TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor ofte blir dere stoppet av onkel politi?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#67876  av chris

Spørs hva man definerer som "stoppet" da.. blir jo av og til vinket inn til promillekontroller og sånt no.. men når jeg tenker "bli stoppet av purken", så tenker jeg som oftest fartskontroll eller pga andre regler man evt måtte ha brutt.

Jeg ble huka i radar for noen år tilbake, 100 i 90-sonen.. slå den.. jeg lo bare av han purken jeg, og fortalte hvor latterlig det var, og han ble surere og surere. men men.. han som kom like etterpå (som jeg hadde kjørt forbi), han kjørte i 60 i 90 sonen med 2 mil kø bak seg.. han ble IKKE stoppa.
For et par år siden ble jeg også huka i laser, 83 i 50-sonen.. 6 måneder uten lappen og 7500 i bot. Da også var han purkfaen dritsint. Men jeg kjørte vel like mye bil uten lappen som jeg gjorde med lappen, var bota som svei mest :P
I januar i fjor blåste jeg og han jeg kappkjørte med, en mazda mx6, forbi sivilpurken i 220+, og sindre kom bak i 170. Han i Mazdan ble stoppa, jeg stakk av. To måneder senere ble jeg stoppa etter å ha blitt hekta i laser igjen. hadde vel ca 90 på nåla i 70 sone, riktignok i forbikjøring. Men mellom laser og innsamlingspunktet snudde jeg, og logisk nok kom de etter, stoppa meg, og lurte på hva i helv... jeg holdt på med.. Sa jeg hadde glemt noe hjemme. Ble litt styr, siden det var samme purkfolka som jeg kjørte forbi to måneder tidligere i 220+, men uten beviser kom de ikke langt. Og de glemte det faktum at jeg kjørte for fort i laseren, så jeg fikk kjøre videre. De lurte på om jeg hadde "foretatt vesentlig ytelsesøkning i motoren" også :D :D

#68006  av GT4 CS

Har kommet ut av tellinga på hvor mange ganger jeg har blitt stoppet. Fra jeg var 18 til jeg ble 20 kjørte jeg som en idiot, kun advarsler der, fått et forenklet forelegg for og kjøre litt for fort, i celican har jeg kunn blitt stoppet en gang selv om jeg cruser mye i helgene. Men det kan ha noe med at jeg kjører pent der man skal det :D Da jeg ble stoppet i celican var det kun rutine, og trur du ikke dama var søt og da. Ble jo helt rar og måtte justere rattet i øverste posisjon for og kunne kjøre videre uten rattlås.

#68029  av Tor

Kjørte moped i 2 år og ble stoppen 6 ganger, Med bil har jeg blitt stoppet 1 gang i beltekontroll :)

#68068  av spkstrp

McHowie skrev:Har hatt lappen i 7 år.. og aldri blitt stoppet.. Satser på 7 nye år uten stopp :D
Hehe.. tørr jeg påstå at det er rein flaks? :D
 #68086  av Maverick

3 ganger på 5 år her. 1 fartsbot som resultat .. Har egentlig vært heldig sånn sett :)

#68099  av GT4 CS

Folk er heldige/flinke. For de som bor i nærheten av sørumsand vet at mr svein engen er skummel. Fikk advarsler i hue og rævva, aldri bot da han selv aldri så meg gjøre noe direkte ulovlig, merklig kar. Børning og høy musikk er obligatorisk på landet. Men iallefall det jeg ville fram til ang engen er at han har hukommelse. 3 år etter at jeg bestemte meg for og bli snill gutt finner jeg tilfeldigvis en bil som er parkert i grøfta, mellom og inni noen busker, midt på natta og dette, så ringer til kammeret. De kommer jo kjempefort. Og gjett hvem som velter ut av purkebilen med sin lille mage :D Svein engen det, kjenner meg faktisk igjen selv om jeg hadde forandret meg stort utseende messig. Spørr brysk flere ganger om det er jeg som har kjørt av. Blir litt forbannet da jeg høflig prøver og forklare han at det har jeg ikke. For bilen min står parkert på veien og jeg hadde aldri sett den bilen i grøfta før. Han gir seg ikke med meg og jeg tenner på alle 12plugga så det var antydninger til stikkflammer i tarmkanalen min. Sa høflig at nå skal jeg ta og rulle deg rundt på jordet som en høyball om han ikke kan skjerpe seg. Da ble det slutt på peset. Idiotisk og være slik av snuten i sørum.

#68153  av McHowie

spkstrp skrev:
McHowie skrev:Har hatt lappen i 7 år.. og aldri blitt stoppet.. Satser på 7 nye år uten stopp :D
Hehe.. tørr jeg påstå at det er rein flaks? :D
Trur du har riktig der :D Ihvertfall sånn som jeg kjører :lol:

#68171  av Jarl

1 x promillekontroll før lappen (lærekjøring)
1 promille, 1 teknisk-kontroll og 1 fartskontroll = -1500,- :roll:
Dette er etter ca. 4 måneder med lappen...

#68173  av Erlend

Har hatt lappen i 5 år og blitt stoppet i omtrent 6 kontroller; 3 promillekontroller, 2 beltekontroller og en fartskontroll. Synes det er litt lite jeg egentlig :) Men klager ikke...

#68193  av vegar85

har blitt stoppet 3 ganger på litt over 1 år.

#68465  av doffy

blitt stoppet 1 gang pga tussakjøring i løpet av et år :oops:
Ellers ca 2 millioner ganger i promillekontroll der det blir grønt hver eneste gang :D

#68471  av jumbo

Leste/hørte mylig en artikkel om at vi har akkurat like mye/mer grisekjøring i landet enn før, til tross for at prisene har vært skrudd hardt opp de siste årene. Vi er nå helt på toppen i europa (og antakelig verden) når det gjelder nivå på bøter og forelegg for trafikkforseelser.

Cluet er at det folk vektlegger og som er mye mer avgjørnde, er faren for å bli tatt. Og den er fremdeles (kanskje enda mer enn før) fryktelig liten.

Synes denne påstanden stemmer veldig godt med mine egne inntrykk hvertfall. Jeg kjører definitivt ikke roligere enn før pga av at foreleggene er blitt dyrere. Med ett forelegg på 10 år, om det forelegget er på 4 eller 5 tusen bryr meg jo midt på ryggen, selv om det er en del penger. Forskjellen endrer ikke kjøremøsntret mitt, og det gjelder nok de fleste av oss.

Hvis man derimot vet at sjansen for å bli tatt på en gitt strekning er 10% eller mer, ville det nok hatt en helt annen effekt. Takk og pris at det ikke er ressurser nok til å holde effektive kontroller i dette forskrudde landet. :D

#68484  av Lady_in_MR2

Har hatt lappen i 3 aar dette er resultatet:
Fartskontroll:
1 gang:1500 i bot
2.gang: 2500 i bot

Sivilpurk:
1.3000 i bot ( for a suse forbi han og ta noen flere ulovlige forbikjoringer og ligge irundt 110 i 80n)Han tok heldigvist bare bot for EN ting...

Fotoboks:
Susa forbi to mopeder over sperrelinja og OBS der var det en fotoboks gitt, tror d ble et kult bilde. Med to smagutter med forskremt uttrykk i trynet og en halv MR2 i motsatt kjorebane.
Har ventet 1 ar pa bot,men d er synd at den aldri kommer,skal jeg ringe og etterlyse den???? :D

Beltekontroll:
1.jeg tok bare smooth pa meg sikkerhetsbeltet(som aldri ellers er i bruk) da jeg fikk ensa politiet som vinka meg inn og da sparte jeg de penga iallefall...

#68487  av kennethx

Lady_in_MR2 skrev:Sivilpurk:
1.3000 i bot ( for a suse forbi han og ta noen flere ulovlige forbikjoringer og ligge irundt 110 i 80n)Han tok heldigvist bare bot for EN ting...
Var mye dådyrøyne ute å gikk der då? :shock:

#68488  av kennethx

Har blitt målt i gjennomsnitt 119.5km/t i 90 sonen...ble saftige 4000 der...

Ellers har jeg blitt stoppet i en masse forskjellig ufarlige ting, som promillekontroll (jeg drikker jo ikke, like morsomt hver gang), teknisk kontroll (av en eller annen grunn skjer det alltid rett etter jeg har vært på EU), rutinemessig vognkort og førerkort kontroll (alvorlig talt, hva er poenget med disse kontrollene da?)

Ellers har jeg blitt stoppet og fått advarsel en gang...drev å snurra litt donuts, hadde heldigvis rettet opp og lå bare litt bredt i utgangen når onkel blå kom trillende forbi...så jeg kjørte rolig mot dem og videre, men de snudde og kom etter....det stinket svid gummi lang vei når han kom frem til bilen min....han var grei og lot det gå med en advarsel....

En gang blinket det i grillen på en sivil bil, som fulgte etter meg etter at den observerte noe litt på kanten kjøring...jeg oppfattet det som en advarsel....