TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppgitt over bensinavgifter? Ahhhrg

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#98785  av olemm

Hva med å arrangere en "pumpestikkhelg"??? drit mange folk over hele landet som drar en pumpestikk... hehe, gratis bensin og stor aksjon mot bensinprisene samtidig :D

#98790  av GT_rider

FireWalk skrev:Bensinavgiften er jo en av avgiftene vi betaler på bilen....

Om det var 1-2 kroner i avgift pr liter.. greit nok.. men når 64% av summen på produktet en kjøper er avgifter? da er jo noe riv ruskende galt.... uansett hva det gjelder!

Og hva F. er det med den "restaurant" avgiften? når jeg er mc donalds må jeg betale ekstra om jeg skal spise der? men om jeg stikker ut og spiser så får jeg den billigere??????????? hvor er logikken? om jeg kjøper den og tar den med ut, og går inn igjen. Må jeg da betaler Burger avgift når jeg kommer inn døren igjen? eh...

nei dette avgiftslandet her slutter aldri å forbause meg...
ENIG!!! Ikke mer å si.

#98791  av FireFox

ÅÅÅH blir så jævlig provosert når jeg hører sånnt ass... f*** den derre debatten i går... JAAA!! la oss sette bensin prisene til 20kr Litern! :evil:

Visse folk sku fått prøvd seg som lærling, med dritt lønn og 90km å kjøre hver dag! :evil: :evil: :evil:

#98800  av olemm

Da får dere sende en mail da...
Jeg har nettopp sendt han noen velvalgte ord :D

#98832  av FireWalk

FireFox skrev:ÅÅÅH blir så jævlig provosert når jeg hører sånnt ass... f*** den derre debatten i går... JAAA!! la oss sette bensin prisene til 20kr Litern! :evil:

Visse folk sku fått prøvd seg som lærling, med dritt lønn og 90km å kjøre hver dag! :evil: :evil: :evil:

hehe.. det er jo let for politikerene da, de tjener 4-800.000 i året... de spiser gratis, har gratis flyreiser, har subsidiert det aller meste, alt man kan tenke seg av frynsegoder... I tilegg kjører de på flotte motorveier i en stor by som har et kolektiv tilbud som ikke ligner på noe vi har andre steder i landet..

Det er lett for disse menneskene å sette masse avgifter som ikke berører dem selv.. Flyavgiften f.eks-. de flyr jo gratis.. Moms på mat.. (er jo ikke lenge siden det var et eksempel på en som hadde spist mat for flere hundre tusen kroner på skattebetalerenes regning) og listen fortsetter....

Der jeg bor er jeg NØDT til å ha bil skal jeg komme meg fra A til Å, rett og slet fordi det kun går et begrenset antall busser på dagtid, og på kveldstid og i helgene går det 2 busser om dagen.. har man da noe alternativ til bilen? Nei...

De fleste politikerene skulle vært rullet i tjære og fjær....

#98861  av GT_rider

Og tenk da at det faktisk er noen såkalte miljøvernere som sitter og sier at bensin og diesel er for billig!!! :shock:
Nakkeskudd :twisted:

#98864  av ekkoj

olemm skrev:Da får dere sende en mail da...
Jeg har nettopp sendt han noen velvalgte ord :D
Kjempeflott!

Del gjerne dine velvagte ord til finansminister Foss med oss andre her på forumet. Slik kan de som ikke orker/gidder/tør/klarer/o.l å skrive noe sjøl bare klippe og lime, og vips så har Foss fått to tre mail ekstra..

Kall meg gjerne naiv som tror at dette kan funke... Men noe må gjøres :evil:

#98876  av FireWalk

Da har jeg skrevet en saklig mail som bygger primært på sympati. Finnes ikke snev av kjefting på noen som helst måte i den mailen jeg sendte...

Det bør ikke dere gjøre heller! å sende en mail der man er rasende sint pga bensinpriser fører ikke frem.. Føler DU trangen til å hjelpe noen som kommer bort til deg og begynner å kjefte og smelle på deg? NEI...

(Såpass har jeg fulgt med i psykologi timene på skolen at DETTE vet jeg)

Skriv en sakelig mail der du får frem hvor fattig du er og at du SÅVIDT får hjulene til å gå rundt... Skriv gjerne at du ikke har noe kolektiv tilbud der du bor, og at du dermed er tvingende nødt til å ha bil for å komme deg til arbeid osv.. Hadde det ikke vært for det så hadde du aldri hatt bil, for bil er så dyrt i dette landet at den ødelegger økonomien din totalt.. men pga manglende kollektiv tilbud så MÅ du jo ha den...

Videre kan du komme til saken som er at Bensinprisen nå er blitt så høy at det har fått korthuset til å rase helt sammen.... Hvor skal du kutte? mat budskjettet? husleien? heh..

Trygl.. BE... det er så synd i deg.. og mange med deg! ikke greit å være fattig student med deltidsjobb i Norge I dag...

Vel.. var noe i den duren jeg skrev.. det er såklart ren løgn, jeg er ikke student, og jeg har en godt betalt heltidsjobb...

Men skal vi vekke følelser som kan få han til å løfte en finger for å hjelpe oss må vi spille på den mest basiske menneskelige følelsen som fines: Sympati.. det er ikke uten grunn at jentene alltid får viljen sin når de setter opp valpeøynene sine... kontra når de kjefter og smeller og kaster ting etter oss.. da blir vi bare ENDA mer innstilt på å IKKE la dem få viljen sin..

slik er det med politikere også.. og mennesker generelt..

Så ikke kjeft og smell.. vær saklig, og spill gjerne på sympati! og kom med noen gode poeng.

Nå er det vel liten sjangs for at han faktisk LESER isse mailene, om han får dem i det hele tatt.. han har sikkert en sekretær eller noe som sitter og filterer ut mailene for han.. men det er jo verd et forsøk! om mange nok sender så kan det nok hende at han får vite om det og faktisk leser noen av dem...

Så Stå på! :)

#98877  av FireWalk

Før noen andre setter seg ned og skrier et laaangt inlegg: jeg fikk denne nå:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

per-kristian.foss@stortinget.no

#98911  av maxgets

FireFox skrev:ÅÅÅH blir så jævlig provosert når jeg hører sånnt ass... f*** den derre debatten i går... JAAA!! la oss sette bensin prisene til 20kr Litern! :evil:

Det er derfor vi bla har stipender til sånne som deg her i landet... :)

#98914  av FireWalk

hehe.. det stipendet rekker vel neppe særlig lenge når han må kjøre 90 km hver dag med blodpris på bensin.. hehe :lol:

#98916  av maxgets

FireWalk skrev:hehe.. det stipendet rekker vel neppe særlig lenge når han må kjøre 90 km hver dag med blodpris på bensin.. hehe :lol:
Du kan få 3450kr pr mnd i 11mnd som lærling..

9mil*2=18mil

Bilen bruker ca 1L på mila(?)

18*10 =180kr pr dag...

20 arb. dager pr mnd. = 3600kr..

#98919  av GT_rider

Satt å såg på redaksjon 1 eller 21?? I hvertfall. Der satt de og preika, infosjefen til NAF, natur og ungd, frp`s siv jensen, vår eminente og totalt blåste samfredslesminister, frederic hauge fra belona. Ja de var de som var der. Herregud så forbanne jeg var når jeg satt å hørte på noen av de. Hu der fra natur og ungd, skulle blitt tvangsflytta fra grunerløkka, eller hva det nå heter inni der, og ut i de mindre sentrale delene av vestlandet. Så etter en uke kunne hun deltatt i den samme diskusjonen. Lurer på hva hun hadde lirt ut av seg da :roll:
faktisk, belona, som jeg ikke hadde noe tru på, var den mest vetige sammen med naf og frp( selv om mye sikkert var valgflesk fra dem)

#98973  av chris

GT_rider skrev: frp( selv om mye sikkert var valgflesk fra dem)
jeg vil ikke påstå det.. for det med trafikk og beskyttelse av bilistene har alltid vært en del av frp :)

#98980  av sindrejl

jeg var en av de som fikk æren av å fuele 98oktan til 11.45 igår ja.. koselige greier.. ble ikke mange litrene for å si det mildt.. la oss alle begynne å hoppe på slangen istedet? ;) :P