Side 2 av 3

Legg innLagt inn:02 feb 2005 13:40
av GT4 CS
Kjørte rett over 12 mil på halv tank en dag. Er jo 68liter på tanken. Så om tankmåleren min stemmer brukte bilen min ca 5,6 liter på mila. Skal jo ikke nekte for at det ikke ble kjørt spessielt pent med den heller da hehe.

Legg innLagt inn:02 feb 2005 16:17
av Mr2 Mk2
sindrejl skrev:har litt problem med dette jeg.. bilen går jo ikke under 3000rpm :D Må jo opp til 4000 om jeg faktisk har tenkt å akselerere normalt opp til 60-80kmt uten å bruke en halv dag.. 1.6liter suger :(
Mr2Nyter'n;p skrev:Nå overdriver du, Sindre... :wink: Min drar ihvertfall nydelig opp til 3000rpm :D
Er i alle fall rimelig sikker på hvem Jeg mener overdriver her,å si at en 4age drar nydelig opp til 3000rpm det kaller jeg OVERDRIVELSE med store bokstaver som dere ser.Den bruket omtrent like lang tid opp til ca 4500 rpm som jeg gjør ut av sengen etter en særdeles fuktig kveld på flasken.og drag har den ikke :shock: har mindre dreiemoment enn Yaris verso bensiner :roll:

Legg innLagt inn:02 feb 2005 16:46
av Mr2Nyter'n;p
Hmm... Sikkert bare jeg som har lave krav da, men jeg holder følge med de fleste biler selv på lavt turtall... Uansett... Vi må sammenligne på et treff eller noe :wink:
Synes mr2'en min går som ei kule jeg... Selv med grense på 3000rpm. Veldig fornøyd... 8)

Legg innLagt inn:02 feb 2005 19:08
av chris
GT_rider skrev:
chris skrev:DEFA Warmup!! :D
Er så trangt at jeg ikke orker tanken på å montere en slik en.
Ellers helt topp :D
Eneste som er synlig er ei lita vifte inne i kupèen. resten er jo gjemt inni bilen og bak i motorrommet :)

sparer ganske mye drivstoff da motoren er halvveis varm når man starter.. og det kommer varmluft ut av varmeapparatet med en gang.. selv om det er 10 minus ute :D

Legg innLagt inn:02 feb 2005 22:05
av GT_rider
Mente det var trangt å montere selve motorvarmeren under panseret. Resten hva kupeen angår, er ikke noe problem.

Og ja. Har sjelden eller aldri opplevd 10 minus. Men er det 2, så kjennes det som om det var -15. Minst :wink:

Legg innLagt inn:03 feb 2005 07:23
av Mr2Nyter'n;p
GT_rider skrev:Mente det var trangt å montere selve motorvarmeren under panseret. Resten hva kupeen angår, er ikke noe problem.

Og ja. Har sjelden eller aldri opplevd 10 minus. Men er det 2, så kjennes det som om det var -15. Minst :wink:
Kom hit tæll Tynset, gutt... Da får du fort lyst på motorvarmer :wink:

Legg innLagt inn:03 feb 2005 12:07
av sindrejl
jumbo skrev:Vaer glad for litern paa mila du :D Lenge siden jeg kjorte nok landevei til aa see saa snille tall hehe.

Huff, siste tanken har vert 100% smaakjoring i byen, nesten aldri kjort den skikkelig varm i det hele tatt. Ligger vel paa nesten 2l/mila naa :(
jeg bor i trondheim og småkjører bare hele tiden :P

Legg innLagt inn:03 feb 2005 12:09
av sindrejl
Mr2Nyter'n;p skrev:Hmm... Sikkert bare jeg som har lave krav da, men jeg holder følge med de fleste biler selv på lavt turtall... Uansett... Vi må sammenligne på et treff eller noe :wink:
Synes mr2'en min går som ei kule jeg... Selv med grense på 3000rpm. Veldig fornøyd... 8)
husk at du ikke har 1.6liter nåda :P

Legg innLagt inn:03 feb 2005 12:29
av Mr2Nyter'n;p
Joa... Jeg har nok kun en 1.6 liter... Bare av et litt nyere fabrikat :)

Legg innLagt inn:03 feb 2005 23:44
av chris
GT_rider skrev:Mente det var trangt å montere selve motorvarmeren under panseret.
han som gjorde det for meg på jobben brukte vel en times tid på selve motorvarmer-elementet.. inkludert litt dritprat innimellom og oppjekking av bil :P

Legg innLagt inn:04 feb 2005 15:19
av GT_rider
chris skrev:
GT_rider skrev:Mente det var trangt å montere selve motorvarmeren under panseret.
han som gjorde det for meg på jobben brukte vel en times tid på selve motorvarmer-elementet.. inkludert litt dritprat innimellom og oppjekking av bil :P
Ja, og så har han sikkert gjort det x - antall ganger før også da :)
Det har ikke jeg :wink:

Legg innLagt inn:04 feb 2005 15:19
av GT_rider
chris skrev:
GT_rider skrev:Mente det var trangt å montere selve motorvarmeren under panseret.
han som gjorde det for meg på jobben brukte vel en times tid på selve motorvarmer-elementet.. inkludert litt dritprat innimellom og oppjekking av bil :P
Ja, og så har han sikkert gjort det x - antall ganger før også da :)
Det har ikke jeg :wink:

Legg innLagt inn:05 feb 2005 09:54
av sindrejl
Mr2Nyter'n;p skrev:Joa... Jeg har nok kun en 1.6 liter... Bare av et litt nyere fabrikat :)
åh..trodde det var 3sge du skifta til jeg :P

Legg innLagt inn:05 feb 2005 10:59
av Mr2Nyter'n;p
Neineinei :D Da hadde det nok tatt lengre tid enn en dag :wink:

Legg innLagt inn:05 feb 2005 14:13
av Raze_r
men når motoren er på 90grader. hvor langt kan man dra ut på giret uten at det er usundt for motoren?
noen jeg har snakka m sier det er sundt å dra den ut noen ganger for at ikke motoren skal bli "døkjørt" el hva det heter....

hva syntes dere?