Side 2 av 2
Legg innLagt inn:22 nov 2004 01:47
av FireWalk
Siden vi snakker om dette med å krasje. Jeg tror en MR2 tåler en god del juling. Man skulle egentlig ikke tro det, men det kan jo virke som om de er mer solid enn de ser ut som. Jeg krasjet jo i fjellveggen. Farten er jeg usikker på, men mellom 100 og 120 var det nok..
Her er noen bilder av hvordan den så ut etterpå:
som dere kan se er kupeen helt intakt. Jeg har vært med på krasj i mye lavere hastigheter før og blitt skadet. Denne gangen gikk jeg ut av bilen uten andre skader enn litt smerter i bryst og rygg (som jo er forstålig).
Legg innLagt inn:22 nov 2004 02:16
av Erlend
Å fy feite! Det var vonde bilder! Auauau..kjente de langt inn i hjerterota

Legg innLagt inn:22 nov 2004 08:09
av jumbo
Tor skrev:Vist noen av dere krasjer med en 240 er dere STEIN døde. De er knallharde. Er ikke uten grunn at Volvo er meget kollisjonssikker biler.
Er ingen tvil om at Volvoer er steinharde og stort sett vraker alt annet før de får mer enn en ripe selv. Men dette er slettes ikke udelt positivt. Ville ikke overraske meg om Volvo ligger høyt på statistikken over slengskader og lignende, ettersom selv det minste sammenstøt betyr rimelig røff behandling av føreren. Deformasjonssoner er en selvfølge i nyere biler, ikke uten grunn.
Firewalk: AU! Bra det gikk greit med deg da.
Legg innLagt inn:22 nov 2004 08:31
av kennethx
På Volvo s60 henger motoren på elektroniske motorfester, som vil utløses i et kraftig sammenstøt. På en måte slik airbag virker. Motoren vil da falle i bakken, og dette har gitt plass til ytterligere kompresjonssoner.
Legg innLagt inn:22 nov 2004 08:49
av jumbo
Yup. de utvikler seg jo de og
Volvo er knallbiler det, bare synd de ligger så grisehøyt priset.
Legg innLagt inn:15 sep 2005 11:06
av spkstrp
Nye mr2 er faktisk også konstruert for at motoren faller i bakken og ikke inn i kupeen ved påkjørsel bakfra. vEt ikke hvordan det er med de gamle mr2nene

Legg innLagt inn:15 sep 2005 11:35
av Kaizern
Du sendte ikke forespørsel til felgservice ang retting av felg?

Legg innLagt inn:15 sep 2005 14:49
av TheStig
Legg innLagt inn:15 sep 2005 15:14
av spkstrp
Legg innLagt inn:18 sep 2005 00:14
av hmhaga
"Harde" biler er ikke nødvendigvis noe sikre. Poenget er at bilene skal være myke i fronten for å ta opp kollisjonskreftene, slik at kupéen ikke blir ødelagt. Da utsettes også sjåføren for mindre belastninger.
Legg innLagt inn:18 sep 2005 14:41
av sindrejl
hmhaga skrev:"Harde" biler er ikke nødvendigvis noe sikre. Poenget er at bilene skal være myke i fronten for å ta opp kollisjonskreftene, slik at kupéen ikke blir ødelagt. Da utsettes også sjåføren for mindre belastninger.
var det jeg prøvde å si for et år siden men det var visst "årets uttalelse" og teit sagt av meg..

Legg innLagt inn:18 sep 2005 14:48
av Andreazz
sindrejl skrev:hmhaga skrev:"Harde" biler er ikke nødvendigvis noe sikre. Poenget er at bilene skal være myke i fronten for å ta opp kollisjonskreftene, slik at kupéen ikke blir ødelagt. Da utsettes også sjåføren for mindre belastninger.
var det jeg prøvde å si for et år siden men det var visst "årets uttalelse" og teit sagt av meg.. 
Poenget hvar at Volvo 240 ikke er en "hard" bil sånn sett, den har kræsjsoner..
Legg innLagt inn:18 sep 2005 14:54
av sleeper
kennethx skrev:På Volvo s60 henger motoren på elektroniske motorfester, som vil utløses i et kraftig sammenstøt. På en måte slik airbag virker. Motoren vil da falle i bakken, og dette har gitt plass til ytterligere kompresjonssoner.
hm... kjekt ved motorbytte da!

bare og sette spenning på festene!
Legg innLagt inn:18 sep 2005 16:37
av angrykid
skjønner dog ikke helt vitsen med å ta opp ett år gamle poster?
Legg innLagt inn:18 sep 2005 17:25
av Andreazz
Tror det skjedde helt tilfeldig da denne posten ble linket til i en nylig postet tråd om vraking av biler..
