TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT86 salgs-flopp

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #440108  av Makk

Myklebust skrev:
Makk skrev:Før kunne du dundre forbi med hvasomhelst tøft og alle kidsa hyler å skriker.. DET skjer ikke lenger :p
Heilt feil! Kidsa er fortsatt like interessert i bil som dei har vore! Budde attmed en barnehage i Førde i fjor, og kver gang eg kom køyrende med gode, gamle T16en min så var det både lange blikk og gjerdeklenging å sjå ;) Vippelyktene var jo heilt klart det tøffeste.. "Se, bilen har øyne!!" :mrgreen:
Henger vel litt gammal kultur igjen i utkantstrøk der tantene med miljøpropagandaen å brennende hat til alle som kjører noe mer morsomt enn stasjonsvogn med 90 hester ikke har fått indoktrinert kidsa :D

Men over til bilen, GT86 skulle absolutt hatt minst 250 hester med en turbo option som var 325 ish, da hadde det vært fullblods :D
 #440114  av apehest

Makk skrev:Men over til bilen, GT86 skulle absolutt hatt minst 250 hester med en turbo option som var 325 ish, da hadde det vært fullblods :D
Har da lett brukt opp bakdekka mine på 2100km uten noen av de ekstra hestene du etterlyser :D
 #440119  av Makk

apehest skrev:
Makk skrev:Men over til bilen, GT86 skulle absolutt hatt minst 250 hester med en turbo option som var 325 ish, da hadde det vært fullblods :D
Har da lett brukt opp bakdekka mine på 2100km uten noen av de ekstra hestene du etterlyser :D
Men er ikke det litt surt å bruke 400k på en bil som du VET en helt original Turbo MR2 rev3 i bra stand til 75-100k kan kjøre fra? :D
 #440120  av apehest

Er meg knakende likegyldig. Sitter og gliser som en idiot når jeg kjører den bilen, fordi den er morsom. Folk har blitt altfor opptatt av 0-100 og grep.
Faktisk er den morsommere enn ae86'n jeg har brukt ~300k og et par tusen arbeidstimer på.
Grunnen til at noen av oss kaster 4-500k på en bil hvert tredje år er gjerne at vi ikke har lyst å sitte i en halvsliten ihjælfisa bil som kanskje ikke tåler en 450 mils tur.
 #440124  av Makk

Sånn helt ærlig her skal jeg være uenig med deg.

Det høres kansje ikke så ambisiøst ut, men jeg har kjørt hele sverige med en GTI MR2 fra sør til nord, 2 ganger med 4 års mellomrom å på samme jævla regreima :D

Ingenting er så godt å sitte i som skinnseter i MR2, kan sitte der hele dagen å kjenner ingenting i ryggen ;)

Før du ler av sverige, jeg har vært i alle verdensdeler som finnes, å dem har faen meg MR2 i alle sammen :D :D
 #440129  av celicat23

Det er egentlig ikke noe å være uenig om her. Vi har alle forskjellige behov og interesser. Er du fornøyd med mr2? Flott. Er du fornøyd med gt86? Like flott. Det ene valget gjør ikke det andre feil :wink:
 #440130  av Makk

Men så er nå jeg av den oppfatning at det finnes særs få biler laget etter 1990 som er brukenes da :D

Elektroniske helvette, tenk å måtte på verksted for å skifte hjul eller lyspærene dine! (BMW/AUDI/MERC, BRENN)
 #440133  av Sarlacc

celicat23 skrev:Det er egentlig ikke noe å være uenig om her. Vi har alle forskjellige behov og interesser. Er du fornøyd med mr2? Flott. Er du fornøyd med gt86? Like flott. Det ene valget gjør ikke det andre feil :wink:
Word.
 #440140  av ArildM

Enig med Marius.

Hadde det ikke vært for folk som apehest og de andre som har kjøpt GT86 hadde vi aldri hatt noen brukt MR2 som vi kan kjøpe rimelig og nyte i dag.
De folkene som kjøper nye sportsbiler er de som gjør at vi som ikke har råa i dag, en vakker dag kan få eie GT86 selv når de er lei av den.

Så kudos til de som kjøper GT86 i dag!! Hadde det ikke vært for dere hadde jeg aldri kommet til å eie den bilen dere kjører i dag, uansett om den er ihjelfisa, slarkete og rusten den dagen jeg kjøper den :mrgreen:
 #440147  av inzane2012

Har ikke kjørt GT86'n noe mer enn ca 4 mil, så kan ikke si noe særlig om komforten i denne bilen på langturer, men at MR2 har noen av di BESTE setene og kjørekomforten er uten tvil, så mange ganger som jeg kjørte høyanger-trondheim, en tur på rundt 60mil på alle slags veier, så er det ikke mange andre biler som kan måle seg.

Men, jeg hadde helt klart følt meg tryggere i en ny bil som GT86'n mtp driftsikkerhet :)

Er og helt enig med det apehest sier, at folk legger litt for stor vekt på 0-100 og grep, for denne bilen er ikke lagd med det som hovedfokus. Den er lagd for at du skal ha det GØY når du kjører. Og til og med på den lille turen jeg hadde så hadde jeg det gøy! Hadde helt klart vert morro med en liten turbo som gav litt ekstra boost når du tråkka ned pedalen, men det savnet var ikke så stort når det kom noen fine lange svinger på rekke og rad :)

Og ang prisen, så er det allerede begynt å komme "rimelige" bruktbiler på finn til rund 350k pluss/minus :)
 #440148  av Sarlacc

Da Toyota ringte høsten 2012 og sa de hadde den første demo-bilen klar til prøvekjøring var jeg mentalt innstilt på å konkludere med "artig bil, men jeg sitter ikke godt i den så den er ikke egnet til mine mange turer mellom østlandet og nordvestlandet".
Nå, etter 17.000 km over fjelloverganger og gjennom 11 europeiske land i GT86, påstår jeg at jeg sitter bedre i GT86 enn i noen annen bil jeg har kjørt, inkl. BMW og Merc med alle tenkelige innstillinger og luftputer i setene.
Førermiljøet i GT86 er på magisk vis 100% tilpasset min sittestilling, kroppsform, høyde, benlengde og armlengde. Bare flaks selvfølgelig, for det er lite å justere på.
 #440149  av inzane2012

ja var sånn det var for meg i mr2'n og :) men inntrykket jeg fikk av GT86'n sitt førermiljø var slettes ikke dårlig, fikk bare for lite tid til å teste det ut skikkelig, var for kort til til å merke noe ubehag :)
 #440157  av Myklebust

Første to som slo meg då eg fekk teste Toyota Førde sin GT86 var det nydelig gode setet, og det minste rattet noken sinne ;) Flott passform. Var litt skuffende materialer i interiøret då. Særlig plaststykket på passasjersida og tempbryterne.

Fikk jo heller ikkje testa den så lenge.
 #440158  av Sarlacc

Ja, det er mye kjip plastic i interiøret på GT86. Det er enda verre i tvillingen Subaru BRZ. Nå har jeg hatt noen merc'er opp gjenom årene og polert regnskog-treverk i dash, dører og konsoll gir meg ingen lykkefølelse.
Men GT86 kan godt vise seg å være så kjip at knapper slutter å virke og plastdeler begynner å sprekke etter noen få år. Som noen andre Toyota-modeller jeg kunne nevne :D
 #440165  av inzane2012

Btw, var innom Toyota sine hjemmesider for å prøve å finne litt prisinfo, men den delen der du kan "bygge" bilen din fungerer ikke skikkelig, viser ikke oppdatert pris når du har valgt det ekstra utstyret du vil ha. Så noen som vet den eksakte prisen på en High utgave med manuell gir med ALT av TRD utstysr og TRD 19" felga?