Da har jeg skrevet en saklig mail som bygger primært på sympati. Finnes ikke snev av kjefting på noen som helst måte i den mailen jeg sendte...
Det bør ikke dere gjøre heller! å sende en mail der man er rasende sint pga bensinpriser fører ikke frem.. Føler DU trangen til å hjelpe noen som kommer bort til deg og begynner å kjefte og smelle på deg? NEI...
(Såpass har jeg fulgt med i psykologi timene på skolen at DETTE vet jeg)
Skriv en sakelig mail der du får frem hvor fattig du er og at du SÅVIDT får hjulene til å gå rundt... Skriv gjerne at du ikke har noe kolektiv tilbud der du bor, og at du dermed er tvingende nødt til å ha bil for å komme deg til arbeid osv.. Hadde det ikke vært for det så hadde du aldri hatt bil, for bil er så dyrt i dette landet at den ødelegger økonomien din totalt.. men pga manglende kollektiv tilbud så MÅ du jo ha den...
Videre kan du komme til saken som er at Bensinprisen nå er blitt så høy at det har fått korthuset til å rase helt sammen.... Hvor skal du kutte? mat budskjettet? husleien? heh..
Trygl.. BE... det er så synd i deg.. og mange med deg! ikke greit å være fattig student med deltidsjobb i Norge I dag...
Vel.. var noe i den duren jeg skrev.. det er såklart ren løgn, jeg er ikke student, og jeg har en godt betalt heltidsjobb...
Men skal vi vekke følelser som kan få han til å løfte en finger for å hjelpe oss må vi spille på den mest basiske menneskelige følelsen som fines: Sympati.. det er ikke uten grunn at jentene alltid får viljen sin når de setter opp valpeøynene sine... kontra når de kjefter og smeller og kaster ting etter oss.. da blir vi bare ENDA mer innstilt på å IKKE la dem få viljen sin..
slik er det med politikere også.. og mennesker generelt..
Så ikke kjeft og smell.. vær saklig, og spill gjerne på sympati! og kom med noen gode poeng.
Nå er det vel liten sjangs for at han faktisk LESER isse mailene, om han får dem i det hele tatt.. han har sikkert en sekretær eller noe som sitter og filterer ut mailene for han.. men det er jo verd et forsøk! om mange nok sender så kan det nok hende at han får vite om det og faktisk leser noen av dem...
Så Stå på!