TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 30% Dyrere Ã¥ svinge feil fra 1. Februar!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#81146  av cameleon

FireWalk skrev:
erling skrev:FireWalk, du er en trollmann med tastaturet. 8)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Takker og bukker. hehe..

Jeg Bare skriver det jeg mener jeg.. :wink:
Og det er AKKURAT det du skal gjøre :wink: Det er det som er problemet med dette landet. Folk tør ikke å si fra.

#81151  av FireWalk

hehehe!

Ja det er nok en runn til at han må ha pansret bil.. han vet sikkert at folk flest kjenner han igjen og klandrer han for de elendige forholdene norske bilister må finne seg i. Hadde de kjørt en annen politikk der veiavgiften var en avgift som gikk til vei så hadde han kunne kjørt en vanlig bil. Den bilen hans er jo spesial laget i Tyskland eller hva det var? Jeg lurer saktens på hva det må koste å få registrert den bilen med tanke på Vekt og Motor avgift.... Men det spiller vel liten rolle for sjefen sjøl, det er jo våre skattepenger som går til å betale både bilen og avgiftene forbundet med den.

16 nordmenn er bekreftet døde etter flomkatastrofen. Det er en tragedie, sant nok. Ingen problemer å ta 1 mill fra oljefondet og sende nedover. Men når det er snakk om å ta penger fra oljefondet for å få orden på de elendige veiene her i land, samt fjerne alle de sinnsyke bomstasjonene. Nei da er det ikke snakk om! De skal fortsette å skattlegge og melke bilistene slik at bilparken til slutt blir så gammel at ingen har råd til å ha bil lenger, og samfunnet må revertere til hest og kjerre. Det er DET de egentlig vil. Når skal de innse at bilen er kommet for å bli?...

hvor mange dør vel ikke på norske veier iløpet av et år? hvor mange kunne vært reddet om veiene hadde vært bedre? vel.. dette blir spekulasjoner, men jeg tror nok at mange liv kunne vært reddet hadde vi tatt penger fra oljefondet og virkelig "pusset opp" veinettet. Istedet for å bare senke fartsgrensene hele tiden jo mer slitt veiene blir. Til slutt så er det 20 km/t som max hastighet i hele landet... pga at veiene er så fulle av hull at man ikke kan kjøre fortere rent teknisk. Og de eneste som greier å holde denne hastigheten er folk som har enten svær 4hjulstrekker eller noe med beltehjul. Farvell Mr2 og alt som heter sportsbil i så fall...

Nei, jeg foreslår den gode gamle metoden. Murstein med en lapp festet på seg. En lapp der det står klart og tydelig hva vi som bilister mener om denne galskapen. Murstenen løftes så opp, og kastes gjennom en viss rute. (Ikke prøv å kaste den gjennom bilen til bondevik bare, da vil den ganske sikkert komme flygende tilbake og treffe deg midt i planeten.)

Politikerene må få føle presset skal de ta tak i problemet. Så lenge vi sitter her og surmuler og ikke gjør noe for å bedre forholdene så skjer det heller ingenting. Vi må sende brev, ringe, mase, lage oppstyr. Eneste som funker...

#81153  av GT_rider

Ja. Fått fatt i mailadressen til div statsråder, og lesset dem ned med mail der det sto i klartekst hva man mener om den. SEndt brev også. Både på kontoret, og privat. Samla masse folk, f.eks hele gjengen herfra, og troppa opp på tinget med ett par krav, samt forklaringer på veitrafikkpolitikken som føres i dette landet. Hadde vært en super ferietur det

Hjelper jo ikke å stemme på noen andre heller.Er samme ulla hele gjengen. Ikke rart det var rekordlav valgoppsluttning ved forrige valg.

#81156  av Fredrik

Selvfølgelig kan vi sende mail, brev, ringe osv! Er med på deg jeg ;)

Men hjelper det? Da er vel heller svaret nei.. Norge er et demokrati hvor vi innbyggere ikke får væra med på å bestemme ting som ang deg og meg!

#81162  av FireWalk

Murstein!!! :lol: :lol:

#81163  av cameleon

Må ikke snakke så alt for stygt om Bondevik nåda... Orker ikke sånne førsteoppslag i aviser og og nyheter da fjotten holder uendelig lange taler om da han ble mobba på skolen osv osv. Husker jo hvor krise det ble da OJ hadde den geniale avslutningen i trosdagsklubben om vår alles kjære Kjell Magne. Fyren ble jo så fra seg at han gikk ut og fortalte hele landets befolkning hvor ille det var. Har det vært så ille, kunne han like så godt kjøpt et kilo LSD, tatt hele pakka på et sniff og holdt kjeft. I stedenfor bruker han en rekke andre midler som tydeligvis får han i så god og optimistisk form at han skal få slutt på all mobbingen i skolegården innen år 2004 er omme. Så våre kjære medlemmer som har barn, frykt ikke. Skolegården er f.o.m nå en bedre plass å leke :wink:

Veeeeldig off topic dette, men jeg måtte bare få ut noe jeg også :P

#81164  av cameleon

FireWalk skrev:Murstein!!! :lol: :lol:
Foretrekker den gode gamle sementskoen jeg da 8)

#81166  av sindrejl

dette er en selvfølgelig utvikling med tanke på hvem som sitter med makten.. norges ekte KRF med laveste oppslutning noen gang i et parti i historien. Dem satte jo for ikke så lenge nettopp opp prisen på bøter.. hva skjedde? jo dem fikk inn rekordmange bøter og norske bilister er værre enn noengang før!..? SAMTIDIG senker dem farta på de supre norske veiene (!?) og lurer på HVORFOR bilister får så mange bøter og DETTE må vi gjøre noe med.. sånn kan man ikke ha det.! Så joda .. da setter vi opp bøtene ENDA mer ! Det vil sikkert hjelpe! Siden å sette opp litt ikke hjalp vil nok det å øke bøtene hjelpe mye mer.. BULLSHIT! eneste som skjer er at folk mister TOTALT ALL respekt for veitrafikklover og politiet som er så opphausa på å ta trafikanter at dem ikke bryr seg om den norske grunnlov og etiske leveregler. Skru opp bøter og sett ned farta! javisst dette funker jo gullegodt.. føl ironien! Stem FRP så hadde dette vært en saga blott.. krf har tidenes mest sprengte politikere .. en transportminister uten førerkort!?!?! Finansminister som aldri har lært økonomi!?!? Pillemisbruker til statsminister? Hva faen er dette slags bakvendtland egentlig? Nei støtter meg til det Kim sier! Falske skilter og tung høyrefot!

#81167  av sindrejl

forresten sett hva hestkuk UP fyren sier?

- Hvor mener du som UP-sjef at smertegrensen for bøtenivået går for norske bilister?

- Det har jeg ingen formening om. Vi har ingen rolle i fastsettelsen av bøtenivå. Men vi har jo tro på bøter og oppdagelsesrisiko som virkemiddel, sier Holmegård

Med andre ord:
- Det driter jeg egentlig en lang pølse i. Det er stortinget som setter bøtene, men vi har tro på at å melke bilister og leke barnehage tanter er det som funker.

Har noen hørt uttrykket svidd UP lukter brennt? Eller var det kanskje ikke slik...?

EDIT: Leste også i samme slengen om "rekordmange bøter i trøndelag i 2004"

Dette skjedde samtidig som dem øker bøtene.. hva i heite får dem til å tro at å øke bøtene MER vil hjelpe? Blir bare mer bøter igjen.. som egentlig er formålet deres.. tjene penger
Sist redigert av sindrejl den 08 jan 2005 19:50, redigert 1 gang totalt.

#81168  av cameleon

Nå må dere huske på en ting til da. At det er veeeldig lett og sitte å fortelle mye vås om hvordan ting skal bli her i landet når man har inntekter som dette :wink:

Dette er hentet fra bt.no

Navn:
KJELL MAGNE BONDEVIK
Fødselsår:
1947
Postadresse:
1410 KOLBOTN
Skattekommune:
MOLDE
Formue: 215000
Inntekt: 848600
Skatt: 392730

#81169  av sindrejl

såklart har bondevik mindre skatte enn fattern som tjener halvparten så mye..

#81171  av Fredrik

sindrejl skrev:såklart har bondevik mindre skatte enn fattern som tjener halvparten så mye..
De rike skal ha mer dem veit du! Skattelette i huet og ræva... Ola nordmann skal skattes ihjæl!

Og ut ifra de talla som Cameleon kom med så hadde bondevik mindre i skatt enn en elektrikker i firmaet hvor jeg jobber! Latterlig?? JA!!

#81183  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Er også misfornøyd med utviklingen på mange punkter i dette landet, men det hjelper fint lite å sitte her på ts-ogn forumet og forbanne diverse politikere osv... Dere er tøffe i kjeften må jeg si, men jeg er 99% sikker på at dere ville jekka dere ned noen hakk hvis dere ble konfrontert med f.eks Bondevik... Kom igjen nå, Ola Nordmann.. Si hva du mener, Bondevik står foran deg... "Ehh...Atte... Litt høy veiavgift.. synes jeg.. kanskje"
Ser ikke vitsen med å sitte her og måle tastatur-skills med andre misfornøyde autofile landsmenn da dette faktisk ikke resulterer i annet enn at vi fortjener det stemplet vi allerede har... Utskudd... Spar kreftene og bruk dem heller et sted der innsatsen din faktisk har noen nytte... Ikke meninga å provosere evt hissige personligheter her, men det er ikke lett for de som sitter med makta heller... Hvorfor? Man får vel sikkert se begge sider av sakene man har med å gjøre... Det er vankelig å se hva man skal gjøre med at folk dør/skades i trafikken... Flesteparten av tilfellene skyldes nok ikke ulovlig oppførsel i trafikken heller... Kan forstå at de "vise" hoder på stortinget blir rådville jeg... Respekterer dem for at dem gjør seg upopulære og gjør drittjobben jeg aldri ville nærmet meg... Hvem vil vel være på halve Norge's hatliste? Mye urettferdighet i Norge, men tenk da... Blir vi steinet for å kjøre for fort? Nei... I mange land har man ikke engang rettigheter... :roll:

#81188  av cameleon

Mr2Nyter'n;p skrev:Hmm... Er også misfornøyd med utviklingen på mange punkter i dette landet, men det hjelper fint lite å sitte her på ts-ogn forumet og forbanne diverse politikere osv... Dere er tøffe i kjeften må jeg si, men jeg er 99% sikker på at dere ville jekka dere ned noen hakk hvis dere ble konfrontert med f.eks Bondevik... Kom igjen nå, Ola Nordmann.. Si hva du mener, Bondevik står foran deg... "Ehh...Atte... Litt høy veiavgift.. synes jeg.. kanskje"
Ser ikke vitsen med å sitte her og måle tastatur-skills med andre misfornøyde autofile landsmenn da dette faktisk ikke resulterer i annet enn at vi fortjener det stemplet vi allerede har... Utskudd... Spar kreftene og bruk dem heller et sted der innsatsen din faktisk har noen nytte... Ikke meninga å provosere evt hissige personligheter her, men det er ikke lett for de som sitter med makta heller... Hvorfor? Man får vel sikkert se begge sider av sakene man har med å gjøre... Det er vankelig å se hva man skal gjøre med at folk dør/skades i trafikken... Flesteparten av tilfellene skyldes nok ikke ulovlig oppførsel i trafikken heller... Kan forstå at de "vise" hoder på stortinget blir rådville jeg... Respekterer dem for at dem gjør seg upopulære og gjør drittjobben jeg aldri ville nærmet meg... Hvem vil vel være på halve Norge's hatliste? Mye urettferdighet i Norge, men tenk da... Blir vi steinet for å kjøre for fort? Nei... I mange land har man ikke engang rettigheter... :roll:
Da jeg gikk siste året på videregående var det valg. Vi hadde besøk av flere kjente politikere som representerte partiene. Blant annet var Siv Jensen fra Frp der, Kristin Halvorsen fra SV og May-Britt Vihovde fra Venstre, for å nevne noen.
Å sitte i forsamlingen med drøyt 150 musestille elever og høre på preiket deres som de ikke kom noen vei med var helt tragisk. Så jeg sa min mening jeg. Jeg holdt vel en tale til politikerne på drøye ti minutter mens de resterende 150 folka satt der og kopte. Etter jeg var ferdig, klappet hele salen. Jeg var forbanna og sa min mening. Jeg ble tross alt tatt inn til rektors kontor etterpå og fikk kjeft av han der. Endte opp med å bli utvist i to dager på grunn av at jeg ba han dra til helvete, men det er en annen historie. Altså en kunne heller ha plassert en drøss med vårkåte aper på stortinget i stedenfor de x antall pillemisbrukerne som sitter der fra før av med lommer på størrelse med liberias samlede statsgjeld. Problemet er at de KUN snakker. De tingene som virkelig teller og som virkelig gjelder blir overdøvd med snakk og KUN snakk.

Hadde Bondevik kommet og konfrontert med meg skulle jeg personlig ha sørget for at fyren hadde blitt funnet i oslofjorden proppa full av lykkepiller og en tuborg stappet langt opp i baken dagen etter.

Og om dere lurer på hvorfor de setter opp taksten på bøtene o.l så skal dere ikke se bort ifra at grunnen er relatert til den milliarden vi nettopp har sent til asia. Norge er jo kun det eneste landet i verden såvidt jeg har forstått som er fast bestemt på å gå i overskudd. Så hvor skal de ta pengene fra ellers? Det er jo innenfor trafikk og bil en kan sette opp prisene :evil:

#81196  av GT_rider

cameleon skrev:
Da jeg gikk siste året på videregående var det valg. Vi hadde besøk av flere kjente politikere som representerte partiene. Blant annet var Siv Jensen fra Frp der, Kristin Halvorsen fra SV og May-Britt Vihovde fra Venstre, for å nevne noen.
Å sitte i forsamlingen med drøyt 150 musestille elever og høre på preiket deres som de ikke kom noen vei med var helt tragisk. Så jeg sa min mening jeg. Jeg holdt vel en tale til politikerne på drøye ti minutter mens de resterende 150 folka satt der og kopte. Etter jeg var ferdig, klappet hele salen. Jeg var forbanna og sa min mening. Jeg ble tross alt tatt inn til rektors kontor etterpå og fikk kjeft av han der. Endte opp med å bli utvist i to dager på grunn av at jeg ba han dra til helvete, men det er en annen historie. Altså en kunne heller ha plassert en drøss med vårkåte aper på stortinget i stedenfor de x antall pillemisbrukerne som sitter der fra før av med lommer på størrelse med liberias samlede statsgjeld. Problemet er at de KUN snakker. De tingene som virkelig teller og som virkelig gjelder blir overdøvd med snakk og KUN snakk.

Hadde Bondevik kommet og konfrontert med meg skulle jeg personlig ha sørget for at fyren hadde blitt funnet i oslofjorden proppa full av lykkepiller og en tuborg stappet langt opp i baken dagen etter.

Og om dere lurer på hvorfor de setter opp taksten på bøtene o.l så skal dere ikke se bort ifra at grunnen er relatert til den milliarden vi nettopp har sent til asia. Norge er jo kun det eneste landet i verden såvidt jeg har forstått som er fast bestemt på å gå i overskudd. Så hvor skal de ta pengene fra ellers? Det er jo innenfor trafikk og bil en kan sette opp prisene :evil:
Hadde noen slike på besøk på skolen sist det var valg vi også. Ikke mye vetigt som kom fra den kanten. Eneste de messa om var noe vås om busskort til ungdommen. Hadde ett par spm til en av dem om hva de hadde av planer om bruka av penger til vegvettet i Norge. da fikk jeg bare masse svada til svar. Svarte faktisk ikke på det jeg spurte om. da gikk jeg i ren protest.
Er faktisk lite vitsi å stemme på noen andre, siden alt er samme ulla. Blir ikke noe bedre om en hadde stemt kystpartiet de som sitter i regjering kan akkurat like lite gjøre, siden det sitter en gjeng i opposisjonen som gjør alt de kan for å stikke kjepper i hjula til regjeringen.

Mr2nyter`n: Kunne godt tenkt meg en normal samtale med mr I e statsminister viss jeg hadde fått sjansen, ikke forn en hel haug kameraer, men på kontoret hans. Så kunne han fått vite hvor landet lgger hos oss bilister, og han kunne fått lov å komme med sin versjon av saken. Problemet er nok bare det at han neppe har hatt så veldig mye med akkurat denne saken å gjøre. Er helst Dørum som må ta den æren tror jeg.