TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Widebody Celica (ST182) - Observert i Trondheim

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#97776  av Paulsen86

sw20 skrev:hehe.... finnes 12 i landet meiner e på....
skulle til å kjøpe meg en noen måneder før e fant mr2en min....

e vel samme sjermer som csen tror e......
fett :P

hva med fangeren og sånn?
er det tolv i landet som er like min? 175hk, widebody og fangeren? eller tenker du bare på wide body nå?

#97778  av CelicaTurbo

Det er ikke mange av de bilene der, dvs, du har samme sideskjermer fremme og bak som Celica Turbo har, og fronten din ligner på turbomodellens men er ikke helt lik. Jeg har sett andre Celica GTi'er med samme frontfanger som din så jeg tror det er mer snakk om årsmodell enn at din er en widebody. Ellers angående motoren så har du en nyere revisjon av 3S-GE motoren enn dem som ble levert først i Celicaen så du har 175hk ja. Motoren oppleves vistnok ganske likt men din er nok litt friskere på turtall :) MR2 fra 1993 og nyere ble også levert med denne motoren.

#97829  av Paulsen86

CelicaTurbo skrev:Det er ikke mange av de bilene der, dvs, du har samme sideskjermer fremme og bak som Celica Turbo har, og fronten din ligner på turbomodellens men er ikke helt lik. Jeg har sett andre Celica GTi'er med samme frontfanger som din så jeg tror det er mer snakk om årsmodell enn at din er en widebody. Ellers angående motoren så har du en nyere revisjon av 3S-GE motoren enn dem som ble levert først i Celicaen så du har 175hk ja. Motoren oppleves vistnok ganske likt men din er nok litt friskere på turtall :) MR2 fra 1993 og nyere ble også levert med denne motoren.
kult da :P
ja, den drar litt friskere på litt turtall :P

vet dere om noen andre på forumet som har denne motoren på Celica'n sin?

#97834  av CelicaTurbo

Nei ikke i en st182 ihvertfall, men folket med neste modell Celica og to-liter har jo denne motoren da. Og Vi har vel ett medlem eller to som har denne motoren i sin MR2 tenker jeg.

#97842  av Paulsen86

ok.. så jeg har altså samme motor som i 94modellen med 2liter?

hva er forresten forskjellen på 3S-GE 2.0 og 3S-FE 2.0?
var innpå Profil og mekka no greier. så var det valg mellom motor..

#97858  av CelicaTurbo

Stemmer det ja.. og, 3S-GE og 3S-FE er i prinsippet samme motor med forskjellig topp. 3S-FE har en annen vinkel mellom ventilene, andre kamaksler og litt annet slik at motoren er laget for god kjørbarhet og mye dreiemoment på lave turtall, med dertil lite drag på høyt turtall. Det fører til at det kun har ca 115hk :) Den motoren er mer passende for familiebiler for å si det slik :)

#97882  av sw20

nei den e såg på hadde vanlig fanger -....og 156 hk....

men uaz sjelden bil....

#98192  av Paulsen86

sw20 skrev: men uaz sjelden bil....

:wink:

#98202  av Paulsen86

dere, ta en titt på celica forumet og emnet: Celica... lurer litt...

står litt mer der...

#98314  av CelicaTurbo

grunnen til at jeg misliker sterkt at folk poster samme spørsmål i flere deler av forumet men denne gangen så lot jeg det gå pga at du stilte spørsmålene i diskusjoner som allerede var igang, men det illustrerer ihvertfall hvor jevlig rot det blir med svar både her og der :roll:

#98539  av Paulsen86

ja.. for nå har jeg jo fått to HELT!! forskjellig svar på disse to postene!!!

ta en titt...

hva er riktig???

#98556  av Paulsen86

her er ett bilde av motoren:
Vedlegg
motor
motor
DSCF1102.JPG (137.98 kiB) Vist 691 ganger

#98560  av GT_rider

Du har identisk motor som meg. Og jeg har 156hk. Verken mer eller mindre. Ang rotet, så hadde nok det vært ungått viss du hadde fortsatt i den ene tråden, og ikke fortsatt i en annen parallelt med den andre viss du forstår meg.

#98587  av Paulsen86

noen som har bilde av en ST202 motor??

#98593  av Rolfis

Har et, men litt liten størrelse desverre..
Vedlegg
GTmrom2.JPG
GTmrom2.JPG (68.02 kiB) Vist 911 ganger