Side 2 av 12

Legg innLagt inn:21 jan 2003 17:27
av Christian
Yupp, verkstedet ligger bare 4km unna stripa.
2,2km rett frem som aldri er i bruk :roll:
(Passer meg bra)

Legg innLagt inn:21 jan 2003 23:54
av MR2turbo
Dagali? er ikke det en gress-bane? eller har det blitt asfalt der?

Legg innLagt inn:22 jan 2003 01:14
av jumbo
Har vært asfaltert stripe på Dagali i mange mange år. Den ble riktignok utvidet, tror det var omkring første del av 80-tallet, men jeg innbiller meg det var asfalt der før det og.

Legg innLagt inn:22 jan 2003 01:23
av MR2turbo
okey.. da tok jeg nok feil, ja :)

Legg innLagt inn:26 jan 2003 20:03
av Christian
Det har alltid vært asfalt her ja :D

Legg innLagt inn:26 jan 2003 23:30
av MR2turbo
Okey :)

Neste gang jeg blir stoppet i kontroll tror jeg at jeg skal spørre politiet om jeg kan være med de på sånn kjøretrening de har på flyplassen :mrgreen:

Legg innLagt inn:02 feb 2003 21:18
av Christian
Fikk bremsene og bensinpumpa i går, så bare fadern får den ¤#"¤&% dumperen ut av verkstedet skal det skrus litt igjen.
Skal ringe Autoconsult og høre når han har tid til oss :D

Trenger fortsatt noe å senke effekten mer med, ingen forslag?
Tenkte litt på en air/fuel kontroller, men det er mulig avgassene blir helt på trynet...Men det blir de sikkert likevel :?
På en annen side er det kanskje noe jeg burde hatt uansett, eller helst en chip...
Vil det være mulig å programmere en slik til å funke max helt til jeg aktiverer en bryter, for så å låse alt i en slags kald modus?
En Unichip eller noe?
Skal ta en god prat med ham i mårra :)

Legg innLagt inn:02 feb 2003 22:02
av jumbo
Du får holde oss oppdatert! :D

Legg innLagt inn:03 feb 2003 00:07
av CelicaTurbo
vel om du er redd for avgasser er det kanskje litt dumt å øke bensinmengden da, men det du kanskje kan gjøre for å redusere effekten er å justere tilbake tenningen litt, orginalt er den 10 grader så sett den på 5 grader eller noe? Men hvilken effekt det har på avgassene aner jeg ikke men det skal nå redusere effekten på en greiere måte enn å kjøre bilen skamfet ihvertfall.. bare vær forsiktig så du ikke avanserer tenningen for da blir motoren fort historie :)

Legg innLagt inn:03 feb 2003 00:51
av Christian
Jeg er veldig redd for avgassene, siden jeg ikke har kat, men det finner jeg jo ut tidsnok :wink:
Vet ikke om det er det smarteste å gjøre, men lurer litt på en unichip.
Har jo et lite problem med både trykk, tenning og bensin, og med en slik bør jeg jo ha det nogenlunde under kontroll?
Satser på å få klarhet i det i morgen :)

Legg innLagt inn:03 feb 2003 18:08
av Christian
Fikk time på Mandag neste uke, så nå er det forhåpentligvis ikke så langt igjen :D
Skal montere pumpa i kveld, og muligens bremsene i mårra, så går resten av uka til å sjekke tenning, fordeler og alle småtinga :wink:

Legg innLagt inn:03 feb 2003 18:59
av CelicaTurbo
en unichip gjør nok jobben med tanke på å styre de tingene der men du har ingen kontroll selv over hva unichippen gjør da, den kan gjerne hjelpe vesentlig på avgasser om den blir innstillt for det men kanskje ikke godt nok?

ellers, har du fått time for å vise bilen eller for mapping av unichip egentlig?

Legg innLagt inn:03 feb 2003 22:39
av Christian
Ingen av delene, skal kun bremse høyeste/laveste effekt.
Ble enig med ham om å diskutere evnt. chip når jeg er der med bilen og vi har sett målingene...

Legg innLagt inn:03 feb 2003 23:39
av CelicaTurbo
ah, er nok lurt :)

Legg innLagt inn:11 feb 2003 01:15
av Christian
Bikkja bikkja bikkja!!!!
Fan så hissig den fordømte ecu'n er på i beskytte motoren, blei ikke det helt beste resultatet nei :?
Fikk selfølgelig ikke tak i ny fordeler/rotor, men jeg tror ikke det hadde det helt store å si.

Alt over 1kg drukner i bensin, GTi pumpa drar alt selv, walbro pumpa ligger kun til pynt...
Vanlig modus ved 1kg: 238hk i motor og 317nm
T-vsv modus ved 0,6 : 238hk!? i motor og 291nm!??? Lurer på om jeg faktisk må justere på actuatorarmen for å få effekten ned... :?
Ved 1,2 kg trykk starter det bedre mellom 3000-4000 for så å drukne totalt ved 4500...

Vet om noen som ikke får sove i natt :?

Ellers, er jo unektelig moro å teste da, sinnsykt som det uler ifra 5000-6800rpm når man står mellom pottene bak for å prøve å kjøle ned intercooleren, som definitivt ikke funker bra nok :roll:
(Hobbytest med nokia tlf på 5m avstand ga 113db)

Unichip kan han levere og mappe for 8000kr, så det blir nok noe slikt i nær fremtid, kombinert med en ekstra IC eller WI. (WI frister mest pga plassproblemet.)
Skal høre med en jeg kjenner i Ski som har en MR2 med unichip før jeg bestemmer meg.


I helga forsvant snøscooteren også, så det er heldigvis litt ekstra i kassa.