angrykid skrev:Ønsker deg lykke på veien, og retter ett litt kritisk blikk mot målet ditt 
Om du skal klare 100 000 på ett år, må du i utgangspunktet ta høyde for at du må spare inn ca 8000 pr mnd. Nå vet ikke jeg hva lærlingelønn er på nå til dags, men jeg tjener selv 17 000 netto pr mnd, og har 12 000 i faste utgifter pr mnd, dette iberegnet lån på bil samt studielån og div andre ting 
Jeg vil tro at du ikke har noe lån, siden du har gått praktisk relatert skole der du trenger lærlingetid. I min tid var lærlingelønna på hele 5000 pr mnd, så jeg ville nok aldri klart det du prøver på 
Men jeg håper du klarer det, for det motbeviser bare det jeg selv har sagt og gjort opp igjennom min tid som arbeider..
viljestyrke er alt som skal til.. 
Lykke til.
/sture
Jeg har minimale utgifter (ingen lån). Rundt regna så trenger jeg ikke mer enn maks 2000,- i mnd. Detta dekker da bensin, billig mat på jobben og tlf regninga.
Hvis jeg skulle ha reine 7,5 timers dager i hele 2005 så vil jeg komme til å tjene 182.250 brutto. Og med en skatt på 36% (syns det er litt mye å lønna mi kanskje

)blir det 116.640 netto og skulle jeg da ha utgifter på 2000,- i mnd (-24.000,-), sitter jeg da igjen med 92.640,-.
Så kan vi begynne å plusse litt igjen! Får mellom 12-13.000,- i feriepenger, men la oss si 12. Da er jeg faktisk oppe i 104.640,-. Også får jeg igjen noen kroner på skatten.
Å som jeg nevnte blir detta tall med reine 7,5timers dager! Å et år uten overtid eller ekstra timer er nesten umulig!
Har heller INGEN planer om ferie. Veit jeg klarer meg fint uten. De feriedagene jeg har hatt i år er bare ligge-på-sofa`n-og-se-på-tv-dager.
Moro å se at det faktisk var litt interesse da! Takker for all støtte så langt