Side 2 av 3
Legg innLagt inn:27 mar 2005 21:23
av FireWalk
Legg innLagt inn:27 mar 2005 22:40
av CelicaTurbo
meget bra

Legg innLagt inn:28 mar 2005 02:33
av FireWalk
Da har vi begynt å demontere for å få rettet ut bulkebne i karoseriet... fått av fangeren nå.. I morgen skal vi forhåpentligvis få beygnt å pusse ned stylingen (kaminari kitet) slik at alt er klar til lakkering osv.. Satser på at bilen er ferdig innen slutten av uken.
legger med noen bilder av dette "reperasjons" prosjektet etter hvert som det utvikler seg...
Legg innLagt inn:28 mar 2005 02:35
av FireWalk
flere:
Legg innLagt inn:28 mar 2005 11:36
av Andreazz
Zepticon skrev:Utrolig synd npr slikt skjer... Men bra at han kompisen di står for det som skjedde og betaler for det, skulle bare mangle egentlig...
Noe jeg lurer litt på, er hvordan dere med biler som har noen hester på hjula, klarer å holde dere til de forbanna fartsgrensene....?
Min bil har da bare 105 orginalt.... og jeg synes 60-sonene er et marerit...
Det må da klø noe helt for jævlig i høyefoten etter bare å gi jernet...
Hva er trikset? Hvordan klarer dere å beherske dere?
'
Når man kjører med en bil som kan rive løs bakhjula i fjerde gir i ganske stor fart+ at man lever for bilen, får man ganske enkelt litt mer respekt når det kommer til griskjøring..

Legg innLagt inn:28 mar 2005 13:51
av GT_rider
Regner ikke med at han kompisen din skal betale for hellakkering av bil, samt klargjøring og montering av styling til bilen??
Legg innLagt inn:28 mar 2005 14:30
av FireWalk
Andreazz: Helt riktig.. Når man har en bil som har så mange HK så blir den ganske skummel.. for å si det slik så er det lettere å grisekjøre med en GTI. Da kan man gi flatt jern og leke seg i svinger og alt.. man kan kjøre den hardt og nyte hvert sekund.. Med Turboen kan man ikke det, man må ha stor respekt for den.. Gi på for mye i en sving og man får hjulspinn og blir liggende i grøfta med ræva først.. På vått føre må man være EKSTREMT forsiktig da den til og med kan rive seg løs i 5. gir... På slikt føre bør man unngå at turboen lader i det hele tatt.. eller stille ned turbo trykket...
Jeg har hatt en GTI tideligere, og jeg kjørte faktisk mye mer aktivt med den enn jeg gjør nå.. venner av meg sier at jeg å kjører som ei gammel kone i forhold til hva jeg gjorde.. og det til tross for at jeg har over dobelt så mange HK nå.. Men det er som du sier: man får en sinsyk respekt for bilen.. Eneste gangene jeg tør å gi full gass er på en lag rett strekning med god oversikt og lite trafikk... men da er det bare 80-200 på et blunk.. også er et hele over... hvor er morroa i det? blir som å sitte på i et fly som tar av.. man presses bak i setet.. men den aktive kjøringen uteblir jo litt.. så jeg kjører som regel etter fartsgrensen hele tiden...
Mange tror vel at man med en MR2 Turbo ikke KLARER å holde fartsgrensene.. jeg for min del syntes det er enklere enn med GTIen
GT_Rider: Nei han skal såklart ikke betale for det også.. Han skal betale for oppretting av bulkene, sparkling osv... mens jeg betaler hel lakkering, montering av styling (om ikke sw20 hjelper meg litt da) og nye felger og dekk...
Jeg fant ut at det var like greit å ta alt i samme slengen nå.. hvis ikke hadde jeg måttet lakkere om bakparten av bilen... også hellakkere den en måned senere, og det er jo bortkastede penger...
Legg innLagt inn:28 mar 2005 15:11
av EilertseN
Huff.. gråt en liten tåre når jeg så dette.. kondolerer !
Legg innLagt inn:28 mar 2005 18:04
av VeilSide
Du kjøpte sorte og ikke sort chrome-lyktene? Jeg har bare inne sort chrome nå.
Legg innLagt inn:28 mar 2005 18:50
av FireWalk
VeilSide skrev:Du kjøpte sorte og ikke sort chrome-lyktene? Jeg har bare inne sort chrome nå.
ja det var vel matt sort som stod på om jeg ikke husker helt feil.. forbaska irriterende med de lyktene

hva ligger de på i pris nå?
Legg innLagt inn:28 mar 2005 20:30
av VeilSide
Veil utsalgspris for matte sorte lexuslykter er 3200,-. De jeg har inne nå går for 2500,- inklusiv porto. Den prisen gjelder ut april måned.
Legg innLagt inn:29 mar 2005 00:03
av Christian
FireWalk skrev:Andreazz: Helt riktig.. Når man har en bil som har så mange HK så blir den ganske skummel.. for å si det slik så er det lettere å grisekjøre med en GTI. Da kan man gi flatt jern og leke seg i svinger og alt.. man kan kjøre den hardt og nyte hvert sekund.. Med Turboen kan man ikke det, man må ha stor respekt for den.. Gi på for mye i en sving og man får hjulspinn og blir liggende i grøfta med ræva først.. På vått føre må man være EKSTREMT forsiktig da den til og med kan rive seg løs i 5. gir... På slikt føre bør man unngå at turboen lader i det hele tatt.. eller stille ned turbo trykket...
Overdriver du nå eller er du seriøs?
En viss føling med gasspedalen må man jo ha, men det er da ikke noe problem å leke med en turbobil, selv om den er trimmet.
Skjønner ikke hvorfor mange påstår at Sw20 er så skummel, synes den varsler rimelig bra når man nærmer seg grensa.
Poenget er å teste ut grensene på en trygg måte, på store p-plasser og andre velegnede områder

Legg innLagt inn:29 mar 2005 00:16
av FireWalk
Christian: sant nok... artig å leke seg på P-plasser... spinne litt og lage smultringer.. hehe.. Men jeg syntes bilen er utrolig skummel på vått føre... jeg overdriver ikke, jeg har opplevd at hjula river seg løs i 5. giret når jeg har gitt gass på våt vei.. så det er litt skummelt... på tør asfalt har man jo mye bedre kontroll på bilen, men jeg er redd for å gi for mye gass i svinger... trykket kommer utrolig fort.. som min mor sa da hun satte på for første gang: (etter at hun var ferdig å hyle) Dette er værre enn å sitte på i et fly som tar av!
Nå skal jeg ha meg nye sommerdekk, og da skal jeg ikke kjøpe det billigste.. det er sikkert.. gode dekk er et sikkerhets tiltak man bare MÅ invistere i.. kanskje den viktigste invisteringen man kan gjøre i bilen...
Legg innLagt inn:29 mar 2005 01:52
av cameleon
Gå for toyo eller pirelli sine dekk. Ikke noe tull der i gården nei

Legg innLagt inn:29 mar 2005 14:45
av jan-erik
FireWalk skrev:Christian: sant nok... artig å leke seg på P-plasser... spinne litt og lage smultringer.. hehe.. Men jeg syntes bilen er utrolig skummel på vått føre... jeg overdriver ikke, jeg har opplevd at hjula river seg løs i 5. giret når jeg har gitt gass på våt vei.. så det er litt skummelt... på tør asfalt har man jo mye bedre kontroll på bilen, men jeg er redd for å gi for mye gass i svinger... trykket kommer utrolig fort.. som min mor sa da hun satte på for første gang: (etter at hun var ferdig å hyle) Dette er værre enn å sitte på i et fly som tar av!
Nå skal jeg ha meg nye sommerdekk, og da skal jeg ikke kjøpe det billigste.. det er sikkert.. gode dekk er et sikkerhets tiltak man bare MÅ invistere i.. kanskje den viktigste invisteringen man kan gjøre i bilen...
Unnskyld, men må si meg litt enig med Christian her. Hva slags dekk er du egentlig kjører på som greier å få den til å rive seg løs i 5. gir på vått føre ved å gi gass?? Kjører du på steinharde og gamle 185 brede piggfrie vinterdekk kan jeg kanskje med litt godvilje skjønne det. I tillegg har jo gassen flere en 2 posisjoner, så burde ikke være noe problem og kontrollere en sprek turbobil heller. Da skjønner jeg ikke vitsen med ha så mye effekt. Effekten skal ned i bakken slik at du får nytte av den, da må skikkelig understell til, brede dekk (245 og oppover på en MR2 turbo vil jeg anta), og kvalitetsdekk. Kjørte med Pirelli PZero Nero på min MR2, og var kjempefornøyd med de når det kom til grep. At de var borte på under 1 sesong vet jeg ikke om er dekkene eller kjøringa mi si skyld...
Når det gjelder å få en bil til og gå fort rundt en bane eller på svingente vei for den saks skyld vil dette være enklere med en N/A bil enn turbo bil, da du som riktig sier at det er vanskeligere å kontrollere og vite når turbotrykket kommer for fult. Går sikkert å vite dette med litt trening, men krever nok mer av sjåføren. Derfor jeg igjen har gått for en N/A bil, da jeg syns det er mest artig å kjøre på svingete baner/veier, og ikke rett frem.
Ellers vil jeg på det sterkeste anbefale en dag med banekjøring for å bli bedre kjent med bilen og kunne prøve den ut under kontrollerte former. En så grom bil som din fortjener å bli pisket litt skikkelig rundt ACR
