.. men nå er jeg jo ikke DIREKTE avhengig av lappen i jobben da, mer "indirekte". Jeg er jo ikke budbil sjåfør.. jeg er ikke lastebil eller buss sjåfør... jeg er simpelthen avhengig av bilen til og fra jobb fordi jeg jobber om nettene og på tider da det ikke går buss eller andre offentlige tilbud... Jeg vet saktens ikke om DET er grunn god nok... de kan jo påstå at jeg da kan få noen til å kjøre meg til og fra...

men ikke så lett å få folk til å kjøre seg på jobb midt på natta, og hente seg grytidelig om morgenen 5 dager i uken... :?

#109557  av GT_rider

Viss det er til noe hjelp, så kan du få betalingsutsettelse på den bota, og få den delt opp i mindre beløp viss du ringer til statensinnkrevingssentral. En komips gjorde det. skla betale 500,- pr mnd fra august av. Han blei tatt i mars. Jeg fikk tilbud om det samme.

Ellers håper jeg at ting ordner seg.

#109563  av Dice

Det var kjipt å høre FireWalk. Det er typisk at flere uhell og uheldigheter baller på seg.

Men anngåend advokat. Er du medlem i Naf? De har gratis advokathjelp til deg, og de er spesialister på bilrelaterte saker. At du er avhengig av bil til å fra hjelp, er vel ikke så mye anderledes enn at du er avhengig av bil i jobb. Du bor jo grisgrent til, og MÅ ha bil for å tjene til livets opphold.

#109564  av CelicaTurbo

du er virkelig forfulgt av uhell mann! Vet ikke helt hva jeg ville ha gjort i dine sko, men du får bare prøve å beholde litt av roen og forsøke å beholde lappen i det lengste, ikke mulig å kjøre moped eller noe istedet? (Er kanskje ikke lovlig det heller lengre?). Angående bilen så ville jeg ikke tatt den ut av verkstedet før du har fått rede på om verkstedet har tenkt å reparere noe gratis der eller ikke..

#109570  av Kjelliken

:? Kondulerer så masse ser ut til at uhellene er på vei til og snu nå. kan jo tross alt ikke komme noe serlig lenger ned enn dette så se lyst på det det kan kunn bli bedre..

Hadde fått jobben til og søke for deg med at du er avhengig av lappen for og komme på jobb til de tider du jobber. ser ikke noe grunn til at det ikke skulle hjelpe.

Hvis en ikke prøver får man iallefall ikke noe til så enkelt er det.. lykke til og vi støtter deg hele veien tilbake til lappen.. så vi håper du blir her inne.. :wink:

#109573  av FireWalk

snakket akkurat med onkelen min som jobber i kriminal avdelingen på politikammeret i Ålesund.. han sjekket litt opp, og mente på det blir 7-8 måneder uten lappen, og 8000 kr i bot... jeg nevnte dette med bil i jobb sammenheng osv slik det er blitt foreslått her, men han sa at det hadde vært en masse yrkes sjåfører, blant annet taxi sjåfører og busssjåfører som IKKE hadde fått beholde lappen... så han mente på at jeg ikke burde ha store forhåpninger... Men jeg fikk navnet på juristen som har saken, så jeg skal sende et brev til han nå...

men men.... det ser ikke lyst ut :(

#109577  av Mr2Nyter'n;p

Oi... Seriøst... Forstår ingenting jeg... Uflaks og atter uflaks.. Hadde jeg bodd i Ålesund sku jeg vært fast jobb-sjaffis for deg..

Håper ting ordner seg på en levelig måte for deg.. Min dypeste medfølelse ihvertfall.

#109585  av 2000celica

:( At det går ann :?
NÃ¥ kan det ihvertfall ikke bli verre !
Selv om det er mager trøst- så føler jeg med deg!
Få arbeidsgiver til å hjelpe deg med søknaden om å beholde lappen.
Hadde jeg trodd det hjalp å be, så hadde jeg nok bedt for deg :wink:

#109587  av FireWalk

2000celica skrev::( At det går ann :?
NÃ¥ kan det ihvertfall ikke bli verre !
Selv om det er mager trøst- så føler jeg med deg!
Få arbeidsgiver til å hjelpe deg med søknaden om å beholde lappen.
Hadde jeg trodd det hjalp å be, så hadde jeg nok bedt for deg :wink:
Si ikke det... jeg går bare og lurer på hva det neste blir... :roll:

Jeg snakket akkurat med arbeidsgiver.. de ville prøve å lage et skriv som jeg kan bruke om det skulle bli aktuelt.. men om jeg tolket onkelen min rett så er det svært svært små sjanser for at jeg slipper unna å miste lappen.. :?

Jeg får ingen permitering eller lignende, så enten må jeg slutte, eller så må jeg kjøre "ulovlig" til og fra jobb...

Med tanke på min økonomiske situasjon så ser jo ikke alternativene spesielt gode ut... med det i tankene kan jeg godt se for meg hva det "neste" som skjer med meg eventuelt måtte bli... :roll:

Men takker for støtten! det hjelper virkelig..

#109590  av angrykid

Helt ufattelig, FireWalk. Det skal ikke være mulig å være forfult av uhell på den måte der. :-| Håper du får en ordning på ting og tang, alternativt er jo å se seg om etter noe ekstrajobb i tiden du er uten lappen, for å bøte på en skakkjørt økonomi. Vil tro det finnes endel jobber i nærområdet ditt, som du kan ha på dagtid/kveldstid etter/før du drar på din ordentlige jobb. Blir ett slit, men tro meg, har man ingen andre valg, så må man bite ett par tre gang i det sure eplet.

HÃ¥per du berger deg ut av denne, slik du har gjort med de andre.

#109619  av FireWalk

jaja.. akkurat når jeg trodde ting ikke kunne bli værre.... fikk telefon av onkelen min igjen (han jobber i kriminal avdelingen ved Ålesund Politikammer) han sa han syntes synd i meg,og at han juristen som har fått saken min er den største KØDDEN på hele kammeret.. han er vist den strengeste som er der, en slik "etter boka" fyr... jeg kunne med andre ord ikke fått en værre saksbehandler....

Er jeg virkelig uheldig nå så får jeg fengsel straff også... Onkel drev og dro i så mange tråder han kan, men det er ikke så veldig mye de kan gjøre egentlig...

Så da blir det vel kasjotten og full pakke..... av ALLE juristene på det bygget der så MÅTTE Jeg få den fyren der...... det slår jo ikke feil :( :( :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10