Side 2 av 2
Legg innLagt inn:03 sep 2004 15:29
av FireWalk
Har sniffet litt på TG bil ja. Men syntes de er veldig dyre. 91 modeller til 145000 kr osv.. blir litt i overkant.. Jeg vil ha en 93 modell, eller en 92 modell med Airbag. Og om jeg ikke tar helt feil så ble Airbag og ABS standard i 93. Jeg så en 93 modell hos TG bil, men så at det var 91 modell Ratt på den.. så jeg sendte mail og spurte om det ikke var en 91 eller 92 modell, siden det ikke var Airbag på. Men da sier TG bil at Airbag ble standard i 94! og det stemmer jo ikke... ?
Tror jeg skal få noen her i Ålesund til å importere for meg i så fall.. de tar 5000 kr for å importere bilen, også blir det noen tusen ekstra for å få den fraktet på trailer fra tyskland og hit..
Så da gjenstår det bare å FINNE en bil i f.eks tyskland først..
Grunnen til at jeg vil ha 93 / 92 modell er at jeg vil ha med meg de revisjonene som kom da. Nytt understell, doble stabstag, kortere gir spake, Airbag, ABS bremser som standard, osv.. samt at bilen er litt senket orginalt.
Legg innLagt inn:03 sep 2004 21:29
av aez
Er ikke Tg bil fryktelig dyrt da??
Legg innLagt inn:03 sep 2004 22:06
av Dalan
Har du sett den turbo'n på finn.no til 159' da?
Den ser rimelig grisefin ut
litt merkelig med nyoverhalt "alt" når den har gått 104.000 men...

Kan jo bare være en som liker å holde den bra å da

Legg innLagt inn:04 sep 2004 00:24
av Zerpent
Fannt
disse på autoscout.
Denne var utrolig rå! Kompressor, 240hk og meget fint stylet. Men gidder ikke en gang å regne på hva denne vil koste ferdig importert.

Legg innLagt inn:04 sep 2004 01:57
av tettwatt
Zerpent skrev:
Denne var utrolig rå! Kompressor, 240hk og meget fint stylet. Men gidder ikke en gang å regne på hva denne vil koste ferdig importert. 
Har du en ca pris ferdig importert i Norge? Litt lettere å komme med forslag hvis men vet prisklassen

Legg innLagt inn:04 sep 2004 03:29
av FireWalk
den ene turboen der til 25000 euro kommer jo til å koste ca en halv million å importere.. hehe
tja.. prisklasse... tenkte på noe mellom 100.000 - 150.000 kr jeg..
Kommer til å bruke mye penger på nye felger, styling, hellakkering osv etter at jeg har fått bilen også. og jeg er ikke multimillionær desverre, så jeg kan ikke fleske til med så alt for mye..

Legg innLagt inn:04 sep 2004 10:51
av Zerpent
tettwatt skrev:Zerpent skrev:
Denne var utrolig rå! Kompressor, 240hk og meget fint stylet. Men gidder ikke en gang å regne på hva denne vil koste ferdig importert. 
Har du en ca pris ferdig importert i Norge? Litt lettere å komme med forslag hvis men vet prisklassen 
Den med kompressor kommer til å koste mellom 330-340 000. Det er vel mye for en 91 mod mr2... men rå var den.
Legg innLagt inn:04 sep 2004 15:27
av FireWalk
har muligens funnet meg en nå.
hva tror dere om denne?
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... z3msrhpgp2
Legg innLagt inn:05 sep 2004 15:04
av chris
FireWalk skrev:har muligens funnet meg en nå.
hva tror dere om denne?
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... z3msrhpgp2
ser jo greit ut den der, men må gjøres litt med da. og første punkt er felger

Legg innLagt inn:05 sep 2004 16:08
av FireWalk
Ja som du vet blir Styling og felger første punkt.. og skal gjøres OMGÅENDE når bilen er på plass...
Nå tåler jeg ikke å vente mer

blir for hardt å begynne på bar bakke igjen.. hehe
likte ikke helt den girspaken da, syntes den orginale er bedre.. men det bytter jeg bare etter at jeg har fått den
Ellers syntes jeg bilen så grei ut, den så jo egentlig helt orginal ut. Til og med orginale felger. Orginalt luftfilter osv- Og da vet man at man får en bil som ikke er kjørt av en Formel1 wannabee.
Bilen har kun gått 104.000 KM og har hatt stor service på 100.000 KM.
Så jeg tror dette kan være et bra kjøp jeg. Skal snakke med han som skal importere den i morgen. Satser på at han ordner det omgående..
Legg innLagt inn:05 sep 2004 16:32
av chris
FireWalk skrev:Ja som du vet blir Styling og felger første punkt.. og skal gjøres OMGÅENDE når bilen er på plass...
Nå tåler jeg ikke å vente mer
blir for hardt å begynne på bar bakke igjen.. hehe
likte ikke helt den girspaken da, syntes den orginale er bedre.. men det bytter jeg bare etter at jeg har fått den 
Ellers syntes jeg bilen så grei ut, den så jo egentlig helt orginal ut. Til og med orginale felger. Orginalt luftfilter osv- Og da vet man at man får en bil som ikke er kjørt av en Formel1 wannabee.
Bilen har kun gått 104.000 KM og har hatt stor service på 100.000 KM.
Så jeg tror dette kan være et bra kjøp jeg. Skal snakke med han som skal importere den i morgen. Satser på at han ordner det omgående..
ja, du vet hvor stæsjet skal kjøpes
sant nok det du sier om at bilen er original, og sikkert kjørt deretter. 104.000 km er fryktelig lite. nesten mistenkelig. men om det stemmer er det jo helt rått. Lykke til, og hold meg oppdatert!
Legg innLagt inn:05 sep 2004 16:46
av bose
chris skrev:
ja, du vet hvor stæsjet skal kjøpes
Torshov!?

Legg innLagt inn:05 sep 2004 17:36
av turboman
104.000??
Akkurat den km-lengden en -92mod hadde gått, som sto hos ett firma som importerer ifjor. De skulle ha 129.000 for den, da..
...og, den skurret noe jæklig i 2nde giret, og var generelt veldig slitt.. Skulle tro den hadde gått 204.00 istedet....
Jeg sier ikke at "din" har gått lengre, men bare vær på vakt.
Lykke til..

Legg innLagt inn:05 sep 2004 19:45
av tettwatt
Legg innLagt inn:05 sep 2004 21:30
av FireWalk
Ja man vet jo aldri med såpass gamle biler. Men det stod jo at bilen ikke er vinterkjørt, og at alle servicer er fulgt opp til 100.000 km. Regner med det følger med service hefte i så fall, og da vil jo det kunne bekrefte i så fall. Bilen var 2. hands og det også kan tyde i retning av at den er lite kjørt, samt det at den var så orginal. Til og med orginale 92 mod 15" toyota felger.
Uansett, det er jo et seriøst import firma jeg skal benytte. Sjefen sjøl er en venn av tanta mi og det var hun som introduserte han for meg. Jeg spurte han om dette, og da sa han at de hadde folk der nede som sjekket bilen grundig først. Så jeg satser på at det går bra
Chris: Jepp! det er ingen tvil om hvor stæsjet skal kjøpes
