TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6955  av chris

Hehehe! Er ekte japansk entusiast i hvert fall. Nei, bare lurte. Dels for at den kjører fra @lpher sin, dels fordi det er jo en RÅ bil. Og så er det ikke så mange som har den da :)

#6959  av Erlend

NSXen er liksom storebroren til MR2 det synes jeg :) Selv om jeg ville ha eid en Toyota når som helst istedet for en Honda, så forstår jeg at du fristes... Og alle japseentusiaster er venner, er de ikke? :D

#6963  av chris

Det er liksom ikke så mange biler som frister. Utenom Toyota sine sportsbiler. Men NSX og også Skyline GTR gjør det. Er fortsatt ikke mer plass i kupèen på NSX da men..
Kan ikke tenke meg en annen Honda jeg kunne hatt lyst på..

#6964  av erling

chris skrev:Hva sier dere om jeg skulle finne på noe så lurt som å skaffe meg en NSX i løpet av året eller neste år ? Blir jeg ekskludert og utfrosset da, eller? Hvis jeg skulle gå bort fra MR2 (og Toyota i det hele) mener jeg.
Tror vi synes det er helt greit om du får deg en NSX oxo.. Bilde
Erlend skrev:Selv om jeg ville ha eid en Toyota når som helst istedet for en Honda, så forstår jeg at du fristes...
NSX er helt greit, men takke seg til en Corolla heller? :mrgreen:

#6967  av Erlend

Tja, hvis du får den japanske versjonen med LSD, bakhjulstrekk og 4GE (om jeg ikke husker feil), så kan man raskt gjøre mye gøy med den :)
1,6 har ikke så mye å si, så lenge man har det moro med bilen! Jevnfør MR2 Mk1....

EDIT: Den japanske versjonen har 4A-GEU (twin cam), som har mellom 140-150 hester. For øvrig har den et dreiemoment på 16,5 kgm ved 5200 rpm.
Sist redigert av Erlend den 12 mar 2003 02:03, redigert 2 ganger totalt.

#6973  av erling

Erlend skrev:Tja, hvis du får den japanske versjonen med LSD, bakhjulstrekk og 4GE (om jeg ikke husker feil), så kan man raskt gjøre mye gøy med den :)
1,6 har ikke så mye å si, så lenge man har det moro med bilen! Jevnfør MR2 Mk1....
Er ikke så opptatt av at det må være Toyota. Det må være sportsbil og bakhjultrekk, og se bra ut...

1,6 er helt greit hvis man snakker om ladetrykk i bar.... 8)

#6979  av Erlend

Liker Toyota jeg, fordi alle synes at det er en gubbe/konebil. Derfor er det flott at Toyota også har produsert disse verstingene, MR2, Celica og Supra, samt de japanske versjonene sine. Nå som alle ser ut til å elske BMW og Audi er det flott å vite at man kan kjøre ræva av de fleste med noe så "traust" som en Toyota...
Mange nazi-slede-eiere vet at Honda har gode motorer, og at Nissan har Skyline GT-R, men ikke mange vet at det finnes en fantastisk serie biler som tilhører Toyota (kanskje bortsett fra den nye Supraen). Det er vel dette som gjør at jeg elsker bilprodusenten :D