TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Camry prosjekt...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#187917  av lauby_f

hvordan går det med camry`n?? blir den ferdig? fine biler.. :)

#187920  av rx300

Poppe1 skrev:Takk for det...
Eneste er at jeg kunne trengt noen tips/råd angående motor, har tenkt på turbo, og bygge ordentlig helt fra bunnen av.
Noen som har prøvd, kjenner til noen som kan ta jobben, evt. hjelpe til. Er en 5s-fe, blir og bygge motor til vinteren...
Hva med å skifte til 3.0 V6-motoren da, 3vz-fe eller den senere 1mz-fe? Ihvertfall 3vz-fe (188hk) burde være mulig å få tak i ganske rimelig etterhvert, og da får du mye gratis inkludert mye grommere lyd i utgangspunktet ;-)

#188126  av lexusmann

rx300 skrev:
Poppe1 skrev:Takk for det...
Eneste er at jeg kunne trengt noen tips/råd angående motor, har tenkt på turbo, og bygge ordentlig helt fra bunnen av.
Noen som har prøvd, kjenner til noen som kan ta jobben, evt. hjelpe til. Er en 5s-fe, blir og bygge motor til vinteren...
Hva med å skifte til 3.0 V6-motoren da, 3vz-fe eller den senere 1mz-fe? Ihvertfall 3vz-fe (188hk) burde være mulig å få tak i ganske rimelig etterhvert, og da får du mye gratis inkludert mye grommere lyd i utgangspunktet ;-)
Litt of, men bror til ei tante av meg har en '92 camry v6...er helt original, men for en gromlyd!! :D Knallbiler!!

#188129  av daniel

v6 e fin lyd i.. har nestren bygget ferdig effektannlegget på min, og opent filter.. e knalltøff lyd..

#188133  av celicat23

Ingen flere bilder av dette prosjektet? Hadde vært gøy å se resultatet!

#188135  av rx300

lexusmann skrev: Litt of, men bror til ei tante av meg har en '92 camry v6...er helt original, men for en gromlyd!! :D Knallbiler!!
Ja, og holdbare.. min har gått 360.000km nå, men bruker fortsatt ikke en dråpe olje mellom skiftene. Var slik at da jeg fikk hull i lydpotten var det veldig fristende å ikke fikse det ;-)

Men ja, nye bilder av prosjektet hadde vært greit!

#190052  av Poppe1

Blir nok 2,2 turbo inntil videre, så får vi se hvordan det fungerer... Står på for og få bilen klar til høst treffet for gatebil, men ting tar tid! Kommer med mer bilder i løpet av helga!
 #197779  av turbokjell

Dette var artig. Litt svak får Camry hadde det som første bil (i 5år).
Håper du får lagt ut noen flere bilder. Er spent på fargen.

#204274  av Poppe1

P.g.a litt diverse skole og sånn etter jul, blir bilen rød men ny lakkert da, inntil sommeren, prøve og få lakket den i candy da, ell til vinteren igjen... skla tross alt skru og teste litt, så da fant jeg ut at litt rød lakk ikke var og forakte... bilder kommer når bilen er hjemme igjen fra lakkering de skal også sveise igjen div hull etter antenne, emblemer og sånn :) så da er det eu-ok, og turbo som står på lista... kosta meg snart 30 store bare i deler, utenom lakk nå.... :shock:

#209885  av commen

bilder??? feit camry vil jeg tro...

#210169  av lexusmann

Ja nå syns jeg sannelig det burde bli en bildelig oppdarering her... :wink: nytter ikke med en masse tekst, ett bilde sier mer enn 1000 ord, heter det i ordtaket... :)

#210239  av commen

Der er jeg fullstendig enig :D

#210261  av Poppe1

Bilder kommer, men regner som om gud hadde et helt hav og tømme... bilen er heller ikke ferdig montert enda da men... skal ordne noen bilder...

#210276  av lexusmann

Hei commen, stilig wagon du hadde der.... :D