kake skrev:Sukk...
Biltilsynet er ofte noen drittsekker de dessverre :/
Men du, hadde ikke du kappa fjører ? Og dekk som tok inntil bilen ved fullt rattutslag ? Åssen eksos har du egentlig ? Er det av svendsen-typen eller et original anlegg ? Visste ikke at man må ha godkjenning på sånnt ?
Ufattelig surt uansett. Selv om du finner Tüv godkjenningspapirer, så ikke regn med at det går i orden med en gang, hvis ikke det står spesifikt at sakene passer på bilen din, eller papirene er på norsk(!), så er det ikke sikkert de godkjenner det.
Fjærene blir nok byttet til orginale toyota senkefjærer, og vist og godkjent med de.
Eksosen er håndlaget av svendsen, men når du sitter inne i bilen å ruser motoren så hører du motoren mer enn eksos'en (på grunn av åpent luftfilter) så da kan jeg ikke se for meg at det bråker for mye.
For å få eksosen godkjent trenger jeg bare papirer på at den er målt, og holder seg innenfor støy grensa.
Det som eventuelt kan bli ett problem er felgene, hvis jeg ikke klarer å finne noen gale tyskere som har fått godkjent noen 19" på bilen sin. Driver å leter.
Så det jeg ser frem til nå er å kaste bort noen tusen på andre fjærer, noen hundrelapper på å bytte fjærene, noen fler hundrelapper på å få målt eksosen, 500-og-noe kroner for nytt vognkort, og muligens irritasjonen med å måtte bytte felger ett par dager.
Har forhørt meg litt rundt, og enda ikke funnet noen andre som har hørt noe om dette av hvis du blir tatt med samme ulovlig utstyr 2 ganger så får du bot 2 gangen. Så tviler litt på at dette stemmer. Men...Finner det vel ut. Får jeg ikke 19" godkjent, så får det bare være. Jeg går ikke ned i felg størrelse. Da selger jeg heller bilen.
Om jeg skal ha bilen 1 eller 2 år bestemte jeg meg før sommeren at skal komme ann på hvor gøy det blir å ha den i sommer. Kan ikke si det er noen drømme start ivertfall. Hvis sommeren blir teknisk kontroll etter teknisk kontroll, da får de som er intressert i strøken MK7 følge med i "til salgs" forumet mot vinteren.