TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Matteoppgaver fra 7.klasse..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#89090  av angrykid

Medianen finner du ved å ta tallet for de som det gjelder, altså alderen, og dele dette på antallet elever. :)

f.eks er det 13 elever i den klassen, med forskjellig alder.. pluss sammen alderen, og del den på de 13 elevene. :)

Jeg skulle vært lærer. :P

25/30 med kalkulator.. sannheten kommer for en dag. :P

#89106  av Neemi

Tydelig at det her er noen år siden.
Får skylde på at den gangen satt amn og jobbet med det nesten hver dag og nå bruker jeg aldri volum-regning, brøk og sannsynlighetsregning lenger. Hvertfall ikke direkte.

:oops:

#89159  av cameleon

angrykid skrev:Medianen finner du ved å ta tallet for de som det gjelder, altså alderen, og dele dette på antallet elever. :)

f.eks er det 13 elever i den klassen, med forskjellig alder.. pluss sammen alderen, og del den på de 13 elevene. :)

Hmm... Er ikke det der gjennomsnittet da?

Slik jeg forsto det så er medianen det som er i midten. Altså om vi f.eks har fem biler. Fire av bilene er 10 år, mens en av de kan være 20 år.
Det vil da se slik ut. 10 - 10 - 10 - 10 - 20. Medianen vil i dette tilfellet være 10.

Eller er jeg helt på villspor nå?

#89160  av Fredrik

Stemmer nok det... Det angrykid skriver er gjennomsnittet..

#89203  av GT_rider

conniew skrev: Kan du si det. Har aldri likt matte, jeg gadd ikke engang oppgave 1. Klarer sikkert oppgavene jeg også, om jeg gidder å sette meg ned for å gjøre det jeg er best til :roll: : tenke. Riiight!
Begynnt å få de symptomene eg og. Etter 12 år sammenhengende matte siden 1klasse!!
Gidda ikke å gjøre oppgavene eg heller. Kom til nr 2 eller 3 i går, så fann eg ut at..nei.. dette gidder eg ikke.
Bedre å klikke litt rundt etter bilstoff da :D

#89212  av conniew

GT_rider skrev:
conniew skrev: Kan du si det. Har aldri likt matte, jeg gadd ikke engang oppgave 1. Klarer sikkert oppgavene jeg også, om jeg gidder å sette meg ned for å gjøre det jeg er best til :roll: : tenke. Riiight!
Begynnt å få de symptomene eg og. Etter 12 år sammenhengende matte siden 1klasse!!
Gidda ikke å gjøre oppgavene eg heller. Kom til nr 2 eller 3 i går, så fann eg ut at..nei.. dette gidder eg ikke.
Bedre å klikke litt rundt etter bilstoff da :D
Var god i matte helt til jeg kom til niende klassen, da gav jeg det opp, mista interessa for det, og dermed kunnskapen om det også. Det bygde seg etterhvert opp til et stort hat for faget, og jeg er overlykkelig over at jeg slipper å ha noe mere med det å gjøre nå, ettersom det var et avsluttende fag for meg i fjor. Yeah.

#89228  av GT_rider

Ja..er ikke interessen tilstede, så blir det vanskelig. Slik er det med alt.. Også bil :wink:
Har slikt hatforhold til faget norsk. Det er forsåvidt læreren som må ta stor del av skylden der da.
Mere irriterende lærer skal man jaggu lete lenge etter.. Læreren, og klassemiljøet har myye å si for læringen i ett fag. Har man gode lærere, og går i en flink klasse, så går ting lettere.
Min erfaring ihvertfall..
Sjeleglad jeg er ferdig med 3MX til våren. Hadde prøve i dag. Har vært bedre for å si det sånn..

#89240  av conniew

Det er sant. Læreren og klassemiljøet har veldig mye å si. Mattelæreren min i 1. på vgs var ikke noen spesielt god lærer, derfor gikk det ikke så bra det året, men det kan jeg ikke gjøre noe med nå anyways.
Naturfaglæreren min nå i år, er kjempeflink..han gjør timene morsomme osv, men klassemiljøet er noe annet, alle sammen rater i timene, og 80% av klassen følger ikke med, og det gjør det vanskeligere for oss som er interesserte i å følge med å få ting med oss.

#90152  av Tor

cameleon skrev:
angrykid skrev:Medianen finner du ved å ta tallet for de som det gjelder, altså alderen, og dele dette på antallet elever. :)

Hmm... Er ikke det der gjennomsnittet da?

Slik jeg forsto det så er medianen det som er i midten. Altså om vi f.eks har fem biler. Fire av bilene er 10 år, mens en av de kan være 20 år.
Det vil da se slik ut. 10 - 10 - 10 - 10 - 20. Medianen vil i dette tilfellet være 10.

Eller er jeg helt på villspor nå?
Stemmer bra det der ja,

#90302  av NISMO

RESULTAT

Du fikk 23 av totalt 30 poeng

Du har svart korrekt på 76% av spørsmålene
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Jeg går og legger meg :cry:

#90378  av chris

sindrejl skrev:klarer ikke dele oppgaver i hodet jeg nei, har ikke sjangs :) klarer nok alle der med litt tenking, men gikk lei etter 5sprm :P
jeg også.. fikk mareritter om skolebenken, lekseprøver, tentamener og eksamener. ble et meget kjapt trykk på "X" knappen :P

#90390  av Turbotrille

NISMO skrev:RESULTAT

Du fikk 23 av totalt 30 poeng

Du har svart korrekt på 76% av spørsmålene
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Jeg går og legger meg :cry:
Veldig bra, da er vi to :)

Brukte kalkulator på noen oppgaver, men ikke alle.

Husker ikke nesten formlene for arealregning, så der var det nok mest tipping. :roll:

Fornøyd med summen min jeg. :wink:

#90403  av erling

29 uten kalkis. Dreit meg ut på duken. Glemte å dele diameter på 2. Litt imponert at jeg gidda å bruke tid på en test for barneskolen. :shock: Alt slags vi blir lokka til her på forumet. :D

#90484  av GT_rider

sindrejl skrev:klarer ikke dele oppgaver i hodet jeg nei, har ikke sjangs :) klarer nok alle der med litt tenking, men gikk lei etter 5sprm :P
Suger skikkelig i hoderekning eg og. Blitt ganske så avhengig av kalkulatoren. Skal sies at den kan litt mere enn en A4 kalkis kan :)

#90485  av Tor

Jeg åpna linken og leste 1 oppgaven, da ble jeg stressa og gikk vekk fra pcen :)