TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• !"#¤%&/¤%&/tes politifaen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#103443  av FireWalk

hvor lenge miter du lappen nå dA? det er jo en mulighet å bare kjøre FULL rettsak! nekte for at det var så fort som de har målt... ofte så slipper en unna med å få beholde lappen, men bot får man remdeles... en kompis av fattern ble jo målt i 90 og neo i 70 sonen.. han mente selv at dette ikke var riktig.. gikk rettens vei, og ble frifunnet...

så det nytter! :-) var det flere biler på veien akkurat da? eller bare deg? er det tett trafikk er det jo et argument..

men om du var mutters alene så er et kanskje litt værre.. men verd å prøve dersom du blir uten lappen lenge... finnes jo ikke noe værre enn det for oss bil entusiaster :?

#103457  av GT4 CS

TOYPARTS skrev:
GT4 CS skrev:Man har jo lært og tilpasse farten etter forholdene, og selv mener jeg vi har altfor lave fartsgrenser i norge. Man legger tl seg div uvaner etter noen år med lappen. Har trua på at du kan få igjen lappen før pga jobbsituasjon om du da ikke tidligere er dømt for grisekjøring da.
har jo mistet den en gang før for 9 år siden i 140 i 50 sona, er ikke så my som taler til min fordel akkurat
Men 9 år er lenge siden, taler jo ikke til din fordel, men har du ikke mest fartsbøter på deg så mener jeg du har en god mulighet pga jobben + at du ikke kjørte så gris i mine øyne. Om det da ikke var langs en skole vei eller fare for barn i veien da. Bare baserer dette på lignende tilfeller jeg. Kjenner en som ble tatt i 220kmt på e6 i rush trafikken, han fikk igjen lappen 6mnd før tiden selv om han i perioden ble tatt for kjøring uten lappen og har et frynsete rulleblad fra før med tanke på kjøring. Han og driver eget verksted

#103458  av Erlend

TOYPARTS skrev:har jo mistet den en gang før for 9 år siden i 140 i 50 sona, er ikke så my som taler til min fordel akkurat
Shit! 140 i 50en? Lurer på hva som gikk gjennom hodet ditt da egentlig :)

Skal ikke sette meg selv på pidestall nå, siden jeg var i 160 i 60-sona for 4 år siden, men til mitt forsvar var det på en lang oversiktlig rettstrekke utenfor byen da. Får vond smak i munnen når jeg tenker på det idag...

#103460  av 2fastgt4

er ikke så mye trafikk hvis man kan kjøre i 220kmt.... :roll:

#103461  av GT4 CS

2fastgt4 skrev:er ikke så mye trafikk hvis man kan kjøre i 220kmt.... :roll:
Er man dumm nokk i hodet er "nødfeltet" til bruk. Der han kjørte pluss sikk sakk mellom bilene i en blodtrimmet cosworth.

#103464  av NISMO

Kondolerer virkelig Erik.
Jeg vet hvordan det føles :oops:
Jeg har troen på at det ordner seg.
Du har tross allt en bedrift der du må prøvekjøre bilene...

Du kommer til å være uten lappen i 14 dager er min mening om du spiller kortene din rett.

Hvor var jævlene da?

#103469  av sw20

trist... åsså rett før sommeren slår til for fult... hvor lenge da?????????

#103487  av FireFox

Shit! :shock: det er virkelig synd... når skjedde dette? og hvor? Var det lenge etter du leverte motor til meg? kondolerer vaffal :(

#103501  av Tor

Lenge mista du lappen?

60 Sona er det meget lett og miste lappen.

#103515  av TOYPARTS

Dette skjedde på Gol på vei opp til fjellet, oversiktelig og fint, tørr vei og sol, er i gang med å snakke med diverse folk i skrivende stund, får se om det ordner seg før 12
 #103516  av jumbo

sindrejl skrev:i 80% av 60 sonene er det egentlig ikke det..
Helt riktig, hvilket vil si at i 20% av dem, ER det forsvarlig :mrgreen:

#103517  av sexten

Tor skrev:Lenge mista du lappen?

3 måneder vil jeg tro

#103520  av TOYPARTS

sexten skrev:
Tor skrev:Lenge mista du lappen?

3 måneder vil jeg tro
MHM stemmer nok det ja

#103526  av FireFox

Trur jeg hadde klikka hvis jeg hadde mista lappen, hadde ikke takla å kjørt buss :lol:

#103528  av Turbotrille

Den der er lei....

Blir nok enten 3 månder eller 3 uker om du har flaks. :?