Side 2 av 3
Legg innLagt inn:13 mar 2003 22:54
av jan-erik

De ringte fra Be4you i dag og fortalte at EBC Greenstuff bremseklossene hadde kommet. Skal inn til dem kanskje på lørdag å få byttet ut luftfilter satsen med noe som puster litt bedre. De brukte RAMAIR filtre, visstnok samme merke som Petter Solberg, om det har noen betydning da. Gleder meg til å se og høre resultatet

Legg innLagt inn:14 mar 2003 09:48
av CelicaTurbo
Høres ut som bra service fra be4you det da, at det ikke var du som måtte ringe for å høre om delene var kommet.. Ramair er et velkjent filter men ikke så mye brukt på MR2, men jeg har ikke hørt noenting negativt om det så det er sikkert flott.. er det konefilter eller innsatsfilter du får?

Legg innLagt inn:14 mar 2003 20:16
av jan-erik
CelicaTurbo skrev:Høres ut som bra service fra be4you det da, at det ikke var du som måtte ringe for å høre om delene var kommet.. Ramair er et velkjent filter men ikke så mye brukt på MR2, men jeg har ikke hørt noenting negativt om det så det er sikkert flott.. er det konefilter eller innsatsfilter du får? 
Ja er bra fornøyd med service så langt, gjenstår å se hvordan montering går. Det er et konefilter ja. Bytter ut filterboksen. Er litt usikker på hvordan det løser, men har sett bilder av en annen MK3 med Blitz Induction Kit. Akkurat ferdig med vask av bilen nå, må jo se bra ut når hun skal få en oppgradering! Frister å ta av hardtoppen nå, men får vel vente litt. Syns faktisk bilen er penest med hardtop på jeg. Rapport kommer når jeg får satt det på i morgen.
Legg innLagt inn:15 mar 2003 14:31
av jan-erik

Det ble ikke noe induction kit på meg i dag likevel. Gikk ikke ann å sette på konefilter uten å måtte ødelegge det orginaleluftfilter inntaket. Sitter noe elektronikk der som det nok er en fordel å ha.
Men bestilte et HKS induction kit i stedet til ca. 2500,-. De var skikkelig hjelpsomme der, så det endte også med at jeg bestilte et Eibach senkesett til bilen også med montering. De tok 400,- timen, og det er vel ikke så ille tror jeg. Så må nok smøre meg med litt tålmodighet, men ser iallfall ut til at alt blir klart før banekjøringa begynner.
Fikk meg likevel en fin kjøretur i det fine været her på østlandet. Dro også ut til Kollevold Rallyimport på Liertoppen for å se på priser på hjelmer. De kunne skaffe en halvhjelm fra OMP til 950,- som var "British crash tested", men ikke FIA internasjonalt godkjent. Noen andre som eventuelt vet om hjelmer som er å anbefale?
Legg innLagt inn:15 mar 2003 19:40
av CelicaTurbo
vel, du får nå uansett til en løsning på filter da

Legg innLagt inn:15 mar 2003 22:57
av Goose
Hvordan blir da luftfilter løsningen din? Skal du beholde orginal luft boks?
Legg innLagt inn:16 mar 2003 00:25
av jan-erik
Goose skrev:Hvordan blir da luftfilter løsningen din? Skal du beholde orginal luft boks?
Var kanskje litt uklar ja. Tar ut den gamle luftfilter boksen slik at jeg kan putte denne tilbake igjen om jeg skulle selge bilen og kjøper vil ha den orginal. Men blir et induction kit som erstatter orginal luftfilterboks ja. Men sjekket litt på web-en til HKS (
http://www.hkseurope.com) og så at kit-et til min fortsatt ikke var klar for salg. Mulig jeg må gå for Blitz sin løsning, virker som om de er den eneste som har laget til MK3. Er alt for lite tilgjengelige tuningdeler til MK3 enda!

Eller, det finnes jo mye ekstremt, men blir jo fort dyrt. Har mens jeg har surfet litt rundt funnet både turbo kit og lystgass kit. Frister mest med et 50HK lystgass kit.
Skulle nok ha hatt meg en MK2 da tilgjengeligheten på modifikasjoner ser ut til å være betraktelig bedre, men klart da hadde jeg ikke fått helt åpen bil som var et av kravene. Hadde fristet med en MK2 Turbo, samt med litt styling. Mye spennende det mange av dere gjør med bilene deres! Ellers så får jeg vel spare litt til å heller kjøpe meg en Supra!

Legg innLagt inn:16 mar 2003 00:39
av Goose
vi har like motorer i bilene så jeg kan sjekke hos trimings gutt i usa om dem har sett noen luft insug kit som dem kan sente over atlanteren...

Legg innLagt inn:16 mar 2003 00:49
av jan-erik
Goose skrev:vi har like motorer i bilene så jeg kan sjekke hos trimings gutt i usa om dem har sett noen luft insug kit som dem kan sente over atlanteren... 
Sikker på det? Min heter 1ZZ-FE. Mener å ha lest at det er 2ZZ-GE som sitter i Celica (
http://www.angelfire.com/space/mr-s/engineswappage.html). Ellers takk for initiativet!
Legg innLagt inn:16 mar 2003 01:04
av Goose
hvis du lager bilder av motorrommet, motoren og luft insuget så kan jeg fortelle deg om det er foskjell der...
det at motorene heter noe annet kan skyldes antagelig pla at ditt er midtmontert og har antagelig andre motorfester og ting går forskjellige viene i forhld til celica...
jeg skulle kjøpe en kaldt luft insug tilcelican min (vvt-i) så spørte jeg en i butikken i usa om kitet for (vvtl-i) motor vil passe. han sa nei, men dem passer faktisk hvis du ikke velger å bruke medfølgende slange tilkobling men kobler på orginal slangefeste...
jeg må se det for fult før jeg gir meg!!!
Legg innLagt inn:16 mar 2003 14:17
av MR2turbo
Sjekket litt, og ser at Apex'i har powerintake til mr-s ..
Legg innLagt inn:17 mar 2003 13:03
av jan-erik
MR2turbo skrev:Sjekket litt, og ser at Apex'i har powerintake til mr-s ..
Jepp. Iallfall japansk utgave. Har bestilt dette i stedet nå. Apexi ser også ut til å få veldig gode omtaler både i tester, samt de som har installert det.
Legg innLagt inn:17 mar 2003 17:51
av chris
Vanskelig å se kanskje, men sånn ble det etter montering hos meg. Sårri for vanndråpene, men hadde nettopp vaska bil
Skal forresten få lakkert de stabiliseringsstagene, er kommet rust og dritt. Rødt er vel fett?

Legg innLagt inn:17 mar 2003 18:52
av Erlend
Rødt blir bra! Vet ikke hvordan det hadde sett med røde bremsekalipere inntil blåfargen din derimot, men det hadde vært kult å lakkere dem også. Hvis du ikke allerede har gjort det

Sølv går jo an...
Legg innLagt inn:17 mar 2003 20:19
av chris
Hehe, jeg har ikke gjort det ennå nei. Hmm.. Lurer på om røde bremsekalipere hadde blitt bra. Jeg vet ikke. Det er jo en blå-grønn, turkis-kinda farge. Men skal ha røde stag, tar både foran og bak. Trenger vel ikke stort annet enn noe vanlig spray-lakk..?