Side 2 av 2
Legg innLagt inn:18 aug 2004 23:20
av hmsilset
chris skrev:hovik skrev:chris skrev:
men.. min slipper jo *aldri* fremme jo. det sitter helt til ræva kommer. 
Dette er mye diskutert, men kommer an på dekkoppset (trykk, dim, etc. ) forran/bak, og spissing. Skader nok ikke å gå opp i dekk bredde bak hvis den har entendens til å slippe lett der på tørr asfalt. Jeg er ingen ekspert, men det er min erfaring.
min slipper absolutt ikke lett på tørr asfalt. skal *mye* til. men HVIS den slipper, så er det ikke snuten som gjør det. har Marangoni 215/40 foran og Federal 235/40 bak
Klart ikke din slipper fremme.Du har jo den feite
forsterkeren der

Legg innLagt inn:18 aug 2004 23:21
av chris
hmsilset skrev:chris skrev:hovik skrev:
Dette er mye diskutert, men kommer an på dekkoppset (trykk, dim, etc. ) forran/bak, og spissing. Skader nok ikke å gå opp i dekk bredde bak hvis den har entendens til å slippe lett der på tørr asfalt. Jeg er ingen ekspert, men det er min erfaring.
min slipper absolutt ikke lett på tørr asfalt. skal *mye* til. men HVIS den slipper, så er det ikke snuten som gjør det. har Marangoni 215/40 foran og Federal 235/40 bak
Klart ikke din slipper fremme.Du har jo den feite
forsterkeren der 
hehe, husk jeg har tatt ut reservehjulet da, går opp i opp

Legg innLagt inn:18 aug 2004 23:58
av hmsilset
chris skrev:hmsilset skrev:chris skrev:
min slipper absolutt ikke lett på tørr asfalt. skal *mye* til. men HVIS den slipper, så er det ikke snuten som gjør det. har Marangoni 215/40 foran og Federal 235/40 bak
Klart ikke din slipper fremme.Du har jo den feite
forsterkeren der 
hehe, husk jeg har tatt ut reservehjulet da, går opp i opp 
Lurt!Punkterer du,så har du i det minste bra lyd imens
du venter på nytt dekk

Legg innLagt inn:19 aug 2004 00:10
av chris
hmsilset skrev:Lurt!Punkterer du,så har du i det minste bra lyd imens
du venter på nytt dekk 
er derfor jeg har ps2 i bilen også nå. for å korte ned ventetida hvis jeg punger

Legg innLagt inn:19 aug 2004 10:49
av CelicaTurbo
...jeg opplevde at min 92 MR2 understyrte om man gikk for fort inn i svingen, men ellers ikke.. Så langt jeg har funnet ut er det normalt for biler med midtmontert motor at de understyrer inn i svingen og overstyrer på vei ut

Legg innLagt inn:19 aug 2004 17:40
av AndreasH
Men det kan man kompensere for ved å ha overlapp mellom bremsing og turn-in. Man går gradvis av bremsen mens man begynner å svinge slik at kraft-balansen mellom brems og sving er konstant. Skjønte dere den ?

Det fører til at vektforflytningen framover som skjer under bremsing forblir framme og 'limer' forhjula til bakken. Nedgiring bør nå være unnagjort. Deretter er det 'bare' å gi gradvis mer gass for å få samme effekt bak før ræva slipper. Teknikken kan studeres i detalj på RiverDance - The Movie .. Good luck

Legg innLagt inn:19 aug 2004 19:08
av CelicaTurbo
joda, kjenner til det der

Legg innLagt inn:19 aug 2004 19:12
av The Doctor
kjøp dere Drift Bible.. Der har han ett helt eget kapittel hvor han Drifter med MR2.. Forteller litt om og men med det å ha midtstilt motor osv.. Spesielt det med vektforsyvninger å den slags..