Side 2 av 2
Legg innLagt inn:12 des 2004 15:04
av GT4 CS
Er ikke direkte skadelig med for kald plugg, du vil kansje ikke få like jevn tenning på lave turtall. Ja få sjekket opp om du har riktige tennpluggkabler osv

Legg innLagt inn:12 des 2004 15:33
av Eirik
Hm i følge denne siden bør jeg nesten ha IQ24. Litt kjipt å kjøpe feil tennplugger med tanke på at de er så dyre.
Legg innLagt inn:12 des 2004 15:51
av GT4 CS
Om du har nr til orginal plugger, så få tak i noen som er 1 grad kaldere, kansje du bør ha litt mindre elektrode avstand og. Burde ikke være noe problem og skaffe får man tro. Og hver helt sikker på at tennpluggledninger er riktige også. Ellers kan du miste masse strøm før den når tennpluggene dine
Legg innLagt inn:12 des 2004 16:22
av Eirik
De kablene jeg kjøpte skal ha minimal med motstand så det burde ikke være problemet. Muligheten er jo at jeg hadde veldig dårlige kabler sist med høy motstand så de klarte å kjøre så varme plugger men nå når jeg får mindre motstand blir det feil. Ser på denne siden
http://www.4agtoys.com/4agtoyswebsite_002.htm at jeg bør har IQ 22 eller IQ 24. Har mest tro på at jeg trenger IQ 24 siden jeg har bedre tenning enn orginalt og en pulley som gir 10 psi mer. Og at motoren jeg har i forskjell til den orginale 4agzen i AW 11 har ca 20 til 25 Hk mer. Noen som er enig at jeg bør gå for IQ 24?
Legg innLagt inn:12 des 2004 17:39
av GT4 CS
Hvor mye ladetrykk kjører du med da? Om du ikke lader mer en 12psi ville jeg valgt IQ22 pluggene, er du nærmere 12psi++ gå for IQ24 pluggene. Lønner seg og ha en tennplugg som er så optimal for motorens oppsett som mulig.
Legg innLagt inn:13 des 2004 03:53
av Eirik
sendte mail med en kar som skulle ha peiling om hele oppsettet mitt og han anbefalte IQ 24 med .032 gap og skulle vist funke perfekt med gze. Får vel kjøre meg en tur til toyota i morgen da å høre om de kan skaffe det billigere enn cd cardic

Legg innLagt inn:13 des 2004 23:39
av Eirik
jepp da er plugger bestilt. Blir artig å se nå når jeg får dem innen 2 dager regner jeg med
Legg innLagt inn:14 des 2004 20:51
av Eirik
fikk pluggene i dag

den gikk mye renere nå og merket det faktisk godt på akselerasjonen. fikk ikke problmet heller enda. men kjørte ikke lange turen. får se utover uken da;)
Legg innLagt inn:15 des 2004 00:15
av Eirik
og slik så de gamle pluggene ut. ikke rart det ikke funket

Legg innLagt inn:15 des 2004 02:43
av Eirik
noen som har lyst å kjøpe en uke gamle plugger? BCPR6E-11 0.044" gap for disse bilene
http://www.sparkplugs.com/results_fitme ... CPR6E%2D11 
Legg innLagt inn:15 des 2004 06:12
av GT4 CS
Har vært noe varm den pluggen din.
Legg innLagt inn:05 jan 2005 15:04
av Eirik
glemte å la dere høre hvordan det gikk men det var noe så enkelt som tennplugg kablene

Bilen er fortsatt til salgs

Legg innLagt inn:05 jan 2005 21:14
av lexusmann
Etter alt dette snakket om tennplugger, kom jeg til å tenke på om jeg har riktig temp. på mine. Kjøpte dem hos TRS i Hauge i Dalane. De heter 4XIK22, men jeg aner ikke om de er riktig/bra for min kompressormotor. Sa jo seff at jeg hadde kompressor, da....
Er det noen som har et tips?
Legg innLagt inn:05 jan 2005 23:00
av Eirik
bare se på dem det da

sotete = for kald
hvit = for varm