Side 2 av 2
Legg innLagt inn:12 mar 2005 14:18
av megetlei
Dette kan umulig være en 3S-FE.
En 3S-FE ville ha utviklet myye mer enn 209hk når men lader med 0,9.
"S" motorene er vanligvis "tiltet" slik at de ligger mot torpedoveggen.
Ser for meg ut til å være en 4A-FE eller 7A-FE.
megetlei
Legg innLagt inn:12 mar 2005 15:23
av @lpher
Fikk SMS av eieren nå...det er en 4A-FE som er utgangspunktet ja

Legg innLagt inn:12 mar 2005 16:44
av CelicaTurbo
Ok, da har vi svaret da. Jeg fikk det heller ikke til å stemme at det er en 3S-FE siden dem ser ganske annerledes ut ved innsuget. Men, da vil det kanskje si at han har bygget videre på den motoren som allerede stod i bilen for 4A-FE ble vel også levert til denne modellen? Men men, vi skulle ha fått en skikkelig beskrivelse av hva som er gjort for å hente ut såpass med krefter da, men det er artig at noen bygger en slik sleeper

Legg innLagt inn:12 mar 2005 19:58
av larsst185
Det der må være en 4A-FE eller 7A-fe.3S.FE er 2 liter og har helt anna toppdeksel og innsug mener jeg
Legg innLagt inn:12 mar 2005 20:09
av @lpher
CelicaTurbo skrev:Ok, da har vi svaret da. Jeg fikk det heller ikke til å stemme at det er en 3S-FE siden dem ser ganske annerledes ut ved innsuget. Men, da vil det kanskje si at han har bygget videre på den motoren som allerede stod i bilen for 4A-FE ble vel også levert til denne modellen? Men men, vi skulle ha fått en skikkelig beskrivelse av hva som er gjort for å hente ut såpass med krefter da, men det er artig at noen bygger en slik sleeper 
Eieren er varslet om denne tråden...og han skulle kikke innom forumet sa'n

Så vi får vente å se om han legger ut en oppskrift til etterfølgelse?

Legg innLagt inn:12 mar 2005 20:11
av @lpher
larsst185 skrev:Det der må være en 4A-FE eller 7A-fe.3S.FE er 2 liter og har helt anna toppdeksel og innsug mener jeg
Om du ser litt lengre oppe i tråden..så er det nå konstantert at det er en 4A-FE

Legg innLagt inn:12 mar 2005 23:29
av Kebab gud
det som er morro er at nå kommer det en spesiel utgave av Corolla T-sport.. jupp med kompressor!
225Hk med nybils garanti .. lover bra right?
og det er ikke snakk om det TTE greine .. neida
de har tilogmed jobbet på understellet og lag ut en ekstra potte bak... på hver sin side
men som jeg sa .. begrenset antall
Legg innLagt inn:12 mar 2005 23:29
av @lpher
Update:
Martin har ikke pc tilgjengelig...så han ba meg fortelle at det pr. idag er turbo'en som er flaskehalsen ja

209hk på hjulene...roughly 230hk i motoren

...og mere vil ikke denne turbo'en yte...slik som det ble antydet tidligere i denne tråden

Legg innLagt inn:12 mar 2005 23:30
av @lpher
Kebab gud skrev:det som er morro er at nå kommer det en spesiel utgave av Corolla T-sport.. jupp med kompressor!
225Hk med nybils garanti .. lover bra right?
og det er ikke snakk om det TTE greine .. neida
de har tilogmed jobbet på understellet og lag ut en ekstra potte bak... på hver sin side 
men som jeg sa .. begrenset antall
Hmmm...nice

Link?

Legg innLagt inn:14 mar 2005 18:54
av sleeper
Legg innLagt inn:14 mar 2005 19:46
av larsst185
Legg innLagt inn:15 mar 2005 00:42
av @lpher
sleeper skrev:
hehe... da hadde jeg rett da jo!! 
Yepp...aint it cool?

Legg innLagt inn:15 mar 2005 10:22
av S-2000
Anders gullstein skrev:Er det 1,3 liter'n eller. ser at den ikke har turteller.....typisk de corollaene som ikke har det er med 1,3l
At bilen ikke har turteller, har egentlig ingenting med at det er en 1.3l og gjøre, men ofte har folk som har handlet bil med så liten motor også valgt billigste utgave uten noe form for utstyr. For eksempel Terra utgavene på 90-tallet har ikke turteller uansett om det er 1.3 eller 1.6 osv.
Uansett, det betyr at han har tatt utgangspunkt i en helt basis/strippet bil, noe som høres fornuftig ut.
Legg innLagt inn:16 mar 2005 18:44
av Kjelliken