TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Politiet i lillestrøm har sÃ¥ mye Ã¥ gjøre.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#101180  av celicat23

Stryker nok med glans på senkesett + dekk/felg kombinasjon. Så setter på det orginale, og viser den med det. Så får en heller dra ut å sjekke at biltilsynet er stengt neste gang man skal ut med grom felgene og senkinga.

Men det at jeg vil få bot hvis jeg blir tatt med 19" uten godkjenning igjen. Noen som vet størrelse orden på den bota?

#101244  av kaimagne

Det finnes TÜV-papirer på 18" for Celica, som du kan laste ned fra http://www.tte.de - men dessverre ikke for 19". Uansett kommer du vel ikke langt med de papirene, som gjelder for TTE-felger. Men det er jo ikke sikkert snutarna merker det...
Og har du Acrobat fullversjon, er det jo lett å forandre litt på pdf-filene der til å gjelde Celica. Biltilsynet vil sannsynligvis bruke de papirene du kommer med, hvis de ser ut som originale TÜV-papirer, og hvis du DA får det inn i vognkortet, så er du jo berga... ;)

Jævlig kjipt at dette skal skje, som du sier er det jo HELT meningsløst at de prioriterer å bruke ressursene på denne måten, kontra å gjøre en innsats mot ting som folk anser som virkelige forbrytelser, altså voldtekter, slagsmål, tyveri osv...
Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg!

#101271  av memo

vet ikke helt hva jeg skal si jeg.

her bruker du flere titusen på bilen din og får den slik du vil ha den.. og når det er gjort, og man føler at man virkelig har noe å være stolt over.. så kommer de og river dette sundt for deg..

det er vel ingen trøst, men jeg skjønner at du er sint.. mildt sagt..

håper dette ordner seg på et vis.. lykke til!

.martin

#101276  av kake

Sukk...

Biltilsynet er ofte noen drittsekker de dessverre :/

Men du, hadde ikke du kappa fjører ? Og dekk som tok inntil bilen ved fullt rattutslag ? Åssen eksos har du egentlig ? Er det av svendsen-typen eller et original anlegg ? Visste ikke at man må ha godkjenning på sånnt ?

Ufattelig surt uansett. Selv om du finner Tüv godkjenningspapirer, så ikke regn med at det går i orden med en gang, hvis ikke det står spesifikt at sakene passer på bilen din, eller papirene er på norsk(!), så er det ikke sikkert de godkjenner det.

#101297  av chris

Det der er for jævlig.. og for dumt. Purken er faen meg så på bærtur at det gjør vondt. Leste i lokalavisa at purken hadde vært ute fredagsnatta.. med "skjult laserkontroll" som de kalte det.. det stod at de hadde fått meldinger om "ekstreme hastigheter på nyveien" sør for trondheim, hastigheter "helt opp i 120 km/t" (en vei det enda ikke har vært ei ulykke på, og har midtdeler!.. 80 sone). Dette tar de seg tid til. Men prøv å meld fra om en voldtekt eller noen som blir knivstukket eller et ran. Hva skjer da? "Nei, vi har ikke bemanning nok". "Hvem skal da ta seg av de brutale ville grisekjørerne som leker bajas på E6 i sinnsyke hastigheter som 90 i 80 sonen?"

Nei, det er kvalmt. Kjøre bil er liksom det farligste man kan gjøre her til lands plutselig. Nåde den som kjører litt for fort! Han skal bøtelegges til månen og tilbake igjen, og i tillegg få så mange prikker at han ikke vet hvor han skal gjøre av seg. Det er en pengemaskin, ingenting annet. Det er LENGE siden purkfaen var ute i trafikksikkerhets ærend. De siste 10 årene har det KUN handla om å få inn penger til statskassa. Og de eneste som ikke tror på dette, det er de jævla Hyundai-sjåførene som alltid kjører 20-30 km/t UNDER fartsgrensa og lager kø, og er de som virkelig burde vært straffa........

:evil:

#101327  av celicat23

kake skrev:Sukk...

Biltilsynet er ofte noen drittsekker de dessverre :/

Men du, hadde ikke du kappa fjører ? Og dekk som tok inntil bilen ved fullt rattutslag ? Åssen eksos har du egentlig ? Er det av svendsen-typen eller et original anlegg ? Visste ikke at man må ha godkjenning på sånnt ?

Ufattelig surt uansett. Selv om du finner Tüv godkjenningspapirer, så ikke regn med at det går i orden med en gang, hvis ikke det står spesifikt at sakene passer på bilen din, eller papirene er på norsk(!), så er det ikke sikkert de godkjenner det.
Fjærene blir nok byttet til orginale toyota senkefjærer, og vist og godkjent med de.

Eksosen er håndlaget av svendsen, men når du sitter inne i bilen å ruser motoren så hører du motoren mer enn eksos'en (på grunn av åpent luftfilter) så da kan jeg ikke se for meg at det bråker for mye.

For å få eksosen godkjent trenger jeg bare papirer på at den er målt, og holder seg innenfor støy grensa.

Det som eventuelt kan bli ett problem er felgene, hvis jeg ikke klarer å finne noen gale tyskere som har fått godkjent noen 19" på bilen sin. Driver å leter.

Så det jeg ser frem til nå er å kaste bort noen tusen på andre fjærer, noen hundrelapper på å bytte fjærene, noen fler hundrelapper på å få målt eksosen, 500-og-noe kroner for nytt vognkort, og muligens irritasjonen med å måtte bytte felger ett par dager.

Har forhørt meg litt rundt, og enda ikke funnet noen andre som har hørt noe om dette av hvis du blir tatt med samme ulovlig utstyr 2 ganger så får du bot 2 gangen. Så tviler litt på at dette stemmer. Men...Finner det vel ut. Får jeg ikke 19" godkjent, så får det bare være. Jeg går ikke ned i felg størrelse. Da selger jeg heller bilen.

Om jeg skal ha bilen 1 eller 2 år bestemte jeg meg før sommeren at skal komme ann på hvor gøy det blir å ha den i sommer. Kan ikke si det er noen drømme start ivertfall. Hvis sommeren blir teknisk kontroll etter teknisk kontroll, da får de som er intressert i strøken MK7 følge med i "til salgs" forumet mot vinteren.

#101331  av 2000celica

:( Synd å høre om disse problemene du skulle få.
Jeg har originale TTE senkefjærer på min bil, spørs om du kan vente til de er av bilen min. Det skjer vel i begynnelsen av mai engang.
Er du interessert, så lar du høre fra deg !

#101337  av jumbo

celicat23 skrev:Fikk også beskjed om at det vil bli registrert at jeg ble "tatt" med 19" felger osv osv, så hvis jeg godkjenner bilen med orginal deler, og blir tatt etter det med 19" igjen - så vil jeg få bøter.
Tror jeg hadde tatt sjansen på de bøtene gitt, hva er sjansen for å bli stoppet igjen, for samme sak, i rimelig fremtid?

#101342  av ErikG

Politiet rundt Lillestrøm området vet og bruke ressursene riktig ja. Bare se på streatmeetet i går. Da var det hvertfall 5 biler der som kjefta og smalt. Stod og dirigerte trafikken så ingen fler fikk komme inn og taua inn to personer sfor og spille høy musikk!! Var jo ikke noe bråk eller noen ting, ett par burninger, men ikke noe mer. Er sikker på at om noen hadde ringt nødnummeret om noen forbrytelser så hadde de ikke hatt ressurser til og komme dit. Er vel ikke så mange biler i området der?

#101363  av celicat23

ErikG skrev:Politiet rundt Lillestrøm området vet og bruke ressursene riktig ja. Bare se på streatmeetet i går. Da var det hvertfall 5 biler der som kjefta og smalt. Stod og dirigerte trafikken så ingen fler fikk komme inn og taua inn to personer sfor og spille høy musikk!! Var jo ikke noe bråk eller noen ting, ett par burninger, men ikke noe mer. Er sikker på at om noen hadde ringt nødnummeret om noen forbrytelser så hadde de ikke hatt ressurser til og komme dit. Er vel ikke så mange biler i området der?
De brukte også minst 2 biler til, som de kjørte ut fra biltilsynet med, stoppet første stylede bil de fant, og eskorterte personen tilbake til biltilsynet, for så å dra rett ut og hente neste bil de fant med styling. Sånn drev de på utover hele kvelden.

Kjørte etter dem (de brukte sivil bil) og de holdt 65 i 50 sone, 120km/t på motorveien, blunket ikke når de skiftet felt. Og så stoppet de en stakkar med stylet bil og tvang han ned på biltilsynet. Er vel greit at de bryter loven selv, så lenge de tar disse farlige bilene som eierene holder strøkene og bryr seg om.

#101364  av FireWalk

Det virker nesten som om purken er sjalu på oss med fete biler.. også skal de gjøre det til en sport å stoppe oss og terrorisere oss... er der 10 hk for mye pga luftfilter og eksos? er der fine felger på bilen? styling? nei! han der må vi stoppe! vi skal jammen skape SORG i gleden!!!

blir bare frustrert av hele greia..

Dette med Felger og dekk er jo helt håpløst! Jeg Fikk høre fra dekk forhandler at jeg måtte inn på Toyota for å få papirer på at felg og dekk var godkjent på bilen.. Dette verken ville eller kunne toyota hjelpe meg meg. de sendte meg inn på biltilsynet. De kunne heller ikke hjelpe meg og ba meg gå til Toyota... så man faller mellom to stoler.. det er jo komplett umulig å få godkjenning! så hvilke alternativer har man da? når man VET at det er lov i alle andre land.. og det er godkjent, men i dette drittlandet skal det jo ikke gå ann fordi det er umulig å oppdrive godkjenninger pga systemet er så steike sykt.. :evil:

#101372  av FireWalk

ja det er viktig å ødelegge.. når ungdom samler seg et sted for å være sosiale i mangel på alternative tilbud må jo purken komme å ødelegge...

#101481  av Neemi

– Ja, det er ingen overraskelse. Med så mye politifolk i nærheten er det selvfølgelig ingen mulighet til å få svidd

gummien her i Lørenskog. Men den desiderte hovedtyngden av dem som kommer hit med bilene sine, er skikkelige bilførere.

Det er bare et lite mindretall som ødelegger, sier Brynhildsen.

Jammen ikke verst at de klarer å være litt positive oppi det hele for en gangs skyld da.

#103032  av tinnion

Heh. jeg har også svendsen eksos, jævelig høy grom lyd, har blitt stoppet ett utall ganger med den av purken, har aldri nevnt noe på det. Fikk en kommentar av en politimann engang når jeg spurte hvorfor de stopper meg så ofte, og det han sa var at "vi hører noe som bråker, og da må vi sjekke dette ut".. Gikk glatt igjennom eukontrollen med eksosen min og. Den er faktisk så ille nå at jeg vurdere å bytte den i original selv eller skaffe noe som ikke bråker såå ille på langkjøring :P

Men akk, staten idag er bare ute etter penger..
http://www.bilaksjonen.no/ driver med noe greier da, vettaf.. hva det er godt for og hva de virkelig klarer å utrette, men jeg gav min signatur der..