TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skader etter kræsj i 30-40km/t

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#72464  av FireWalk

Siden vi snakker om dette med å krasje. Jeg tror en MR2 tåler en god del juling. Man skulle egentlig ikke tro det, men det kan jo virke som om de er mer solid enn de ser ut som. Jeg krasjet jo i fjellveggen. Farten er jeg usikker på, men mellom 100 og 120 var det nok..

Her er noen bilder av hvordan den så ut etterpå:

som dere kan se er kupeen helt intakt. Jeg har vært med på krasj i mye lavere hastigheter før og blitt skadet. Denne gangen gikk jeg ut av bilen uten andre skader enn litt smerter i bryst og rygg (som jo er forstålig).
Vedlegg
P1010029.jpg
P1010029.jpg (45.58 kiB) Vist 231 ganger
P1010036.JPG
P1010036.JPG (92.2 kiB) Vist 233 ganger
P1010033.jpg
P1010033.jpg (73.71 kiB) Vist 231 ganger
P1010023.jpg
P1010023.jpg (48.13 kiB) Vist 232 ganger

#72470  av Erlend

Ã… fy feite! Det var vonde bilder! Auauau..kjente de langt inn i hjerterota :shock:

#72487  av jumbo

Tor skrev:Vist noen av dere krasjer med en 240 er dere STEIN døde. De er knallharde. Er ikke uten grunn at Volvo er meget kollisjonssikker biler.
Er ingen tvil om at Volvoer er steinharde og stort sett vraker alt annet før de får mer enn en ripe selv. Men dette er slettes ikke udelt positivt. Ville ikke overraske meg om Volvo ligger høyt på statistikken over slengskader og lignende, ettersom selv det minste sammenstøt betyr rimelig røff behandling av føreren. Deformasjonssoner er en selvfølge i nyere biler, ikke uten grunn.

Firewalk: AU! Bra det gikk greit med deg da.

#72489  av kennethx

På Volvo s60 henger motoren på elektroniske motorfester, som vil utløses i et kraftig sammenstøt. På en måte slik airbag virker. Motoren vil da falle i bakken, og dette har gitt plass til ytterligere kompresjonssoner.

#72490  av jumbo

Yup. de utvikler seg jo de og :)

Volvo er knallbiler det, bare synd de ligger så grisehøyt priset.

#131473  av spkstrp

Nye mr2 er faktisk også konstruert for at motoren faller i bakken og ikke inn i kupeen ved påkjørsel bakfra. vEt ikke hvordan det er med de gamle mr2nene ;)

#131477  av Kaizern

Du sendte ikke forespørsel til felgservice ang retting av felg? :lol:

#131498  av TheStig

sindrejl skrev:spør hvem som fikk vondest av sjåførene.. er nok volvo det ;) Tipper volvo ligger og koser seg høyest på whiplash toppen gitt :D Grunnen til at bilen din er så smadret er nettop fordi at du som sjåfør ikke skal få støyten. Hos volvoer er det sjåføren som får støyten og bilen tåler alt.. men nå var jo dette også en forholdsvis STOR bil da så ;)

Bra det ikke gikk værre og at det var hans feil ;)
Hva i alle dager.. Hehe, dette må være årets uttalelse.. Hvis jeg skulle krasjet i en nybil hadde jeg faktisk valgt volvo foran Mercedes. Ingen bil i verden tar så godt vare på sjåføren som volvoer, og iallefall den hypermoderne og påkostete XC70 versjonen. Tror du må skille litt mellom volvo 240 og XC70, selv om 240 også var verdns tryggeste bil å sitte i på sin tid... Smoke weed every day :evil:

#131504  av spkstrp

TheStig skrev:
sindrejl skrev:spør hvem som fikk vondest av sjåførene.. er nok volvo det ;) Tipper volvo ligger og koser seg høyest på whiplash toppen gitt :D Grunnen til at bilen din er så smadret er nettop fordi at du som sjåfør ikke skal få støyten. Hos volvoer er det sjåføren som får støyten og bilen tåler alt.. men nå var jo dette også en forholdsvis STOR bil da så ;)

Bra det ikke gikk værre og at det var hans feil ;)
Hva i alle dager.. Hehe, dette må være årets uttalelse.. Hvis jeg skulle krasjet i en nybil hadde jeg faktisk valgt volvo foran Mercedes. Ingen bil i verden tar så godt vare på sjåføren som volvoer, og iallefall den hypermoderne og påkostete XC70 versjonen. Tror du må skille litt mellom volvo 240 og XC70, selv om 240 også var verdns tryggeste bil å sitte i på sin tid... Smoke weed every day :evil:
fjorårets kanskje ;) hehe

#131943  av hmhaga

"Harde" biler er ikke nødvendigvis noe sikre. Poenget er at bilene skal være myke i fronten for å ta opp kollisjonskreftene, slik at kupéen ikke blir ødelagt. Da utsettes også sjåføren for mindre belastninger.

#132010  av sindrejl

hmhaga skrev:"Harde" biler er ikke nødvendigvis noe sikre. Poenget er at bilene skal være myke i fronten for å ta opp kollisjonskreftene, slik at kupéen ikke blir ødelagt. Da utsettes også sjåføren for mindre belastninger.
var det jeg prøvde å si for et år siden men det var visst "årets uttalelse" og teit sagt av meg.. :roll:

#132012  av Andreazz

sindrejl skrev:
hmhaga skrev:"Harde" biler er ikke nødvendigvis noe sikre. Poenget er at bilene skal være myke i fronten for å ta opp kollisjonskreftene, slik at kupéen ikke blir ødelagt. Da utsettes også sjåføren for mindre belastninger.
var det jeg prøvde å si for et år siden men det var visst "årets uttalelse" og teit sagt av meg.. :roll:
Poenget hvar at Volvo 240 ikke er en "hard" bil sånn sett, den har kræsjsoner..

#132013  av sleeper

kennethx skrev:På Volvo s60 henger motoren på elektroniske motorfester, som vil utløses i et kraftig sammenstøt. På en måte slik airbag virker. Motoren vil da falle i bakken, og dette har gitt plass til ytterligere kompresjonssoner.
hm... kjekt ved motorbytte da! :D bare og sette spenning på festene!

#132024  av angrykid

skjønner dog ikke helt vitsen med å ta opp ett år gamle poster?

#132036  av Andreazz

Tror det skjedde helt tilfeldig da denne posten ble linket til i en nylig postet tråd om vraking av biler.. :wink: