Side 2 av 3

Legg innLagt inn:31 jan 2003 23:00
av Erlend
Jeg har bare lest artikler om NSXen som lovpriser den totalt, og folk som prøver å forbedre den vet ikke hva de skal gjøre, fordi den er en så perfekt sportsbil visstnok. Særlig motoren er skikkelig *sweet* med kombinasjonen av turtall som bare går og går (ikke så høyt som S2000, men likevel), og VTEC.
Hadde aldri sagt nei til en NSX! Forresten så synes jeg ikke at Honda har så ille biler, liker godt S2000, NSX, Integra og CRX :)

Hos Mazda liker jeg egentlig bare RX7en, resten av bilene gir meg litt 323-følelse, som Goose sier...

Mitsubishi blir litt for upersonlig synes jeg, interiøret er altfor kjedelig, de har ingen sjel. Selv om jeg har kastet en del blikk etter 3000GTer og Evoer, samt sett på FTO i blader. Stilig bil det. Men ikke min type.

Subaru synes jeg ikke noe spesielt om, de har bare hatt Imprezaen, og selv om man må beundre det de har gjort med bare en bil, så synes jeg ikke merket tiltaler meg. Det blir på samme måte som med BMW, alle skal ha en :x

Nissan derimot, de har mye godsaker! Liker Skyline såklart, Pulsar (eller Sunny GTI her i Norge, litt for liten, men fryktelig kraftig og rask), 200SX og Silvia. Nissan har drevet på en god stund med sportsbiler, derfor har de en slags sjel som ikke Subaru har...

Ah, Toyota! Hva skal man si! Har hatt bare gode erfaringer med dette merket, alt fra driftsikkerhet, kjøreglede og sjel! Liker MR2 (turbo/supercharger), Supra, Celica GT4 (5te generasjon, er ikke så glad i Celicaene med 4 lykter foran eller de nyeste) og 2000GT!

Så da blir listen min som følger:

Supra Twinturbo :D
MR2 Turbo :twisted:
Nissan Skyline :)
Honda NSX VTEC Type R :P
Mazda RX7 8)
Celica GT4 :D
2000GT 8)
Honda S2000 VTEC Type R :)
Nissan 200SX :)
Mitsubishi FTO :wink:
Mitsubishi Lancer Evo :roll:

Legg innLagt inn:31 jan 2003 23:48
av jumbo
Erlend skrev:Jeg har bare lest artikler om NSXen som lovpriser den totalt, og folk som prøver å forbedre den vet ikke hva de skal gjøre, fordi den er en så perfekt sportsbil visstnok. Særlig motoren er skikkelig *sweet* med kombinasjonen av turtall som bare går og går (ikke så høyt som S2000, men likevel), og VTEC.
Hadde aldri sagt nei til en NSX! Forresten så synes jeg ikke at Honda har så ille biler, liker godt S2000, NSX, Integra og CRX :)
Hadde vel ikke akkurat sagt nei takk jeg heller :D

Om jeg ikke husker feil, var også BBC's test utført på noe som må være frykteliug nære å kalles våt asfalt. Tror det var snakk om morgendugg, hvertfall. Da er det ikke rart at en NSX blir banket av en langt mindre kraftig Elise...

Tror nok allikevel jeg hadde foretrukket en 2000 fremfor NSX... Men så var det meg og smak da... :P

Legg innLagt inn:01 feb 2003 01:53
av Erlend
Tja, eneste grunnen til at setter NSX over S2000 er stylinga...synes ikke S2000en er så pen som NSXen :)

.

Legg innLagt inn:01 feb 2003 12:33
av @lpher
Her er lista mi...

Supra TwinTurbo
Supra N/A
Celica GT4 (ST185/ST205)
MR2 Turbo
Toyota 2000GT
Lexus SC430

For ikke å snakke om japanerne selv som får kjøpt
Lexus GS300 originalt levert med TwinTurbo på! (supra motor) ;-)


@lpher ;-)

Legg innLagt inn:01 feb 2003 14:20
av CelicaTurbo
japsene beholder de gøyeste leketøyene for seg selv, men egentlig kan det være det samme med tanke på avgiftssystemet her til lands :?

Legg innLagt inn:01 feb 2003 14:31
av MR2turbo
Jeg kunne godt hatt alle disse bilene :) Men spesielt:
-Supra mk4tt
-Rx7

Satt og kikket litt på det.. Og med hva jeg bruker på mr2'en kunne jeg prismessig hatt en Supra tt, eller en bra RX7.. Men så var det det at når man forguder mr2 så er det litt vanskelig å bytte bil.. ;)

dten er jo MR2 en liten bil med midtmotor og f.eks. Supra en stor tung bil med masse dreimoment.. Så mr2'en passer vel egentlig best i Norge..

Legg innLagt inn:01 feb 2003 20:05
av CelicaTurbo
Supra TT passer vel ikke særlig bra til trange svingete norske veier nei :)

Legg innLagt inn:02 feb 2003 19:55
av Pål
Alle bilene som er nevnt i denne topicen er rå, men selv har jeg, i likhet med de fleste her, hjertet mitt hos Toyota. Det er dette merket jeg vil holde meg til resten av livet. Får faktisk en spesiell følelse bare jeg setter meg inn i en Corolla!

Supra er jo værstingbilen over alle, men jeg liker best MR2, nettopp fordi den har midtmontert motor og bakhjulstrekk, er VANVITTIG morsom å kjøre (NÆÆÆH?), og rett og slett har SJEL. Så her holder jeg med Erlend fullt og helt. Kunne aldri tenkt meg et annet merke.
(nå er det da mulig at jeg overtar min avdøde farfars Opel Corsa da, men dette er bare en midlertidig bil!)

MR2 FOREVER!

Legg innLagt inn:02 feb 2003 20:28
av jumbo
Pål skrev:Supra er jo værstingbilen over alle, men jeg liker best MR2, nettopp fordi den har midtmontert motor og bakhjulstrekk, er VANVITTIG morsom å kjøre (NÆÆÆH?)...
Akkurat nå fikk jeg UTROLIG lyst til å komme med en viss kommentar, men den gjetter du vel greit nok uten at jeg trenger i si noe :P :P
Pål skrev:MR2 FOREVER!


Evnt. MR2 for a very short time :shock:

Legg innLagt inn:03 feb 2003 17:43
av Erlend
Stakar... ikke mobb Pål da :wink: Lett å bli påvirket i starten! Tror jeg skal kjøpe et stort, rødt, fett klistremerke og ha på dashbordet de første ukene jeg har MR2; "Ikke over 80 km/t, Erlend!" Hehe... så kan jeg heller dra på etterhvert... Bilde

Legg innLagt inn:03 feb 2003 20:16
av jumbo
Mobbing er direkte ufint, og uten unnskyldning. Uskyldig moro, derimot, DET må være lov :D

Tviler på om ikke Pål tåler den der... Håper jeg... :roll:

Legg innLagt inn:04 feb 2003 01:34
av chris
Uskyldig morro på andres bekostning er alltid lov ;)

Har hørt mye negativt om RX7. Hyppige serviceintervaller og ustabile motorer. Masse problemer og dyrt. Om det stemmer vet jeg dog ikke, siden jeg ikke har eid en RX7 :P

Legg innLagt inn:04 feb 2003 13:46
av Erlend
Har lest en helt ny artikkel om RX7, hvor det sto at ryktene om problemene med motoren har forfulgt Mazda helt siden de begynte å lage RX-serien. Men i artikkelen forsikret de om at det bare var rykter, og at dagens RX7 er en av de mest driftssikre motorene på markedet.

Dere vet at wankelmotoren har færre bevegelige deler enn en vanlig stempelmotor? Og istedet for å gå opp og ned, dvs skifte retning, så går jo "stempelet" (i mangel av bedre ord) på en wankel bare i en retning, den roterer jevnt hele tiden...

Men hvis det først går noe, så er det ganske opp i dagen at det kommer til å bli dyrt da...

Legg innLagt inn:04 feb 2003 17:35
av CelicaTurbo
slik jeg har forstått det er det en del pakninger som har relativt korte service intervaller på de eldre wankel motorene og det er dyrt å bytte alle disse til stadighet, men problemet eksisterer vist ikke på nyere wankelmotorer men hva som menes med "nye" aner jeg ikke.. :?

Legg innLagt inn:04 feb 2003 17:37
av erling
Er ikke dyrt å fikse wankel hvis man skrur selv. Og gir man bilen regelmessige servicer, holder den like bra som en otto-motor (stempel). Jeg ser for meg at jeg kommer til å ha en wankel før eller siden. :D