TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva skjer nÃ¥r man bomgirer fullstendig? :)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#78287  av sleeper

går helt fint ann og bomgire fra 3 til 2 gir... har gjort det samme selv... med dan gamle celica`n min (st162) tømte 3 gire og skulle begyne på 4 men der kom plutselig 2 gir iveien... :? :?
hjula blokka ikke men jeg bunna turtelleren (9000rpm), fikk trykkt inn clutchen veldig fort så motoren var like fin etterpå... men det rare var at etter det så hadde jeg 1-2cm dødgang i alle pedalene (skjønner ikke hva som gjorde dette ?)

hadde ingen problemer med bilen utenom dette med pedalene da...!?

#78345  av bose

tenk så mye greiere det hadde vært å bare tråkke på clutchen istede for å årne og styre så inmari :roll:

#78356  av sindrejl

går an om man hadde hatt bakhjulstrekk, men med fwd og bomgir driter du deg bare. men dette er snakk om 16åringer som stikker av med en integra og totalvraker den :P

#78357  av spkstrp

er det der en integra? fristet ikke for å si det sånn

#78361  av maxgets

kennethx skrev:
Gjertsen skrev:Noe jeg ikke skjønner med dette her. Åssen i huleste går det ann å kjøre AV veien pga man girer ned?
Hallo. noe sier jo seg selv at den gutten aldri skulle hatt lappen.
Hadde det vært snø og RWD kunne jeg skjønt det om han hadde HØYT turtall. vet ikke jeg om det er FWD,RWD eller 4wd på den bilen da.
Dust er vel rette ordet å si ang han der.
Tja, dersom han har max turtall i 3. gir, skal gire til 4. gir, og av en eller annen uforklarlig årsak ligger den i 2. gir og smeller ut clutchen, så er jeg rimelig sikker på at drivhjulene vil skrense, ABS hjelper jo fint lite for å redde denne stakkars amerikaneren da, som "mister" styringen dersom det er en FWD....

Men, jeg gjentar......

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOB! :D
Eller att det er Rwd og han fikk en fin sladd.. 3 gir kan du jo komme opp i ganske høy fart på de fleste biler.. og låser du da bakhjulene er det fort gjort å få en helvetes sladd....

#78379  av sindrejl

spkstrp skrev:er det der en integra? fristet ikke for å si det sånn
synes jeg husker det var det når jeg så hele greia engang.. men mulig det er som sagt feil film :)

#78410  av Goose

er ikke det man kalller Shift Lock? :wink:

#78440  av GT4 CS

Ifølge peugot har jeg hatt 18500rpm i en peugot partner :oops: Ikke noe party triks og bomgire med diesel bil iallefall. Det hagglet deler. Min første bomgiring førte til kondemnering av bil som ikke var innkjørt. Og det værste var det at jeg hadde sagt til sjefen at den bilen ikke skulle bli innkjørt engang, da jeg heller ville ha ford fiesta. Fikk aldri mere peugot jeg 8)
Aldri bomgiret siden :P

#78454  av sleeper

18500rpm er ganske mye.... trur ikke det er mange biler som tåler den trøkken...

#78461  av spkstrp

sindrejl skrev:
spkstrp skrev:er det der en integra? fristet ikke for å si det sånn
synes jeg husker det var det når jeg så hele greia engang.. men mulig det er som sagt feil film :)
Mulig det er en gammel integra eller noe, er ikke noe honda phreak.. minner meg om en gammel eclipse (bare familiebil) :)

#78466  av sindrejl

GT4 CS skrev:Ifølge peugot har jeg hatt 18500rpm i en peugot partner :oops: Ikke noe party triks og bomgire med diesel bil iallefall. Det hagglet deler. Min første bomgiring førte til kondemnering av bil som ikke var innkjørt. Og det værste var det at jeg hadde sagt til sjefen at den bilen ikke skulle bli innkjørt engang, da jeg heller ville ha ford fiesta. Fikk aldri mere peugot jeg 8)
Aldri bomgiret siden :P
javel? utrolig... sperrer funket ikke helt bra da mao ;)

#78475  av tbergstad

Dette er ingen intergra!

#78482  av GT4 CS

Den havnet i 2 gir når den skulle i 4gir. Hadde ca 125kmt da den gikk i 2 gir, og den gjør maks 62kmt på 2 gir i partner ved ca 5000rpm. De sendte et brev til jobben min med forklaring på hvordan det ble skader på bilen for noen og 90000kr. Trur aldri jeg har vært så flau noen gang før. Merklig nokk satt topp pakninga skutt inn i lydmatta til torpedoveggen og motoren gikk rundt på starteren. Men toppen var gåen og blokka sprekt. SHIT HAPPENS , mange år siden nå.

#78507  av spkstrp

skitt, ganske utrolig at noe sånt i det hele tatt er mulig spørr du meg... men tror jeg klarte å presse den over rødstreken engang.. peugot :roll: husker når posten fikk partnerene sine.. liker dem ikke noe serlig, ikke renault cango heller for den saks skyld...

#78508  av spkstrp

tbergstad skrev:Dette er ingen intergra!
ka det e for nokka? så ut som noe som er spikret i hop for det amerikanske markedet...