TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 og CELICA tatt ut av sortimentet.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#92269  av spkstrp

hihi.. gleder meg.. kanskje på tide å fornye seg litt ?

#92641  av Kjakan

Det er vel tatt inn hele 3 stk Yaris turbo til landet.
En av dem er allerede solgt til en kar i kommunen her.
Hørte at Yaris nr 2 ble solgt til en familiemann, men han leverte bilen tilbake etter noen dager fordi bilen ikke hadde plass til barnesete bak.
Så den er nå til salgs for 260 000kr inkludert registreringsavgift , med bare 20 mil på telleren ( nypris 267 000kr pluss omreg)...

#92669  av lexusmann

Står en Yaris Turbo her hos Toyota Haugesund...ganske kul, ja...det er gokart det....

#92693  av celicat23

Toyota Hvam bil har også en yaris turbo.

#92745  av S-2000

Det er 15 stk. som er tatt inn i landet i første omgang.

De fleste av disse er kjøpt av forhandlere som utstillingsbiler, men forventes vel at man skal kunne klare å få solgt disse ganske raskt.

Så man ikke glemme at Toyota Norge har registrert en Yaris Turbo også som pressebil...

Da er vi oppe i minst tre på skilter allerede...

#107655  av Goose

Fikk bladet motor i dag og der er det bekreftet. Toyota ledelsen kutter produksjon av celica og mr2 i år fordi dette er ikek lønsomt.

Isteden så skal det vist komme en 2 seter med masse hk.

Jeg ble sikkelig skuffa her nå. TRudde at toyota ville satse på unge som ikke har rå til biler over halv mill men nei da. Her må det alltiv være high end biler. Virker som toyota satser på renerasjonen veldig rike eller de over 60...

Og når celica og mr2 forsvinner hvaslags aldernativer har vi da til under 500 tusen for ny bil? Jeg er ikke interesert i å kjøpe en bil med 4,3l V8 med 330 når den bilen bruker 1,6l på mila i by kjøring.

- Hyundai Cupe
- Mazda MX5
- Mazda RX8
Kommer ikke på flere. Jaja. Dette er driste greier.

Nestebilen jeg skal ha, så ser det ut som at jeg blir nødt til å kjøpe RAV4 Diesel eller Avensis Diesel, siden toyota satser på de unge (ved å trekke fra markedet atraktive biler). Godt vi kan chipe 2.0 D4D fra 116 til 142 HK

#107679  av jan-erik

Goose skrev:Jeg ble sikkelig skuffa her nå. TRudde at toyota ville satse på unge som ikke har rå til biler over halv mill men nei da. Her må det alltiv være high end biler. Virker som toyota satser på renerasjonen veldig rike eller de over 60...

Og når celica og mr2 forsvinner hvaslags aldernativer har vi da til under 500 tusen for ny bil? Jeg er ikke interesert i å kjøpe en bil med 4,3l V8 med 330 når den bilen bruker 1,6l på mila i by kjøring.

- Hyundai Cupe
- Mazda MX5
- Mazda RX8
MR2 MK3 og nye Celica har vel ikke akkurat solgt veldig mye til unge som splitter nye modeller. Men det skyldes jo landet vi bor i med slike sinnsyke bilpriser. En trøst må vel være at det kan gjøre disse modellen attraktive på bruktmarkedet og holde prisene oppe en god stundt fremover.

Ellers så har jo Toyota sitt merke Scion i USA, og kan jo hende de ser mot Europa med de modellene også.

Ellers kan man jo legge til listen din: Lotus Elise, Opel Speedster, Smart sin åpne 2 -seters roadster, Honda S2000 og Nizzan 350Z. Mulig siste 2 bikker 500K grensa.

#107684  av celicat23

jan-erik skrev:
Goose skrev:Jeg ble sikkelig skuffa her nå. TRudde at toyota ville satse på unge som ikke har rå til biler over halv mill men nei da. Her må det alltiv være high end biler. Virker som toyota satser på renerasjonen veldig rike eller de over 60...

- Hyundai Cupe
- Mazda MX5
- Mazda RX8
MR2 MK3 og nye Celica har vel ikke akkurat solgt veldig mye til unge som splitter nye modeller. Men det skyldes jo landet vi bor i med slike sinnsyke bilpriser. En trøst må vel være at det kan gjøre disse modellen attraktive på bruktmarkedet og holde prisene oppe en god stundt fremover.

Ellers så har jo Toyota sitt merke Scion i USA, og kan jo hende de ser mot Europa med de modellene også.

Ellers kan man jo legge til listen din: Lotus Elise, Opel Speedster, Smart sin åpne 2 -seters roadster, Honda S2000 og Nizzan 350Z. Mulig siste 2 bikker 500K grensa.
Fant 1 opel speedster turbo 2004 model til salgs for 450.000kr. Opel selv lister den ikke opp på hjemme siden engang.

Honda selger s2000 veiledende pris 579.300kr

Nissan 350z, billigste som er listet, veiledende pris 798.900kr (!!!)

#107704  av Goose

ja det er bra for oss som har kjøpt mk7 og mk3 slik at vi mister ikke verdien, men jeg var innstilt på å kjøpe spliter ny celica hvis den skulle komme i 2007.

og jeg heller kjøper en Avensis og gjør den om til en "sports look bil" enn å kjøper en opel eller en mg... lotus, tja, for min del er 2 seter for upraktisk, jeg må ha cupe alla supra eller celica, men likevel...

Men scion kan være kult å få importert til norge.

Men så har vi lexus da. men synd dem ikke har sånne cuper men bare en sc 2 seter.

#107719  av celicagutten

Goose skrev:Fikk bladet motor i dag og der er det bekreftet. Toyota ledelsen kutter produksjon av celica og mr2 i år fordi dette er ikek lønsomt.

Isteden så skal det vist komme en 2 seter med masse hk.

Jeg ble sikkelig skuffa her nå. TRudde at toyota ville satse på unge som ikke har rå til biler over halv mill men nei da. Her må det alltiv være high end biler. Virker som toyota satser på renerasjonen veldig rike eller de over 60...

- Mazda MX5
- Mazda RX8

Nestebilen jeg skal ha, så ser det ut som at jeg blir nødt til å kjøpe RAV4 Diesel eller Avensis Diesel, siden toyota satser på de unge (ved å trekke fra markedet atraktive biler). Godt vi kan chipe 2.0 D4D fra 116 til 142 HK
Leste det bladet jeg også. Di skal lage en etterfølger av den gode gamle 2000 GT. Det såg jo ut som det kunne bli en kjekk bil for di som har rå til det.

#107768  av celicat23

Når celica'n er solgt så blir ikke neste prosjekt en toyota. Når de skal kun betjene folk på 50år og oppover, og de med for mye penger, da gidder ikke jeg støtte de med en krone lengre.

#107781  av Goose

celicat23 skrev:Når celica'n er solgt så blir ikke neste prosjekt en toyota. Når de skal kun betjene folk på 50år og oppover, og de med for mye penger, da gidder ikke jeg støtte de med en krone lengre.
Har også samme tanken men avenis d4d 180 frister ;)
Eller kasnkje importere en Matrix med 4x4

Uansett blir noen år til til neste bil kjøp. Men faktum at toyota satser på å bli sånn gubbe merke som mercedes blir litt feil i mine øyne.

Så da tror jeg t jeg like så godt kjøper en V70 D5 (kanskje med 6trins manuell og 4x4) og "boikotter toyota".

#108212  av lexusmann

Goose skrev:
celicat23 skrev:Når celica'n er solgt så blir ikke neste prosjekt en toyota. Når de skal kun betjene folk på 50år og oppover, og de med for mye penger, da gidder ikke jeg støtte de med en krone lengre.
Har også samme tanken men avenis d4d 180 frister ;)
Eller kasnkje importere en Matrix med 4x4

Uansett blir noen år til til neste bil kjøp. Men faktum at toyota satser på å bli sånn gubbe merke som mercedes blir litt feil i mine øyne.

Så da tror jeg t jeg like så godt kjøper en V70 D5 (kanskje med 6trins manuell og 4x4) og "boikotter toyota".
Helt enig, 180 avensisen frister skikkelig!!!
Eller Lexusen med samme motor som kommer til neste år...helst det siste... :wink:

#108221  av Goose

huh? kommer lexus med deisel?

#108332  av lexusmann

Det er det jeg har lest meg fram til, i alle fall..Nye IS skal få diesel i tillegg til den 2,5 liters V6'n...