Side 2 av 4
Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:26 sep 2013 21:03
av Stiansen
Andrepedersen skrev:Tenkte på en annen ting, ser på youtube at en BPU supra kan benke mellom 360-410 hjul hk ca. Hva skal til for å ta steget vidre? Finnes det plug and play sprut på org kontakter? Hva må ellers oppgraderes? Dyser, pumpe fuelrail? Hvor holdbare er disse?
BPU er kjappe biler, jeg har hatt det selv. Eneste jeg gjorde for å benke 349hjulhk var å bytte eksosanlegg.
Skal du over 400 på hjula så må du nok begynne å tenke nye dyser (Sard, de passer i OEM fuelrail), kanskje sette inn ei pumpe til.
AEM sprut er plug and play på org kontakter. Jeg kjører med det selv og det fungerer kjempebra. Du får tak i versjon 1 av AEM sprutet brukt nå til skitt og ikkeno

Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:27 sep 2013 12:53
av Andrepedersen
Stiansen skrev:Andrepedersen skrev:Tenkte på en annen ting, ser på youtube at en BPU supra kan benke mellom 360-410 hjul hk ca. Hva skal til for å ta steget vidre? Finnes det plug and play sprut på org kontakter? Hva må ellers oppgraderes? Dyser, pumpe fuelrail? Hvor holdbare er disse?
BPU er kjappe biler, jeg har hatt det selv. Eneste jeg gjorde for å benke 349hjulhk var å bytte eksosanlegg.
Skal du over 400 på hjula så må du nok begynne å tenke nye dyser (Sard, de passer i OEM fuelrail), kanskje sette inn ei pumpe til.
AEM sprut er plug and play på org kontakter. Jeg kjører med det selv og det fungerer kjempebra. Du får tak i versjon 1 av AEM sprutet brukt nå til skitt og ikkeno 
Høres veldig bra ut.. Gleder meg mere og mere nå til å få kloa i rette bilen snart å begynne!
Men, Benka du så mye bare ved å skifte eksosen ?? Det er litt villt. `
Også en anne ting, hvor kjøper dere deler til motor osv til supra?
Ser suprastore er en bra plass, ellers ebay. Er det flere som kan nevnes ?
Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:27 sep 2013 22:11
av Andrepedersen
Forresten, hva er en ttc mod på supra

Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:29 sep 2013 08:21
av Stiansen
Ja, jeg benka 350 bare med å bytte eksos. Ble mindre motstand til turboer osv så den øka fra 0,7bar til 1bar.
Jeg kjøper mye fra eBay da det som regel går ganske mye fortere.
JJ Autowerks har killer priser, MVP Motorsports er liksom det gode, gamle trygge valget men der går det vanvittig tregt. Boostlab, Titan Motorsports er også gode alternativer.
TTC mod: True Twin Conversion, det betyr at du tar bort eller henger opp et stag til et spjeld som gjør at begge turboene tar i samtidig. Du får da ikke noe særlig futt før på 4000rpm så det blir litt som singelturbo-oppsett, men toppeffekten blir gjerne litt høyere.
Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:30 sep 2013 19:39
av Andrepedersen
Stiansen skrev:Ja, jeg benka 350 bare med å bytte eksos. Ble mindre motstand til turboer osv så den øka fra 0,7bar til 1bar.
Jeg kjøper mye fra eBay da det som regel går ganske mye fortere.
JJ Autowerks har killer priser, MVP Motorsports er liksom det gode, gamle trygge valget men der går det vanvittig tregt. Boostlab, Titan Motorsports er også gode alternativer.
TTC mod: True Twin Conversion, det betyr at du tar bort eller henger opp et stag til et spjeld som gjør at begge turboene tar i samtidig. Du får da ikke noe særlig futt før på 4000rpm så det blir litt som singelturbo-oppsett, men toppeffekten blir gjerne litt høyere.
Ok. Hvor får du kjøpt sprutet du snakka om? Ser de selger plug&play sprut fra aem. Serie 2 tror jeg det hette. Dette må vell mappes?
Regnet nesten med at ebay var en god venn å ha med denne bilen også, som mange andre

Godt å få vite om litt forskjellige andre og.
Takk for infoen! Er kansje en god ide å gjøre en ttc mod istedet for å bygge singleturbo på org system osv? Bpu supra med ttc oppsett må vell gå relativt greit å få fine tall?
Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:30 sep 2013 21:01
av Stiansen
Andrepedersen skrev:Stiansen skrev:Ja, jeg benka 350 bare med å bytte eksos. Ble mindre motstand til turboer osv så den øka fra 0,7bar til 1bar.
Jeg kjøper mye fra eBay da det som regel går ganske mye fortere.
JJ Autowerks har killer priser, MVP Motorsports er liksom det gode, gamle trygge valget men der går det vanvittig tregt. Boostlab, Titan Motorsports er også gode alternativer.
TTC mod: True Twin Conversion, det betyr at du tar bort eller henger opp et stag til et spjeld som gjør at begge turboene tar i samtidig. Du får da ikke noe særlig futt før på 4000rpm så det blir litt som singelturbo-oppsett, men toppeffekten blir gjerne litt høyere.
Ok. Hvor får du kjøpt sprutet du snakka om? Ser de selger plug&play sprut fra aem. Serie 2 tror jeg det hette. Dette må vell mappes?
Regnet nesten med at ebay var en god venn å ha med denne bilen også, som mange andre 
Godt å få vite om litt forskjellige andre og.
Takk for infoen! Er kansje en god ide å gjøre en ttc mod istedet for å bygge singleturbo på org system osv? Bpu supra med ttc oppsett må vell gå relativt greit å få fine tall?
Det ligger nå ut av og til brukt her inne blant annet, hvis ikke kan du sjekke ebay eller Supraforums.com

AEM må mappes ja.
Du har nok mye morro med en max`a BPU oppsett i TTC

Og beholder du original hjerne så er det jo optimal oppførsel på bilen.
Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:01 okt 2013 17:11
av Andrepedersen
[/quote]
Det ligger nå ut av og til brukt her inne blant annet, hvis ikke kan du sjekke ebay eller Supraforums.com

AEM må mappes ja.
Du har nok mye morro med en max`a BPU oppsett i TTC

Og beholder du original hjerne så er det jo optimal oppførsel på bilen.[/quote]
Ok.
Er ikke den orginale hjernen mer og mer restruktiv des mer en "trimmer"?
Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:09 okt 2013 10:33
av olemoda
Hei.
Jeg har en supra eurospec venstrestyrt jeg skal selge.
ligger link i salgsforumet.
Men den har bare eksos og intercooler, kjører 1-1.1 i ladetrykk å den går som bare juling.
Ikke noe dyser osv.
Det holder og da er ting "orginalt" og du slipper å bekymre deg.
Har ikke hatt behov for noe mer effekt i det hele tatt.
Sitter 275/30-19 bak og det er ikke noe problem for bilen å rive de vekk i fra asfalten for å si det sånn..
Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:09 okt 2013 12:49
av ArildM
Har sett mange tester av Supra på YouTube også, og når de kjørte en bil med BPU, sa de at de savnet å kjøre en sånn (etter at de hadde testet en med 750hk)

Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:09 okt 2013 12:58
av olemoda
Hehe.
Jeg synes ihvertfall at de er helt konge å kjøre.
Jeg bruker min hver eneste dag å syns det er helt kjempe:-) lettkjørt å fin.
Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:09 okt 2013 13:50
av ArildM
Heldige dere som har drømmebiler

Hvilken er best, Skyline eller Supra? Du som har begge hehe

Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:09 okt 2013 21:40
av Stiansen
ArildM skrev:Har sett mange tester av Supra på YouTube også, og når de kjørte en bil med BPU, sa de at de savnet å kjøre en sånn (etter at de hadde testet en med 750hk) 
Jeg må nesten si meg enig, jeg hadde det sykt mye morro med BPU. Mye kjøretid og lite prakk. Kjempelett å leke seg med og lett å kontrollere i forhold til en 750hk bil.
De er også mye mer komfortable å kjøre, en singelturbo har datasprut og det får du ikke like kjørbart som en original hjerne så du slipper rykking osv.

Jeg savner det, men det er også veldig morro med mye effekt

Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:10 okt 2013 07:41
av Andrepedersen
olemoda skrev:Hei.
Jeg har en supra eurospec venstrestyrt jeg skal selge.
ligger link i salgsforumet.
Men den har bare eksos og intercooler, kjører 1-1.1 i ladetrykk å den går som bare juling.
Ikke noe dyser osv.
Det holder og da er ting "orginalt" og du slipper å bekymre deg.
Har ikke hatt behov for noe mer effekt i det hele tatt.
Sitter 275/30-19 bak og det er ikke noe problem for bilen å rive de vekk i fra asfalten for å si det sånn..
Her var det komt mange svar, morro!
Har faktisk sett supraen din en gang her i bergen, var for ca 1.5 mnd siden da jeg flytta hit og stod i vaskehallen på esso nær brann stadion og vaska bil. Så hørte jeg en grom bromming utafor å måtte ut for å se, der såg jeg rett på supraen din som stod i lyskrysset og venta på at du skulle ta løst. Fy faen for en rå lyd det er i disse bilene! Og, bilen din er meget pen!
Har du mulighet for et lite møte en dag san at jeg får se på den?

Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:10 okt 2013 07:47
av Andrepedersen
Stiansen skrev:ArildM skrev:Har sett mange tester av Supra på YouTube også, og når de kjørte en bil med BPU, sa de at de savnet å kjøre en sånn (etter at de hadde testet en med 750hk) 
Jeg må nesten si meg enig, jeg hadde det sykt mye morro med BPU. Mye kjøretid og lite prakk. Kjempelett å leke seg med og lett å kontrollere i forhold til en 750hk bil.
De er også mye mer komfortable å kjøre, en singelturbo har datasprut og det får du ikke like kjørbart som en original hjerne så du slipper rykking osv.
Jeg savner det, men det er også veldig morro med mye effekt 
Høres veldig bra ut, gleder meg veldig til å få min egen!
Venter bare på at den rette skal dukke opp, og håper det skjer før neste sommer.
Ser den svarte til olemoda er veldig pen så håper å få sett nermere på den
Ang. hva som er best mellom supra å skyline føler jeg at di ikke heelt kan sammenlignes vist vi tenker GT-R skyline og MKiv supra. Da GT-r'en har 4wd og er en bil som kansje er mer egnet for timeattack kjøring mens supra er en bakhjulsdreven bil som egner seg til både drag, drifting og råskap! Nå har aldri jeg kjørt supra, så dette blir vell mest tipping

Re: Råd/tips ang Supra MKIV
Legg innLagt inn:13 okt 2013 16:09
av olemoda
Hei.
Ang skyline og supra så er jo skylinen min banebil.
Men mtp på utstyr, og utseende både inni og utenpå så e det jo ingen tvil om at supraen e 10 ganger råere =)
Fetere motor og =)
Men jeg kan godt møte deg en dag ja hvis du bor i Bergen. så kan du få ta en titt på den.