TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica cabriolet?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#8557  av Fangoria

CelicaTurbo skrev:Det finnes ingen Celica cabrioleter med firehjulstrekk, derimot så er det et begrenset opplag av disse med firehjulsstyring, 4WS ikke 4WD :)

Lurer på hvordan det hadde vært med firehjulstrekk og firehjulsstyring sammen jeg? :)

Vel hehe

Det stod 4WD bak på denne bilen, trodde det var firehjuldtrekk da..

:)

#8558  av Fangoria

chris skrev:
Fangoria skrev:En som har Toyota Sportsbiler som interesse bør også vite at det finnest cabber i Norge av Celica ;)

I fjor stod det en vit cab st18 med firulstrekk i funnemark seljord i Telemark..

Finnest også cabber av MR2, tror det heter MRZ
"En som har Toyota Sportsbiler som interesse bør også vite at det ikke finnes noe som heter MRZ" ? ;)

Det finnest faktisk Toyota MRZ, om det ikke er cab så er det samme bil som MR2

Jeg så faktisk ikke den hvite cab'en som stod i Telemark i fjor sommer ;)
Og nei, jeg har faktisk ikke sett Celica cab før.. :)

Da var det 2001 og ikke 2002, min feil kanskje ?

#8559  av chris

CelicaTurbo skrev:Goose: Er et par som har spurt på Celica GT4 forum tidligere om ombygging av vanlig Celica til 4wd og får alltid svar at det er så godt som umulig pga kritiske forskjeller i karosseriet. Men, har man nok penger er det nok mulig, det jeg heller ser som mer sannsynlig er at noen med en GT4 har ombygget denne til cabriolet, er gjerne lettere? :) Uansett ville en slik bil aldri bli godkjent her til lands vel?
Går vel greit å få godkjent ombygging, så lenge man kan "bevise" at sikkerheten er holdbar etc. Har hørt om andre som har bygget om biler til cab og fått godkjent det.

#8560  av chris

Fangoria skrev:Da var det 2001 og ikke 2002, min feil kanskje ?
Hehe.. still.. var ikke i Telemark. Har ikke vært i Seljord ;)

#8561  av chris

Fangoria skrev:Det stod 4WD bak på denne bilen, trodde det var firehjuldtrekk da..
4WD står vel helst for det ja ;)

#8562  av chris

ct20b skrev:mr2 cab.
hehehe, okay da. Den sorte der var rå ;) Men den originale er ikke så pen synes jeg. Er liksom noe som mangler. Men de er en del penere med taket av anyway.

#8563  av CelicaTurbo

Fangoria skrev:
CelicaTurbo skrev:Det finnes ingen Celica cabrioleter med firehjulstrekk, derimot så er det et begrenset opplag av disse med firehjulsstyring, 4WS ikke 4WD :)

Lurer på hvordan det hadde vært med firehjulstrekk og firehjulsstyring sammen jeg? :)

Vel hehe

Det stod 4WD bak på denne bilen, trodde det var firehjuldtrekk da..

Vel, jeg har prøvd å søke frem en slik bil med google nå uten å ha funnet en eneste referanse til at GT4 eksisterer som cabriolet eller at cabrioletmodellen er tilgjengelig med 4WD så da er nok denne bilen en ombygget variant? :)

#8565  av chris

Ellers er det jo veldig lett å se feil av 4WS og 4WD da, i forbifarten.

#8566  av CelicaTurbo

vel, er heller uviktig også, men, skulle gjerne hatt en cabriolet på varme dager slik som dette, men det er så sjeldent man har behov for slikt her på vestlandet ihvertfall :) Hadde knapt nok av taket i det hele tatt når jeg hadde MR2'en også :)

#8568  av chris

Kjører med taket av hele tiden jeg nå. Hver dag ;)
Er jo DET kjempeværet. 15-18 grader i skyggen, og skyfritt. Snakker om herlig påske :D

Og i går så jeg nok en Ferrari i Trondheim. Rød 355 F1 Spider.. han også med taket av :P

Det gøyale er at folk glaner omtrent like mye etter min som etter Ferrariene. Er bare at de lager en del mer lyd på tomgang :P

#8570  av MR2turbo

Det er sånn det skal være, Chris :) Man må jo bruke t-taket når man har muligheten..

Og siden mr2'en er en "baby-ferrari" så er det jo naturlig at den får samme oppmerksomheten ;)

Her er det og kjempe bra vær og varmt, så om det holder seg er nok jeg og på veien og cruiser med taket av om en uke.. :D
 #8571  av @lpher

SÃ¥ vidt jeg vet finnes det cab utgave av:

Celica:
mk1 - ?
mk2 - kun spesialbygg....ikke fra fabrikk.
mk3 - kun spesialbygg....ikke fra fabrikk.
mk4 - standard
mk5 - standard
mk6 - standard
mk7 - som nevnt....kun protoype(r)...enda ;-)

Mr2:
mk1 - kun targa....de cab'er som finnes er 'ettermarkeds-modifiseringer'
mk2 - kun targa....MEN det fantes MR2 Spyder i japan mot slutten av mkIII's produksjon...produsert i et meget lite antall (var det 300? tro) og et par av disse har vissnok funnet veien til England.
mk3 - nuff said! ;-)

Supra:
Ikke akkurat det nei... ;-) ...kun Targa eller AeroTop som toyota kaller det her i gården ja ;-)

Anyone...? Har jeg glemt/utelatt/fucka opp noe? ;-)

@lpher

#8572  av @lpher

chris skrev:Kjører med taket av hele tiden jeg nå. Hver dag ;)
Er jo DET kjempeværet. 15-18 grader i skyggen, og skyfritt. Snakker om herlig påske :D

Og i går så jeg nok en Ferrari i Trondheim. Rød 355 F1 Spider.. han også med taket av :P

Det gøyale er at folk glaner omtrent like mye etter min som etter Ferrariene. Er bare at de lager en del mer lyd på tomgang :P
Lol ;-)

Har ikke hatt taket på så mye i det siste jeg heller gitt ;-)

On the downside....det blir nå så inn i gampræva møkkete inni bilen av å kjøre uten tak! ;-) har ikke hatt cab/targa før....så MENGDEN dritt som setter seg kom som et lite sjokk på meg ;-)
Nå skjønner jeg plutselig hvorfor skinnseter er obligatorisk i cab'er! ;-)

@lpher

#8584  av erling

FÃ¥r mk2 med fast tak og med soltak oxo.
Vedlegg
Fast tak
Fast tak
i=wNzM0MTE2czQxM2RmZDMxeTU0MQ%3D%3D.jpg (20.95 kiB) Vist 2890 ganger
Soltak
Soltak
12-2-2.jpg (80.05 kiB) Vist 2889 ganger

#8588  av MR2turbo

utseende messig så syns jeg de er finere med fast elles soltak fremfor t-taket, men jeg er veldig glad i å kjøre med taket av så jeg ville ikke byttet tror jeg. . :)